• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

بازماندن جاعلان برگ سبز خودرو ، با تدبیر کارشناسان پلیس راهور کیش

  • کد خبر : 18049
  • 14 بهمن 1398 - 1:44
بازماندن جاعلان برگ سبز خودرو ، با تدبیر کارشناسان پلیس راهور کیش

مرکز اطلاع رسانی این فرماندهی از دستگیری ۲ فرد متخلف که قصد نقل و انتقال خودرو با ارائه برگ سبز مجعول را داشتند، خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به گفته خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مسئول شماره گذاری پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش حین انجام امور مربوط به شماره گذاری خودروها، متوجه عدم مطابقت مشخصات خودرو با برگ سبز ارائه شده گردید.

در ادامه استعلامات فنی توسط کارشناس پلیس راهور مشخص شد دو نفر متهم با ارائه برگ سبز مجعول قصد نقل و انتقال یکدستگاه خودروی هیوندای ولستر را داشته که جهت پیگیری قضایی به کلانتری تحویل داده شد.

به شهروندان یادآور می شود: مطابق قانون مجازات اسلامی، اگر کسی بداند که یک سند جعلی است و با علم به جعلی بودن، از آن سند و نوشته استفاده کند، مرتکب جرم استفاده از سند مجعول شده است. در این حال اگر سند جعلی و ساختگی مورد استفاده، سند رسمی باشد، مرتکب به ۶ ماه تا سه سال حبس یا سه تا هجده میلیون ریال جزای نقدی و اگر غیررسمی باشد، به ۶ ماه تا دو سال حبس یا سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد. نکته قابل توجه این است که جرم استفاده از سند مجعول، جرمی مستقل از جرم جعل است و اگر یک نفر سندی را جعل و سپس از آن استفاده کند، به مجازات هر دو عمل محکوم می‌شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18049
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.