• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

سمینار مدیریت آب و فاضلاب، پسماند و سرمایه گذاری برگزار شد/ مظفری: فرهنگ کاهش تولید پسماند در جامعه نهادینه شود

  • کد خبر : 17420
  • 13 آذر 1398 - 0:56
سمینار مدیریت آب و فاضلاب، پسماند و سرمایه گذاری برگزار شد/ مظفری: فرهنگ کاهش تولید پسماند در جامعه نهادینه شود

سمینار و کارگاه آموزشی مدیریت آب و فاضلاب ، پسماند و سرمایه گذاری با تاکید بر الگوهای برنامه ریزی و طراحی شهری در جزیره کیش برگزار شد .

به گزارش کیشوند نیوز، سمینار و کارگاه آموزشی مدیریت آب و فاضلاب، پسماند و سرمایه گذاری با تاکید بر الگوهای برنامه ریزی و طراحی شهری ۱۲ آذر ماه در سالن رازی مرکز همایش های جزیره کیش برگزار شد .

در این سمینار مشاور اقتصادی و  دبیر اول کشور هلند ، مشاور ارشد وزارت زیرساخت و آب هلند و متخصصان در حوزه آب و فاضلاب اتحادیه اروپا و دیگر متخصصان حضور داشتند و اطلاعات خود را در قالب کارگاههای آموزشی در اختیار شرکت کنندگان در این سمینار گذاشتند .

سفیر هلند ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرعامل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش  از جمله مهمان های ویژه این سمینار بودند .

هیئت هلندی که در این سمینار شرکت کرده بودند ایران را کشوری مساعد برای همکاری های دوجانبه در زمینه محیط زیست معرفی کردند و خرسند از برگزاری این ایونت که میتوان تبادل اطلاعات کرد .

غلامحسین مظفری با اشاره به موضوع پسماند که یکی از چالشهای امروز محسوب میشود گفت : روزانه میلیون ها تن زباله تولید شده و در طبیعت رها میشوند که به طور مستقیم بر زندگی مردم تاثیر می گذارند . تلاش برای حل این چالش ، با استفاده از تکنولوژی باعث پیشرفت شده است .

وی بیان کرد: تولید ثروت از پسماندها، تلاش برای جا انداختن فرهنگ تولید زباله و پسماند کمتر، آماده سازی مواد قابل بازیافت برای بهره برداری دوباره از جمله دستاوردهای این پیشرفت می باشد و حجم قابل توجهی از اقتصاد کشورها را تشکیل داده است و این یک فرصت می باشد.

مظفری کشورهایی همچون ژاپن و سوئیس را مورد مثال قرار داد و گفت: در بعضی از کشورها همچون ژاپن تنها ۳٪ پسماندها دفن میشوند و ۱۷٪بازیافت مواد و۷۴٪ بازیافت انرژی از بسماندهاست و در کشور سوئیس فقط ۱٪ از زباله ها دفن میشوند ۳۳٪بازیافت و ۵۰٪بازیافت انرژی و۱۶٪ به صورت کمپوست به چرخه برمیگردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، برگزاری چنین سمینارهایی که باعث میشود با تازه های این صنعت آشنا شویم و آنرا بکار گیریم لازم دانست زیرا سازمان منطقه آزاد کیش در تلاش است که جزیره را جزیره ای سبز و دوستدار محیط زیست معرفی کند، لذا برگزاری این سمینارها باعث شده از تجربیات خوب دیگر کشورهای بهره برده و از آنها استفاده کنیم.

مظفری ایجاد کمپین های محیط زیستی، برنامه های فرهنگی تولید زباله کمتر که بهتر است برای فرهنگ سازی از مدارس آغاز شود ، استفاده از نعمت خدادادی خورشید که در بیشتر روزهای سال در این جزیره وجود دارد برای تولید انرژی پاک و استفاده از گلخانه ها به طور وسیع از دیگر راه های تولید پسماند کمتر دانست که از تجربیات متخصصان هلندی میتوان استفاده نمود.

در حاشیه برگزاری این سمینار کارگاه های محیط زیستی برگزار شد و کارشناسان از آخرین روشهای بازیافت و مدیریت پسماند هلند اطلاع پیداکرده و با هم به تبادل اطلاعات پرداختند .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17420
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.