• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

برگزاری سومین دوره از سلسله نشست های میراث فرهنگی + تصاویر

  • کد خبر : 17039
  • 01 آبان 1398 - 17:03
برگزاری سومین دوره از سلسله نشست های میراث فرهنگی + تصاویر

سومین دوره از نشست های میراث فرهنگی با هدف بررسی میراث نا ملموس جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این نشست با حضور مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان و مدیران مرتبط با این حوزه، جمعی از دانشجویان و دکتر میرشکرایی مدرس این دوره، با هدف توسعه صنعت گردشگری جزیره، آگاهی و هم افزایی دست اندرکارن این حوزه و نیز حفظ و صیانت از میراث فرهنگی، ۳۰مهر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

مفاهیم میراث فرهنگی، مصداق های میراث فرهنگی نا ملموس، اقدامات پاسدارانه و برنامه های ترویجی، تاریخچه، معرفی و توسعه گردشگری میراث نا ملموس و میراث فرهنگی نا ملموس مردان جزیره کیش از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

مجید ملانوروزی  در این مراسم با بیان این که میراث بشری بخش نا ملموس و غیرمادی حوزه گردشگری است گفت: خانه بومیان، یک میراث ناملموس با فرهنگ چند هزار ساله در جزیره و نمایانگر فرهنگ،آداب، رسوم و هنرهای بومیان کیش است.

وی افزود:آگاهی از فنون و مهارت های بومیان در ساخت صنایع دستی و پخت غذا های محلی و شناخت رفتار های نهادینه شده در جامعه، موسیقی، آواها و افسانه های این قوم، به عنوان هویت فرهنگی آنان میراث ناملموسی است که باید مورد توجه بیشتری در حوزه گردشگری قرار گیرد.

مجید ملانوروزی انجام مطالعات گسترده و فعالیت های پژوهشی را عوامل مهمی در حفظ و نگداری میراث نا ملموس جزیره کیش برشمرد و گفت: حفظ ، ارتقاء و توسعه صنعت گردشگری در گرو شناخت و آگاهی نسبت به این میراث ارزشمند است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم برگزاری جشن ها، موسیقی های محلی، آشپزی و  صنایع دستی بومیان که پیوند محکمی با فرهنگ دارد تاکید کرد و گفت: توجه به این امور، رفاه و هم افزایی را در زندگی بشر به دنبال خواهد داشت.

همچنین دکتر میرشکرایی در این مراسم با بیان این که جزیره کیش الگو و پایلوت گردشگری کشور است و گردشگران خارجی برای ورود به جزیره نیازی به روادید ندارند؛ از این جزیره عنوان دروازه مهم و شاهراه گردشگری ایران اسلامی یاد کرد و افزود: معرفی صحیح و پویا، رمز موفقیت در حوزه گردشگری فرهنگ ایرانی است  که  می توانیم  این مهم را در کیش محقق سازیم.

وی به گردشگری دریایی به عنوان یک فرصت ویژه در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: باید از دریا به عنوان یک ظرفیت بزرگ گردشگری به خوبی بهره ببریم و متناسب با فرهنگ کشورمان، آن را به گردشگران داخلی و خارجی  معرفی کنیم.







لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17039
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.