• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کیش پیشرو در بهره‌برداری از اوراق صکوک/ ابلاغ فهرست اقلام قابل ورود به مناطق آزاد توسط وزارت صمت

  • کد خبر : 16409
  • 07 شهریور 1398 - 4:52
کیش پیشرو در بهره‌برداری از اوراق صکوک/ ابلاغ فهرست اقلام قابل ورود به مناطق آزاد توسط وزارت صمت

دبیرشورای عالی مناطق آزاد با اعلام خبر خوش ابلاغ فهرست قابل ورود به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسط وزارت صنعت و معدن گفت: موافقت دریافت ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک امروز اعلام شده و کیش پیشرو در استفاده از این اوراق است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، مرتضی بانک شامگاه چهارشنبه در آیین رونمایی از برنامه راهبردی سه ساله کیش با بیان اینکه توافقات با وزارت صنعت و معدن برای بخش بازرگانی و کالای همراه مسافر برای ترخیص از گمرک صورت گرفته است از ابلاغ بهرست قابل ورود به مناطق آزاد خبرداد.

وی با بیان این خبر افزود: سهیمه هر منطقه مشخص شده و مناطق آزاد باید خود را برای یک حرکت گسترده در این روزها آماده کند.

تدوین برنامه راهبردی دستاوردی ارزشمند در کیش

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تقدیر از تدوین سند راهبردی در جزیره کیش تاکید کرد: اگر کار با برنامه نباشد از مسیر صحیح خارج شده و از دست می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه تدوین برنامه راهبردی از اقدامات خوبی است که در این سفر از آن بهره‌برداری شده است افزود: برای تمامی مسئولان سازمان این سند به عنوان مهم‌ترین دستاورد و ارزشمندترین راهنمای عمل در دسترس است و امروز تمامی کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش متعهد به اجرای آن هستند و باید براساس آن حرکت کنند و کسی نمی‌تواند ادعا کند که نمی‌دانم سازمان در چه مسیری قرار دارد و چه می‌خواهد.

بانک افزود: در کنار این سند راهبردی باید فرهنگ سازمانی دستگاه اجرایی با آن همراهی کند و یک پیوست فرهگی و تبلیغاتی نیز برای این سند طراحی شود تا کارهایی که انجام می‌شود برای جامعه قابل تشخیص و شفاف باشد.

شفاف سازی و حذف مقرارت زاید و موازی

وی با اشاره به وظیفه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز افزود: شفاف‌سازی و حذف مقرارت زاید و موازی نکته مهمی است که ما خود را ملزم به رفع آن می‌دانیم و در این مسیر نیاز است تا همکاران و دوستان، مجلس و ریاست جمهوری همراهی کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خطاب به مسؤولان کشور نیز گفت: کسانی که در کشور مسؤولایت دارند بدانند امروز با تکیه بر همت و حمیّت که در مناطق آزاد دیده می‌شود و امروز در جزیره کیش به وضوح کشف کردیم به آن‌ها قول می‌دهیم که مرحله به مرحله به اهداف مناطق آزاد که در قانون این مناطق به آن تصریح شده با تکیه بر نیروی انسانی قوی، امکانات کشور و سرمایه گذاران دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه کیش چوب و بازگشایی این مجموعه که به دلیل مشکلات مالی مدتی دچار رکود شده بود افزود: مجموعه کیش چوب، مجموعه صنعتی است که تولیدات مدرن، متنوع و وسیعی دارد که در کشور مانند آن نداریم و به گفته مسؤولان این مجموعه در خاورمیانه نیز کم نظیر است و از نظر کیفی محصولات آن با مشابه اروپایی رقابت می‌کند.

بانک با تاکید بر اینکه این کارخانه الگویی است برای استفاده در کشور افزود: امروز در کیش شاهد بودیم که سرمایه گذاران با همدلی، ایثار و ازجان گذشتگی و اندوخته مالی و فکری در تلاش برای آبادانی کشور هستند و اگر به دنبال الگو برای کشور می‌گردیم کارخانه کیش چوب، صنایع دارویی و ارایشی کیش و گلخانه ارس الگوهایی هستند که باید در کشور از آن ها نمونه برداری شود.

وی با اشاره میزان صادرات مناطق آزاد نسبت کل صادرات کشوررا نوعی موفقیت برای این مناطق خواند و افزود: چقدر باید مناطق آزاد مظلوم باشند که هر کس، هر روز بدون اطلاع و آگاهی کافی در مورد مناطق آزاد مباحثی را مطرح کند و ما باید پاسخگو باشیم اگر چه پاسخگویی وظیفه ماست و منتی در آن نیست.

اعتماد سرمایه گذاران را با قوانین مغایر خدشه دار نکنیم

این مقام مسؤول در دبیرخانه مناطق آزاد کشور با اشاره به قوانین مناطق آزاد کشور به عنوان قوانینی کامل افزود: برای اطمینان بخشی به مسئولان کشور می‌گوییم که ما از شما برای چنین قوانینی تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: از سرمایه‌گذاران نیز برای پاسخ مثبتی که به اعتماد شما داده اند تشکر، و تقاضا می‌کنیم اعتمادی که سرمایه‌گذاران در چارچوب قوانین سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد دارند با قوانین مغایر خدشه‌دار نکنیم.

بانک با بیان اینکه امروز نیاز کشور این است که مقررات و بیش از آن افکار کارکنان تنویر شود تاکید کرد: ما سرمایه ای جز فعالان اقتصادی نداریم و اگر آن‌ها از ما راضی بودند موفق شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذارانی که در چارچوب قوانین، پاک زندگی می‌کنند چشم و چراغ مناطق آزاد هستند ادامه داد: می‌توان بسیاری از مشکلات را با رعایت مقررات مرتفع کرد و وظیفه شما این است که فعالیت‌های زائد اداری را کاهش داده و اجازه ندهیم حتی یک سرمایه گذار ناراضی از دفتر خارج شود.

کیش در بهترین موقعیت مالی دوران خود به سر می‌برد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه کیش پیشرو در استفاده از اوراق صکوک در کشور است از دریافت ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک خبرداد و افزود: با استفاده از این اوراق کیش می‌تواند فعالیت‌های زیرساختی، تولیدی و شرایط مناسب تری برای خروج از مشکلات ایجاد کند.

وی اضافه کرد: کیش امروز از نظر قدرت مالی در بهترین دوران خود به سر می‌برد و این ارزشمند است که منطقه آزاد کیش آن چنان قدرتمندانه حرکت می‌کند که دست نیاز خود را به سوی کسی دراز نکند و این حاصل یک تفکر مدیریتی و شرکت‌داری است.

بانک همچنین با اشاره به موافقت وزارت صنعت با ورود کالای تجاری و کالای همراه مسافر به مناطق آزاد خبرداد و افزود: این موافقت به گمرک اعلام و سهمیه هر منطقه مشخص شده است لذا مناطق آزاد باید خود را برای یک حرکت گسترده در این روزها آماده کند.

وی با تاکید بر اینکه باید بسیاری از ظرفیت‌های درونی منطقه را با استفاده از سند راهبردی تدوین شده به ظرفیت‌های عملیاتی و قابل عرضه تبدیل کنیم افزود: در این منطقه نیروهای انسانی و فرهنگ قوی، آثار هنری و دستی ارزشمندی وجود دارد که باید در چارچوب قوانین تقویت شده و مردم جزء مشارکین اصلی منطقه آزاد کیش قرار بگیرند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16409
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.