• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

گشایش ۴طرح بزرگ عمرانی – گردشگری در جزیره کیش

  • کد خبر : 18
  • 08 شهریور 1394 - 14:55

به مناسبت هفته دولت با حضور مهندس ترکان مراسم گشایش ۴ طرح عمرانی و گردشگری در کیش برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم گشایش طرح های عمرانی و گردشگری جزیره کیش با حضور مهندس ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، یکشنبه اول شهریور ساعت […]

به مناسبت هفته دولت با حضور مهندس ترکان مراسم گشایش ۴ طرح عمرانی و گردشگری در کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم گشایش طرح های عمرانی و گردشگری جزیره کیش با حضور مهندس ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، یکشنبه اول شهریور ساعت ۲۰ از محوطه مقابل استخر المپیک آغاز می شود.

استخر الـمپیک در مجموعه ورزشی المپیک واقع شده که تعمیرات اساسی و بازسازی تمام فضاهای داخلی به وسعت ۲۲۰۰ مترمربع و محوطه سازی ۸۰۰ مترمربع فضای پیرامونی آن در مدت ۴ ماه تکمیل شده است.

استفاده از سازه فضایی با پوشش ساندویچ پنل در سقف به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع، استخر، جکوزی، حوضچه آب سرد، سونای خشک و بخار، سالن بدن سازی، اتاق ماساژ، اتاق احیا (CPR)، لابی، پذیرش، نگهبانی، بوفه و کافی شاپ، رختکن، دوش، سرویس و اتاق میهمان، فضاهای اداری شامل دفتر، اتاق های ناجیان و VIP) کفش داری و رختکن تیم ها و رختکن عمومی، دوش و سرویس های بهداشتی از جمله بخش های مختلفی است که در بازسازی استخر المپیک اجرا و ساخته شده است.

در این مجموعه با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا، سیستم های تاسیساتی نظیر بویلرها، دیگ سونای بخار، پمپ های اصلی، سیستم فیلتراسیون، اعلام و اطفاء حریق و دوربین های مداربسته نصب شده است .

دومین طرح باغ راه ایرانی است که با هدف ایجاد جاذبه و معرفی فرهنگ اقوام مختلف کشورمان به ساکنان و گردشگران داخلی و خارجی جزیره کیشو با مساحتی بالغ بر۳۲ هکتار درضلع جنوبی بلوار ولایت، حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی ساخته شده است .
این مجموعه شامل هشت باغ ایرانی و ۹ دروازه و اثر تاریخی شهرهای کشوراست که از میدان سعدی با دروازه قرآن شیراز آغاز می شود و درادامه به ترتیب دروازه سی و سه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه های شمیران قرار دارند و در میدان هرمز با نماد سردر باغ ملی تهران به پایان می رسد.

نصب ۴۳ عدد آبنما با نورپردازی، ۱۶ هکتار فضای سبز، ۲۰ المان دیواری، ۸۰ عدد بوم نقاشی،گالری مجسمه، سایت کبوتر، پیست دوچرخه سواری با نورپردازی LED، زمین ورزش های ساحلی، پیست ماشین های RC در حال ساخت، پارکینگ و خیابان دسترسی از جمله بخش های مختلف این باغ راه است که مراحل ساخت آن از مهر سال گذشته آغاز شد .

سومین طرح عمرانی وگردشگری جزیره کیش گذر طبیعت نام دارد که در محدوده ای با مساحت کلی ۶/۵ هکتار حدفاصل اسکله و مجتمع تفریحات دریایی طراحی و ساخته شده و حدود ۳/۵ هکتار ان به محوطه و فضای پارک اختصاص یافته است.

جاده سلامت شامل فضایی برای ورزش، نشاط و تفریح سالم خانواده ها با مساحت تقریبی ۳۹۰۰ متر مربع (۶۰۰ متر طول به عرض ۵/۶ متر) به همراه ۱۱ دستگاه ورزشی، پیاده رو ساحلی به طول ۲۷۰ متر و عرض ۳ متر

پارک بازی کودکان، بازی جامپینگ، طنابی و کابلی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع، باغ ایرانی به طول ۱۵۰ متر و عرض ۱۲ متربا سنگ فرش و حوضچه های طولی، فضای نشیمن با سطح ۱۳۰۰ متر مربع، آبنمای اینتراکتیو به مساحت ۱۴۴ متر مربع، بازسازی و ترمیم پیست دوچرخه به همراه جداول پلیمری و نور پردازی به طول حدود ۵۶۰ متر از جمله بخش های مختلف گذر طبیعت است که مراحل ساخت آن از آذر سال گذشته آغاز شد و خرداد امسال به پایان رسید.

از دیگر بخش های این طرح می توان از فضای سبز به مساحت ۹۶۰۰ متر مربع، مسیر ارتباطی در محل های مورد نیاز با مجموع طول ۳۳۰ متر، سایت آهوان، سایت لاک پشت ها و پرندگان هریک به مساحت تقریبی ۵۰ مترمربع، کافی شاپ و ۱۸ عدد سردر ورودی در محل مسیر های ارتباطی و سردر اصلی با ارتفاع حدود ۶ متر، نور پردازی، ۶۰عدد نیمکت، ۱۲ عدد آلاچیق، ۲ باب بوفه و آبنمای مرجانی نام برد.

ساماندهی ساحل شرقی به مساحت حدود ۵ هزار متر مربع و ساخت پروژه پارک ساحلی ماهیگیر یکی دیگر از طرح های عمرانی – گردشگری کیش است که از مرداد سال گذشته آغازشد.

ساخت و نصب مجسمه مرد ماهیگیر به ارتفاع ۱۲ متر، احداث آبنمای شرقی به مساحت ۸۵ متر مربع و آبنمای غربی به مساحت ۳۰ متر مربع، سکوی نشیمن در ضلع شرقی آبنما به مساحت ۴۵ متر مربع، محوطه سازی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع، احداث محوطه چادری ۵۰۶ مترمربع، فضای سبز به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع، مسیر دوچرخه به مساحت ۵۰۰ متر مربع و ساخت تلمبه خانه به مساحت ۶۴ متر مربع از جمله بخش های مختلف این طرح است .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.