• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

تقدیر امام جمعه قم از فضای معنوی در کیش

  • کد خبر : 16996
  • 28 مهر 1398 - 17:38
تقدیر امام جمعه قم از فضای معنوی در کیش

امام جمعه قم در سفر به جزیره کیش با تقدیر از از فضای معنوی موجود در جزیره کیش گفت: اگر افرادی بخواهند مراسم ناب دینی را ببینند باید به این جزیره سفر کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در آیین آغاز عملیات اجرایی مسجد امام حسین (ع) گفت: درباره جزیره کیش سخنانی بیان می شود که درست نیست چرا که مراسم و آئین های عزاداری، برنامه های ماه مبارک رمضان و شب های قدر در جزیره کیش بیانگر فضای ناب و  معنوی است. 

امام جمعه قم با تاکید بر اهمیت ساختن و عمران و آبادانی مساجد  افزود: خداوند فرموده است کسی که یک مسجد را بنا کند، خدای متعال خانه ای وسیع تر از آن در بهشت به وی می بخشد.

امام جمعه قم افزود: مسجد در اسلام جایگاه رفیعی دارد  و از آن به عنوان پایگاهی برای آموزش و مکانی برای تصمیمی گیری در خصوص موضوعات مهم جامعه استفاده می شد که جایگا امروز ی مساجد را هم باید به رسالت اصلی آن نزدیکتر کنیم.

امام جمعه کیش هم در این مراسم با بیان این که در برهه ای از زمان تمامی مراسم عبادی و سیاسی در کیش در دو مسجد انجام می شد افزود: امروز درحدود ۱۵مکان در جزیره به مسجد اختصاص یافته که مرهون تلاش ها و پیگیری حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه سابق جزیره کیش است که جوانی و عمر خود را برای گسترش فرهنگ دینی در این جزیره صرف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با تاکید براینکه  بسیاری از مساجد کیش  نیمه کاره هستند با بیان اینکه  تصمیم اصلی تکمیل مساجد نیمه کاره است؛ افزود: با توجه به نقش پر رنگ خیرین در ساخت اکثر مساجد، امیدواریم به همت آنان شاهد تکمیل ساخت مساجد نیمه کاره و به نوبه آن  شکوفایی اماکن مذهبی در جزیره باشیم.

غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در این آیین با تاکید بر اینکه طرح های عمرانی نیمه تمام  جزیره کیش با برنامه ریزی های مدون در حال رسیدگی است گفت: مساجد نیمه تمام جزیره هم با برنامه ریزی های انجام شده با اولویت ویژه در دست تکمیل هستند./ خبرگزاری صداوسیمای کیش
 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16996
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.