• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

کاندیداها با وعده‌های پوچ به شعور مردم توهین نکنند

  • کد خبر : 17539
  • 22 آذر 1398 - 17:45
کاندیداها با وعده‌های پوچ به شعور مردم توهین نکنند

حجت الاسلام حسن زاده اعلام وعده های پوچ از سوی برخی کاندیداهای مجلس را نادرست برشمرد و افزود: برخی از هم اکنون وعده هایی می دهند که اصلا در اختیار آن ها نیست، این خیانت به مردم و قانون و توهین به شعور مردم است که قول های بی جا به مردم بدهیم.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوا الهی به ویژه در حوزه خانواده، تقویت روابط اعضای خانواده را از آثار مثبت تقوا  بر شمرد و اظهار داشت: بی تقوایی در حوزه خانواده امروز موجب شده روابط اعضای خانواده با یکدیگر به سردی مفرط گراییده و گاه موجب خشونت بر علیه افراد خانواده به ویژه زنان توسط شوهران شده است که یک خطر بزرگ برای خانواده و جامعه محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه خشنونت مردان علیه زنان به خصوص در حوزه خانواده مظهر بی تقوایی است، افزود: اسلام و پیامبر(ص) برای زنان جایگاه بلندی را در نظر گرفته اند و در آموزه‌های دینی ما به شدت با خشونت علیه زنان مخالفت شده است.

امام جمعه کیش با اشاره به احادیث و روایاتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در گرامی داشت جایگاه زنان و پرهیز از خشونت علیه زنان به ویژه همسران در خانواده تاکید کرد: پیامیر اسلام(ص) فرموده« هر مردیم بدون دلیل بر زنی ستم کرده او را زده و او را مورد تعرض قرار دهد در روز قیامت من دشمن او هستم».

وی برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در گرگان را یکی از مفیدترین اجلاس‌های کشور برشمرد که می‌تواند نقش مهمی در احیاء و گسترش فرهنگ نماز در جامعه داشته باشد.

خطیب جمعه کیش با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب که در این اجلاس قرائت شد، افزود: پیام هر ساله رهبر معظم انقلاب برای اجلاس نشان از دغدغه‌های ایشان به مسئله نماز دارد.

وی ادامه داد: در کلمات آغاز این پیام از نماز به عنوان یک “نعمت الهی جذاب” یاد شده است که اگر این نگاه به نماز به عنوان یک نعمت الهی پرجاذبه در میان جوانان جا بیافتد، جوانان و نوجوانان ما از آن فرار نمی کنند.

حجت الاسلام حسن زاده تاکید کرد: در این پیام به نماز عنوان هدیه الهی داده شده است که به طور قطع و یقین مردم هرگز از هدیه الهی گریزان نبوده و باید برای گرفتن هدیه حتی در صف ایستاده و بهره ببرند.

وی ترویج پیام رهبر معظم انقلاب در قالب های هنری را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این وظیفه ما و اصحاب هنر است که این پیام ارزشمند را در قالب و زبان هنر و به گونه ای هنرمندانه به روز رسانی شده به شکل های مختلف مانند فیلم، نقاشی و غیره به قشر جوان عرضه کنند و فضای مجازی جامعه مملو از این پیام باشد.

امام جمعه کیش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و پایان یافتن مرحله ثبت نام و ورود به بخش احراز صلاحیت که وظیفه هیئت های اجرایی مستقر در فرمانداری ها، استانداری ها و وزارت کشور است، وظیفه شورای نگهبان را نظارت بر نتیجه این تایید صلاحیت ها برشمرد و افزود: مطابق اصل های ۹۸ و ۹۹ قانون اساسی نظارت بر اجرای صحیح مراحل انتخاب از وظایف شورای نگهبان است.

وی تاکید کرد: کار دست هیئت های اجرایی است و پس از آن شورای نگهبان وظیفه شبه قضایی داشته و مسئول بررسی نظر هیأت‌های اجرایی است و این نظارت استصوابی براساس قانون حق مسلم شورای نگبهان است که برخی قبل، حین و بعد از انتخابات بر روی این حق بحث می کنند.

خطیب جمعه کیش تصریح کرد: کاندیداهایی که به هر دلیل احراز صلاحیت نشدند حق حمله به شورای نگهبان را ندارند و باید در برابر قانون تمکین کنند.

وی اعلام وعده های پوچ از سوی برخی کاندیداهای مجلس را نادرست برشمرد و افزود: برخی از هم اکنون وعده هایی می دهند که در اصلا در اختیار آن ها نیست، این خیانت به مردم و قانون و توهین به شعور مردم است که قول های بی جا به مردم بدهیم.

امام جمعه کیش خطاب به کاندیداهای مجلس تاکید کرد: اگر می خواهید وارد عرصه مدیریتی که عرصه خطیری است بشوید قول‌هایی که نمی توانید عمل کنید به مردم ندهید، آیا این درست است که با قول های بی جا مردم را فریب بدهید

وی همچنین با اشاره به سالگرد حمله به منزل شیخ زکزاکی در نیجریه که موجب کشته شدن بیش از یک هزار نفر و زخمی و مجروح شدن بیش از ۷۰۰ نفر از شیعیان و طرفداران این روحانی مبارز شد از جوامع بین المللی مدافع حقوق بشر و سران کنفرانس اسلامی همچنین دولتمردان جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت امور خارجه درخواست کرد در راستای آزادی و انتقال این روحانی بزرگوار از زندان های نیجریه و درمان وی اقدام سریع و قاطع داشته باشند. /فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17539
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.