• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

با متخلفان حوزه گردشگری برخورد جدی می‌شود

  • کد خبر : 18151
  • 21 بهمن 1398 - 4:23
با متخلفان حوزه گردشگری برخورد جدی می‌شود

مدیر نظارت بر مراکز گردشگری گفت: اقداماتی همچون مسافر دزدی،‌ خرید و فروش شماره تلفن همراه مسافران، بازاریابی غیرقانونی و … را دلیل بر پلمپ ۴ آژانس مسافربری عنوان کرد.

به گزارش کیشوند نیوز، مدیر نظارت بر مراکز گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از پلمپ ۴ آژانس مسافرتی در جزیره کیش خبر داد و گفت: ۲ دستگاه مینی بوس که به طور غیرقانونی فعالیت می‌کردند توقیف و برای ۸ آژانس مسافرتی اخطاریه نهایی صادر شده است.

علی ابراهیمی معینی گفت: اقداماتی همچون مسافر دزدی،‌ خرید و فروش شماره تلفن همراه مسافران، بازاریابی غیرقانونی و … را دلیل بر پلمپ ۴ آژانس مسافربری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اولین مسئله‌ای که با آن مواجه شدیم، خلاء‌های قانونی بود،‌ عنوان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته متوجه حضور بازاریاب‌های غیرقانونی، عکاسان بدون مجوز،‌ سامانه‌های غیرقانی ارائه دهنده خدمات و…  شدیم.

ابراهیمی معینی از الزام مجوز برای عکاسان در حوزه گردشگری در جزیره کیش خبر داد و گفت: عکاسان برای عکسبرداری در جزیره کیش حتما باید مجوز دریافت کنند. در صورت عدم دریافت مجوز با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر نظارت بر مراکز گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد شیوه‌نامه برای ساماندهی مجوزها در جزیره کیش خبر داد و گفت: این شیوه نامه برای ساماندهی عکاسان، خدمات فروش،‌ خانه‌های شبانه و… تنظیم شده و از ۱۰ روز گذشته این شیوه‌نامه ها در حال اجرا است.

وی در خصوص فعالیت آژانس‌های مسافرتی غیرمجاز گفت: بیشتر از اینکه با آژانس‌های مسافرتی غیرمجاز مواجه باشیم با افراد فاقد هویت درگیر بودیم. این افراد بدون داشتن مجوز آژانس مسافرتی،‌ خدمات گردشگری ارائه می‌دادند. خوشبختانه با هماهنگی خوبی که با واحد حمل‌ونقل،‌ نیروی انتظامی،‌ دفتر اماکن و دستوری که از مراجع قضایی صادر شد، اقدامات خوبی در جهت برخورد با افراد متخلف صورت گرفت. همچنین با ماشین‌های شخصی، مینی بوس و اتوبوس‌هایی فاقد مجوز که وارد حوزه گردشگری شده‌اند بودند، برخورد شد.

ابراهیمی معینی از تدوین پیش نویس قرارداد با موسسه علوم و فنون خبر داد و گفت: ۶۰ ناظر نامحسوس در سراسر جزیره مستقر شده تا هرگونه تخلف را اعلام کنند تا با آنها برخورد شود. همچنین قرار است شماره‌ای برای دریافت شکایات و اعلام تخلف‌ها به زودی اعلام شود.

مدیر نظارت بر مراکز گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد:‌ در بحث نظارت تنها یک ارگان نمی‌توانند تمام مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرد؛ بلکه باید همه ارگان‌ها مانند نیروی انتظامی،‌ مراجع قضایی، سازمان حمل و نقل پای کار بیایند./ ایلنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18151
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام بنده دکتر یگانه هستم بنده حدود۲۵ سال است که کیشوندم و دو دوره اشتغال زای وکارافرین برتر کشور را در کارنامه ام دارم نمیدانم چه کسی پیشنهاد چنین طرحی را برای بازگشت همشهریها را به کیش داده که متاسفانه با این طرح ، اسیب جبران ناپذیری به صنعت گردشگری میزند وباحمایت از این موضوع اعتمادسرمایه گذار ازبین میرود