• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آغاز عملیات بازسازی “سفین قدیم” با بودجه سازمان منطقه آزاد کیش

  • کد خبر : 1729
  • 02 آذر 1395 - 14:44
آغاز عملیات بازسازی “سفین قدیم” با بودجه سازمان منطقه آزاد کیش

پرهام جانفشان با اشاره به تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر اجرای ضربتی طرح بازسازی و باز پیرایی صفین قدیم گفت: بازسازی و باز پیرایی منطقه صفین قدیم که عمدتا یک پروژه گردشگری و توریستی به شمار می رود با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در این منطقه آغاز شده است

به گزارش پایگاه خبری کیشوندنیوز وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پرهام جانفشان با اشاره به تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر اجرای ضربتی طرح  بازسازی و باز پیرایی صفین قدیم گفت: بازسازی و باز پیرایی منطقه صفین قدیم که عمدتا یک پروژه گردشگری و توریستی به شمار می رود با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در این منطقه آغاز شده است.

وی افزود: این طرح در جلسه ای با حضور بومیان و اهالی منطقه صفین مطرح  و به آنان توضیح داده شد البته به دلیل تاکیدات مدیر عامل سازمان  دکتر مونسان این طرح، به صورت ضربتی و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در دستور اجرا قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش بیان کرد: با حفظ معماری بومی منطقه، کار آغاز شده ضمن اینکه پیمانکار پروژه نیز انتخاب و کارگاه نیز تجهیز شده است لذا طی هفته های آینده عملیات عمرانی این بخش نیز آغاز و تا پایان سال به اتمام می رسد.

جانفشان حفظ نمای ویلایی خانه های صفین را یک الزام خواند و گفت: در این پروژه روی جنبه های بصری و گردشگری منطقه بسیار تاکید وجود دارد به همین خاطر خانه ها به همان شکل بومی و با بافت ویلایی در نما ترمیم می شوند. در واقع روی رواق ها، پنجره ها و معابر اقداماتی می شود ضمن اینکه جا به جایی درخت ها نیز در این منطقه انجام شده است.

وی ادامه داد: در ساخت معابر این منطقه به جای آسفالت از سنگ های نفیس و شکلی متفاوت استفاده می شود در واقع کاری متفاوت  پیش رو داریم که در پایان سال فاز نخست آن به اتمام می رسد.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، هزینه بازسازی نماهای این منطقه را بر عهده سازمان خواند و گفت: این بازسازی نماها کاملا بر اساس دستور دکتر مونسان بر عهده سازمان قرار گرفته لذا این بودجه را بخش دولتی تقبل کرده است.

جانفشان از اجرایی شدن طرح های توریستی در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: خدماتی نظیر فضاهای تفریحی و توریستی، رستوران ها و مغازه ها با بافت بومی در این منطقه ارائه می شود.

وی افزود: در حال حاضر دو فاز برای این پروژه تعریف شده است که یک فاز آن شامل چایخانه و فضای پذیرایی است البته ساخت هتل در این بخش با سرمایه گذاری بخش خصوصی مد نظر قرار گرفته که فعلا در برنامه ما نیست.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از آغاز به کار ساخت معابر خبر داد و گفت: در حال حاضر بهسازی معابر آغاز شده و بخش چایخانه و فضاهای تفریحی نیز به زودی به مناقصه گذاشته می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1729
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.