• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

آخرین مصوبات شورای سلامت کیش / رنت کارها و مساجد هم تعطیل شدند

  • کد خبر : 18335
  • 14 اسفند 1398 - 20:59
آخرین مصوبات شورای سلامت کیش / رنت کارها و مساجد هم تعطیل شدند

بر طبق آخرین مصوبه شورای سلامت کیش تعطیلی موقت رنت کاران و مساجد کیش در نظر گرفته شد .
۲ بیمار مشکوک کرونا مثبت شدند .

به گزارش کیشوند نیوز در نشست خبری که با حضور سخنگو شورای سلامت جزیره کیش ظهر امروز ۹۸/۱۲/۱۴ در سالن رازی مرکز همایشهای کیش برگزار گردید ، وی از دو مورد مثبت به بیماری کوئید ۱۹ در جزیره کیش خبر داد و گفت : در طی روز گذشته تا قبل از ظهر امروز ۳ بیمار در بیمارستان کیش با علائم کرونا ویروس بستری شده اند که متاسفانه ۲ بیمار نتیجه تست آنها در روز گذشته مثبت اعلام شد .
دکتر رضانیا افزود : هر دو بیمار مبتلا به کوئید۱۹ کیشوند هستند که یکی از آنها در جزیره مبتلاشده و فرد دیگر سفری در روزهای گذشته به شهرهای درگیر با ویروس داشته و با بیماری به جزیره بازگشته .
با توجه به اینکه نوع این بیماری حال عمومی فرد را در لحظه تغییر می دهد ، تا به اکنون حال عمومی این دو بیمار پایدار می باشد .
سخنگو شورای سلامت کیش در خصوص مصوبات جدیدی که صبح امروز در شورای سلامت جزیره کیش مطرح و تصویب گردید بیان کرد :
۱️⃣ پیروتصمیم ستاد مقابله باکرونای استانی ،نمازهای جمعه وجماعات مساجد اهل تشیع واهل تسنن موقتا” تااطلاع ثانوی برگزارنگردد .

۲️⃣ ساعات کاری رستوران ها وکافی شاپ ها به (۱۵-۱۲) و (۲۳-۲۰) تغییر یافت.
اداره اماکن منطقه ویژه انتظامی کیش به رعایت محدودیت ساعت مصوب شده در شورای سلامت نظارت جدی نموده و با متخلفین طبق مقررات برخورد خواهد شد .

۳️⃣ کلیه رنت کارهای جزیره ازامروز تااطلاع ثانوی فعالیت های خود را تعطیل نمایند .

۴️⃣ ستاد نوروزی کیش تابع سیاست های شورای سلامت جزیره ، توان وامکانات خود را درجهت کنترل و پیشگیری COVID-19 به کارگیرد .
این مصوبه پیرو ابلاغیه وزیرمحترم بهداشت به وزیر محترم کشور به منظور استفاده از پتانسیل و امکانات ستادهای نوروزی کشور در جهت کنترل و پیشگیری بیماری می باشد .

۵️⃣ شرکت آب وبرق کیش درشرایط فعلی از قطع انشعاب آب و برق مشترکین تا اطلاع ثانوی خودداری نماید .

۶️⃣ کلیه ادارات ، شرکتها و نهادها ، بانکها ، موسسات مالی ، دولتی وخصوصی به جز خدمات بهداشتی و درمانی ووامدادی جزیره کیش در تاریخ شنبه ۱۷/۱۲/۹۸ تعطیل می باشد .

۷️⃣ شورای شهر جزیره کیش موظف به راه اندازی پویش مردمی مراقبت از کرونا و ساماندهی افراد داوطلب بمنظور کمک در بخش های مختلف جزیره کیش شد .
دکتر رضانیا گفت : کلیه مصوباتی که در جلسات گذشته شورای سلامت تصویب گردید به قوه خود برقرار است و اگر کارگاه ها و پروژه هایی که در حال فعالیت هستند موازین بهداشتی را رعایت نکنن تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند شد که البته به دلیل پایان سال و نیمه تعطیل بودن آنها جای نگرانی ندارد .
سخنگو شورای سلامت کیش اظهار داشت : جزیره کیش به دلیل موقعیتی که دارد امکان کنسلی پروازها و شناورها در آن وجود ندارد ، تردد باید وجود داشته باشد باید اقلام وارد شود .
رضانیا بیان کرد : با این حال بر حسب مصوبات قبلی پرواز ها به صورت پلکانی کاهش پیدا کرده و از روز دوشنبه به بعد فقط ۵ پرواز از مقاصد ( تهران ، مشهد ، شیراز ، اصفهان ) روزانه خواهیم داشت و سفرهای دریایی فقط یک شناور مسافری از بندر چارک به جزیره وارد می شود و فرد برای اخذ بلیط شناور باید شرایط ورود به جزیره را داشته باشد و محرز گردد که برای چه کاری قصد ورود به جزیره را دارد .
پیرو مصوبه قبلی کلیه لندیگراف ها از چارک فقط تریلر ها ، کامیون و کامیونت هایی که حامل اقلام ضروری هستند را حمل می کنند و قبل از ورود به جزیره و خروج از جزیره قسمت بار و سرنشین کاملا ضدعفونی می گردد .
با کاهش پروازها در روزهای آتی مشکلی برای خروج مسافر از جزیره نخواهیم داشت و تدابیر لازم دیده شده است .
از آن جایی که جاذبه های گردشگری محدود شده ، قطعا مسافر کمتری به قصد سفر وارد جزیره می شود تدابیر لازمه دیده شده و اجرایی خواهد شد .
لازم به ذکر است در صورت داشتن علائم سرماخوردگی نظیر تب ، سر درد ، مشکلات تنفسی ، سرفه ، گلو درد و آبریزش از بینی به بیمارستان کیش مراجعه کنید و یا می توانید برای گرفتن مشاوره با شماره ۰۹۳۴۷۶۹۰۱۹۹ تماس برقرار کنید ، همچنین نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات و شکایات خود را با همین شماره مطرح نمایید .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18335
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. جناب دکتر رضانیا در خصوص ساعات کاری ادارات دولتی در مصوبات جلسه قبلی بعضی از ادارات دولتی نه تنها توجهی نکرده اند و کماکان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۰۰ ادامه کار می دهند این در حالی است که امکانات بهداشت محیط حداقلی را هم تامین نمی کنند . بطور مثال دادگستری کیش با وجود بخشنامه های ستاد مدیریت کرونا و همچنین بخشنامه اخیر معاونت قوه قضاییه و با وجود مراجعات ارباب رجوع و وکلا از شهر های مختلف نیاز به بررسی و بازدید و تهیه گزارش را دارد . به نظر می رسد آنجا یکی از مراکز توزیع ویروس در جزیره می باشد . لطفا بصورت اورژانسی و فوری پیگیری فرمایید . سپاس از شما و همکاران درمانی در مراکز بیمارستانی

  2. «اگر بنا شد کسی جلوی توسعه و گسترش این بیماری را بگیرد حسنه است و اگر کسی باعث گسترش این بیماری شود، سیئه است» (رهبری)
    نوشتن و صدور دستور العمل و بخشنامه به تنهایی و بدون نظارت بر اجرا ٬ موجب شکست کرونا نمی شود و صرفا سلب مسئولیت از خود می باشد .بعضی از ادارات دولتی باعث گسترش ویروس می شوند و نیاز به تذکر و برخورد قاطعانه دارد، این موضوع یک مسئله ملی است اما بعضی از ادارات بصورت سلیقه ای و تشخیص شخصی و نه تخصصی با آن رفتار میکنند .