• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مظفری: بخش خصوصی نیازمند توجه و مساعدت بانک ها

  • کد خبر : 17269
  • 28 آبان 1398 - 20:44
مظفری: بخش خصوصی نیازمند توجه و مساعدت بانک ها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: رشد ۶۰ درصدی شاخص صنعت بانکداری در بورس نشان دهنده ظرفیت بالای این صنعت در کمک به بخش خصوصی است.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در آئین گشایش نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گفت: کشور عزیزمان ایران سرزمین پهناوری است با ظرفیت های فراوان که در حوزه اقتصادی، این ظرفیت ها کاملا مشهود است و برخلاف تحمیل شرایط سخت و تحریم های ظالمانه به کشور ما ، امروز اقتصاد کشور به ثبات نسبی رسیده و می توان برای ایجاد رونق و تحرک اقتصادی از همه این ظرفیت بهره گرفت.

 وی افزود: استفاده از بازار سرمایه کشور به عنوان پیشران اقتصاد در ایران موضوعی حائز اهمیت است و با توجه به رشد قابل توجه شاخص بورس در سال گذشته و همچنین امسال و مزیت های بازار سرمایه، اهمیت استفاده از این بازار دو چندان می شود که آثار ضد تورمی، قدرت نقدشوندگی بالا و تامین مالی مناسب برای بخش تولیدی و زیر ساخت ها از ویژگی های اصلی این بازارسرمایه است.

دکتر مظفری اظهار داشت: اصلاح ساختاری نسبتا مناسب بانک ها در کنار تشدید نظارت های بانک مرکزی و ساماندهی منابع، نسبت به گذشته می تواند تاثیر بسزایی در کمک به بخش های خصوصی برای پیشبرد اهداف و رونق  اقتصادی بیشتری در کشور داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه رشد ۶۰ درصدی شاخص صنعت بانکداری در بورس نشان دهنده ظرفیت بالای این صنعت در کمک به بخش خصوصی است گفت: مدیران ارشد بانکی باید در این حوزه همت و تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه صنعت بیمه طی سال های اخیر در ایران از رشد قابل توجهی برخوردار بوده که از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در بورس  تجربه خوبی داشته است افزود: فرهنگ سازی مناسب و قابل تقدیر در حوزه بیمه در بخش های مختلف صورت گرفته که البته هنوز نیازمند انجام کارهای بیشتری در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز صنعت بیمه در کنار بانک ها و بازار سرمایه باید نقش بسزایی در رونق کسب و کار و همچنین تولید و تجارت داشته باشد ، بر ضرورت توجه به بیمه های اتکایی برای پروژه های بزرگ که امر حیاتی است تاکید کرد.

دکتر غلامحسین مظفری افزود:خوشحالم که در یک بازاریابی هدفمند برای گذر از شرایط اقتصادی پسا تحریم شاهد برگزاری یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی هستیم.

وی همچنین تعریف و ارائه فرصت های سرمایه گذاری و کارآفرینی توسط بخش های اقتصادی، دستگاه ها و سازمان های مختلف و تلفیق آن با بازار سرمایه، فرصتی مناسب برای ایجاد تعاملات مثبت بین این بخش ها برشمرد.

دکتر مظفری عنوان کرد: در این شرایط که فرصت های سرمایه گذاری برای توسعه ایران عزیز تعریف و تبیین شده است، به نمایندگان محترم کشورهای شرکت کننده در این رویداد مهم پیشنهاد می کنم که بر خلاف فشار های غیر قانونی امریکا، این فرصت ها را از دست ندهند و در بازار بزرگ ایران در حوزه های متعدد اقتصادی سرمایه گذاری کنند.

مظفری با تاکید بر اینکه منطقه آزاد کیش به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی زیر ساخت های مناسب و مزایای بسیار دارد گفت: تمامی این مزایا فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است تا سرمایه گذاری در یک فضای امن با راندمان بالا را تجربه کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه افزود:این دوره برگزاری اینوکس در استفاده مطلوب از ظرفیت های اقتصادی کشور به ویژه بازار سرمایه، بورس و فرابورس  به عنوان تامین مالی گروه های اقتصادی توفیقاتی خواهد داشت و راه اندازی بورس بین الملل که مقدمات تصویب آن در دولت فراهم شده است نیز تا پایان امسال مبنایی برای تقویت همکاری های مثبت و تعاملات با بنگاه های بزرگ داخلی و شرکت های بزرگ خارجی در جزیره کیش خواهد بود.

وی همچنین از اجرای همزمان بیش از ۱۲۰ پروژه به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان در جزیره کیش سخن گفت و افزود: این حجم سرمایه گذاری ها نشان دهنده فعالیت مناسب بخش خصوصی در این جزیره می باشد که در کنار آن تولید ارز های دیجیتال در جزیره کیش،موجب سهولت پرداخت ها و مبادلات ارزی دیجیتال می شود که در نهایت به رونق تجارت و اقتصاد در این منطقه می انجامد.

وی در ادامه گفت: اجرای همزمان پروژه های زیرساختی بزرگ در جزیره، از جمله ترمینال جدید فرودگاه کیش با ظرفیت ۶ میلیون نفر و فراهم شدن مقدمات لایروبی اسکله ۳۵ هزار تنی بندرگاه کیش فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

دکتر مظفری نوآوری و کارآفرینی را یکی دیگر از محور های کیش اینوکس ۲۰۱۹  برشمرد و گفت: در جزیره  کیش به مدد تعامل مثبت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، صندوق نوآوری و شکوفایی و انجمن کارآفرینی ایران، انجمن فناوری و نوآوری، ظرفیت های تازه ای را برای استفاده از نوآوران و کارآفرینان در تولید ملی ایجاد شده است و ما نیز در راستای تبدیل کیش به یک شهر هوشمند، خلاق و نوآور از هر اقدامی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها  درمنطقه حمایت می‌کنیم.

به همین منظورمرکز نوآوری کیش را جهت اسقرار استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان تاسیس شده است که امیدواریم با استفاده ازدانش و ظرفیت علمی بالای کشور راهکارهای عملی دربنیاد ساختارهای نوین اقتصادی بر مبنای فناوری نوین را پایه گذاری کنیم چرا که مرکز نوآوری کیش می تواند با تکیه بر ظرفیت ها و توان بالا و جوانان توانمند برای سرمایه های جویای بازارهای قابل اتکا و اعتماد راهکارهای مشارکتی را برنامه ریزی کند.

دکتر مظفری در پایان با آرزوی موفقیت در دستیابی به اهداف برای این نمایشگاه افزود: جزیره زیبای کیش استعداد و امکانات بالقوه و بالفعل مناسب جهت سرمایه گذاری های بلند مدت دارد که توسط معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزادکیش در نمایشگاه ارائه شده است.

گفتنی است این رویداد مهم اقتصادی که می تواند در گسترش تعاملات اقتصادی بین المللی و سیاست های ابلاغی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی، دستاوردهای قابل توجهی را به همراه داشته و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند تا ۳۰ آبان در کیش برپا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17269
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.