• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر قطعی برق و مالکیت شرکت آب و برق

  • کد خبر : 16879
  • 13 مهر 1398 - 18:00
سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر قطعی برق و مالکیت شرکت آب و برق

سازمان منطقه آزاد کیش به روز رسانی نیروگاه شرکت آب و برق، تجهیزات مورد نیاز این شرکت برای جلوگیری از وقوع قطعی برق و نیز تعیین تکلیف مالکیت این شرکت را پیگیری می کند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش یک برند است و نباید شاهد قطعی برق در جزیره کیش باشیم و رخ دادن چین اتفاقاتی در اقتصاد جزیره، آسایش و آرامش مردم تاثیر گذار خواهد بود اظهار داشت: روز جمعه ۱۲ مهر بر اثر دلایلی که در حال بررسی است، شبکه نیروگاه کیش آسیب دید و ۸۰درصد جزیره دچار خاموشی شد، بنابراین برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی نیازمند نیروگاه جدید و تجهیزات پیشرفته هستیم و در کنار این تجهیزات، وسایل یدکی مورد نیاز نیروگاه باید در انبار موجود باشد تا در چنین مواقعی سریعا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

مصطفی خانزادی نیاز جزیره کیش به برق را بر اساس طرح جامع کیش بیش از۴۴۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تولید نیروگاه کیش ۱۸۰مگاوات و تولید نیروگاه شماره دو ۵۰ مگاوات است لذا برای سال آینده نیازمند افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۶۰ مگاوات در نیروگاه شمال هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تا کنون وضعیت مالکیت شرکت آب و برق مشخص نشده است سازمان منطقه آزاد کیش انتظار دارد تا هیئت تسویه نسبت به خریداری یک نیروگاه پاسخ مثبت به سازمان  بدهد.

خانزادی با اشاره به ۴۹ درصدی سهام سازمان منطقه آزاد کیش در شرکت آب و برق کیش افزود: با افزایش سهام سازمان به بیش از ۵۱ درصد حق تصمیم گیری آن سازمان در شرکت و برق کیش فراهم خواهد شد و این امر مهم باعث خواهد شد تصمیم گیری در راستای ارتقاء تجهیزات نیروگاهی آب و برق کیش محقق شود.

وی افزود: برای انتقال برق از سرزمین اصلی و تامین برق جزیره و ارتقا تجهیزات نیروگاهیمکاتباتی را با وزیر نیرو و رییس برنامه بودجه کشور انجام شده است که منتظر نتایج آن هستیم و باید بتوانیم در جلسه مشترک این موضوعات را که در سطح ملی است حل کنیم.

خانزادی از اداره هواشناسی انتقاد کرد و گفت: اداره هوا شناسی باید به وظایف قانونی خود آگاه باشد و در صورت وقوع چنین اتفاقاتی پیش بینی های لازم را انجام دهد و به ستاد بحران و سازمان اطلاع رسانی کند.

سلطانی مدیرعامل شرکت آب و برق کیش  با بیان اینکه یک حادثه  احتمالا بر اثر حفاری باعث ایجاد اتصال در فشار برق متوسط شد و این اتفاق منجر به خارج شدن چهار واحد نیروگاهی از شبکه شد گفت: این حادثه بین ساعت ۱۱:۱۵ تا ۱۱:۳۰ جمعه ۱۲ مهر رخ داد و  پیش بینی هم نمی­کردیم که سطح حادثه تااین حد گسترده باشد و به قسمت های دیگر شبکه هم آسیب وارد شده باشد؛ با توجه به تجربه کاری و عملکرد، نیروگاه تا حدود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه کل خاموشی جزیره را برطرف کردیم و شبکه به حالت عادی برگشت.

وی افزود :  ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه  یک حادثه جدیدی دیگری رخ داد که منجربه تکرار اتفاق قطعی برق شد؛ بر اثر تکرار اتصالی­ که برای نیروگاه اتفاق افتاد، یکی از قطعات سیستم الکترونیکی نیروگاه دچار آسیب شد که عیب یابی و تعمیر قطعه، دو ساعت به طول انجامید و بعد از روشن کردن شبکه، قسمت اعظم جزیره روشن شد به استثنای منطقه دیدنی ها که اتصالی برق وسیع بود و هتل ها هم که از دیزل خود استفاده کردند.

سلطانی ادامه داد: عیب یابی ها انجام شد و کار عیب یابی منطقه دیدنی ها شروع شد که متاسفانه با توفانی مواجه شدیم که پیش بینی نشده بود و این توفان هم مزید بر علت شد و مشکلات ما را دو چندان کرد و شبکه هوایی ما در منطقه درخت سبز آسیب دید؛ با تلاش همکاران رینگ کمربندی را تا آخر نیمه های شب بر طرف کردیم و منطقه درخت سبز و منطقه سفین هم کاملا معایب آن برطرف شده است و در حال حاضر هیچ مکانی در کیش خاموش نیست.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16879
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. نگاهی کنید به واگذاری این شرکت و خیانتی که به مردم جزیره شد و این که در طی این سالیان هیچ گونه ارتقاع ظرفیت و باز سازی انجام نشده . واگذاری مساله دارد این شرکت باید بررسی شود و عوامل ان باید برخورد شود.