• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

شفافیت سازی، پاسخگویی و تعارض منافع سه اصل مهم در دستگاه قضا

  • کد خبر : 16866
  • 12 مهر 1398 - 7:12
شفافیت سازی، پاسخگویی و تعارض منافع سه اصل مهم در دستگاه قضا

محمد باقر اُلفت معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جمع مدیران منطقه آزاد کیش، شفافیت سازی، پاسخگویی و تعارض منافع را از جمله اصول مهم در داشتن حکومت مطلوب و دولت پاک برشمرد.

به گزارش کیشوندنیوز، محمد باقر الفت معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جمع مدیران منطقه آزاد کیش ، مبارزه با فساد مالی اداری را جز یکی از وظایف مهم دستگاه قضا معرفی کرد و گفت : امروزه یکی از وظایف مهمی که دستگاه قضا برعهده دارد، مبارزه با فساد مالی و اداری است، از این رو دستگاه قضا از مدیران شجاع ، خلاق، جهادی، انقلابی حمایت همه جانبه کرده، که در این شرایط سخت کشور با ایثار و فداکاری حضور دارند.

محمد باقر الفت بیان کرد: سال‌های گذشته بعضی افراد بر اثر کم توجهی‌ها، رفتارهای خالی از تقوا و بدون توجه با ارزش‌ها و رویکردهای انقلاب از عنوان و سمت خود سوءاستفاده کرده به فساد مالی اداری دامن زده‌اند و رتبه ایران را در ارزیابی‌های بین المللی متاسفانه بالا برده‌اند.

از این رو سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران به نظام‌های اعتبار سنجی، سنجش فساد  ادراک فساد که در دنیا اعمال می‌شود متصل شده است. 

وی اظهاد کرد: شفافیت‌سازی یکی از اصول حکومت مطلوب و دولت پاک است، شفافیت سازی در عملکرد، شفافیت سازی در اموال و دارایی‌های مدیران باعث اعتماد سازی در جامعه می‌شود، لذا در مجلس قانون شفاف سازی اموال مدیران دولتی به تصویب رسید.

 معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اصل پاسخگویی مسئولین را یکی دیگر از اصول مهم در حوزه پیشگیری از فساد مالی اداری معرفی کرد و گفت: مدیر خوب در نظام جمهوری اسلامی مدیری است که پاسخگو بوده و بر تمام افعال و تصمیماتش دلیل داشته و مخاطب خود را اصولی قانع می کند.

بحث تعارض منافع از دیگر اصولی بود محمد باقر الفت به شرح آن پرداخت و گفت: در کشور ما تصدی گری مدیریت زیاد است و مدیرانی که بخواهند از موقعیت خود استفاده کنند در دستگاه قضا باید پاسخگو باشند.

در پایان اُلفت معیار انتخاب مدیران را داشتن اخلاق حرفه‌ای مطرح کرد و گفت برای داشتن نظام اداری سالم مدیر با اخلاق حرفه ای لازم است.

انتهای پیام/ ملیحه ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16866
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.