• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

ماهیت روز دانشجو ضد آمریکایی و ضد استکباری است

  • کد خبر : 17478
  • 16 آذر 1398 - 13:28
ماهیت روز دانشجو ضد آمریکایی و ضد استکباری است

امام جمعه کیش گفت: : روز دانشجو به‌خاطر کشتار دانشجویان در اعتراض به حضور آمریکایی‌ها در کشور بود و ماهیتی ضد استکباری و ضد آمریکایی دارد.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سالروز وفات حضرت معصومه(س) را تسلیت گفت و هجرت این بانوی بزرگوار از مدینه به شهر قم را یکی از اقدامات بسیار مهم خطاب کرد و افزود: ایشان با هجرت خود باعث تحولی در نظام و تمدن اسلامی شدند و بسیار تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) پیش از ولادت حضرت معصومه(س) بشارت این وقایع را داده بود، گفت: با این هجرت قم به منزله کوفه‌ای دیگر درآمد، مرکزی برای بسط و نشر آثار اسلامی و پایگاهی برای تقویت اسلام و زمینه ساز ظهور و… تبدیل شد.

امام جمعه کیش در ادامه به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ورود کرد و اظهار داشت: این انتخابات سی‌و‌پنجمین انتخابات در چهل سالگی انقلاب اسلامی است، و این نشانر این است که در نظام جمهوری اسلامی این مردم هستند که نمایندگان و رئیس جمهور خود را انتخاب کرده‌اند و می‌کنند.

وی افزود: مردم در نظام اسلامی نقش مهم و اساسی دارند، مردم در سرنوشت خودشان دخالت می‌کنند و تأثیرگذار هستند، این برخلاف دموکراسی غربی است که شعار دموکراسی سر می‌دهند، در این نظام‌ها احزاب هستند که نقش تعیین کننده دارند و نقش مردم بسیار کم است.

حسن زاده در ادامه به موضوع توانایی افراد برای ورود به مجلس اشاره کرد و گفت: هرکسی می‌داند شایستگی ولیاقت دارد برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس ثبت نام کند، اگر احساس می‌کنید توان ندارید ثبت نام نکنید، چون این دستور مستقیم رسول گرامی اسلام است.

وی در ادامه ۱۶ آذر روز دانشجو را تبریک گفت و عنوان کرد: روز دانشجو به‌خاطر کشتار دانشجویان در اعتراض به حضور آمریکایی‌ها در کشور بود که ۴ ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: دانشجویان اولین گروهی بودند که در برابر آمریکایی‌ها ایستادند، ماهیت روز دانشجو ماهیتی ضد استکباری و ضد آمریکایی است، و باید در این روز تمام شعارهای دانشجویان علیه آمریکا باشد که قطعاً همینطور هم هست.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17478
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.