• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

سردار سلیمانی مالک اشتر رهبری بود/ پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان اسلام است

  • کد خبر : 17758
  • 14 دی 1398 - 1:17
سردار سلیمانی مالک اشتر رهبری بود/ پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان اسلام است

امام جمعه کیش با محکوم کردن به شهادت رساندن سردار بزرگ اسلام گفت: قاسم سلیمانی مالک اشتر رهبر انقلاب بود که به عهد خود وفا کرد.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده امام جمعه کیش در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی و با تسلیت سالروز وفات دخت پیامبر گرامی اسلام حضرت زهرا(س) جنایت دشمنان در به شهادت رساندن سردار بزرگ و رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سحرگاه جمعه سردار اسلام، مالک اشتر ولایت حاج قاسم سلیمانی با توطئه شوم فراوان استکبار توسط بالگردهای ارتش تروریستی آمریکا به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه، این خطبه از ابتدای امامت جمعه‌ام تا کنون سخت ترین خطبه ای است که خوانده ام افزود: سردار سلیمانی به حق مالک اشتر سید علی زمان و مقام ولایت است.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه می دانم رهبری چه شرایط سختی را تحمل می کنند به بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: در پیام ایشان آمده است «سال ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیهالله ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفۀ او در همه‌ی این سالیان بود.با رفتن او به حول و قوۀ الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند.»

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی انسانی فداکار بود که حدود ۴۰ سال است که در راه خدا قدم گذاشت ادامه داد: سردار سلیمانی شهید زنده و در سخت ترین عملیات پیش قدم بود.

خطیب جمعه کیش تصریح کرد: دشمنان بدانند که انتقام خون سردار را از تمام عاملین و مرتکبین این جنایت خواهیم گرفت و پاسخ دندان شکنی به این جنایت داده خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز قیام خونین مردم قم در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در ۱۷ دی و شهادت تعداد بسیاری از مردم و معترضین اظهار کرد: دشمن از همان ابتدا به دنبال این بود که هویت زن مسلمان و ایرانی را از او بگیرد.

امام جمعه کیش ادامه داد: در زمان رضاخان تصمیم گرفتند که بار زور حجاب از سر زنان ایرانی بردارند و هویت را از آنان بگیرند  اما امروز از راه های متنوع دیگر که تاثیر خود را گذاشته تلاش می کنند تا به خواسته خود دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ و صیانت از حجاب و هویت زن مسلمان ایرانی از انقلاب تا دفاع مقدس و از مدافعان حرم تا مدافعان وطن خون های بسیاری ریخته شده است سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و افزود: زنان ایرانی و مسلمان باید بدانند که الگوی آن ها حضرت زهرا(س) است.

خطیب جمعه کیش افزود: یکی از نکاتی که در خصوص این بانوی بزرگ اسلام مغفول مانده، توجه به خطبه فدکیه است که باید اندیشمندان و تحصیل کردگان بر روی آن تمرکز و توجه بیشتری داشته باشند.

حسن زاده خطبه فدکیه را یک شاهکار از بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) برشمرد و افزود: در سندیت این خطبه همین بس که در بسیاری از کتب اسلامی مانند شافی،  کتاب بلاغات النساء اثر ابوالفضل مروزی و بیش از ۱۰ شرح فارسی و عربی از سوی بزرگان برآن نگاشته شده است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا برای ایراد این خطبه با سه پوشش جلباب، پارچه بزرگی که بر روی آن انداخت و حلقه ای از محارم به مسجد رفت که نشان از اهمیت توجه اسلام به حضور زنان در اجتماع با پوشش کامل دارد.

امام جمعه کیش افزود: اسلام نه تنها با فعالیت های اسلامی زنان مخالف نیست بلکه آنان را تشویق می کند تا با رعایت شروط اسلامی و برنامه های تاکید شده اسلامی در حوزه های اجتماعی ورود کنند.

در پایان این مراسم نمازگزاران با حضور در صحن مصلا با بیان شعارهای « مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، عزا عزاست امروز، خامنه ای رهبر صاحب عزاست امروز، دست خدا بر سرما خامنه ای رهبر ما، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» در محکومیت به شهادت رساندن سردار سلیمانی و یاران وفادارش حضور و ایستادگی مردم در برابر استکبار را فریاد زدند./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17758
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.