• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
9

با شناخت وارد کیش شدم/ کمبود نیروی انسانی با خرید خدمت جبران می‌شود/ تعلیم و تربیت نیازمند مشارکت همگانی است

  • کد خبر : 16239
  • 25 مرداد 1398 - 3:07
با شناخت وارد کیش شدم/ کمبود نیروی انسانی با خرید خدمت جبران می‌شود/ تعلیم و تربیت نیازمند مشارکت همگانی است

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش با تاکید برضرورت مشارکت همگانی در امر تعلیم و تربیت گفت: تربیت فرآیندی تک بعدی نیست و علاوه بر آموزش و پرورش و خانواده نیاز به مشارکت های عمومی در جامعه دارد.

به گزارش کیشوند نیوز، سید جواد قوامی نژاد در گفت و گو با خبرنگار فارس در کیش با اشاره به اینکه علاوه بر کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و فضای فیزیکی که از دغدغه‌های سال تحصیلی مسائل جاری آموزش و پرورش نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: شعار ما این است که برای اول سال تحصیلی هیچ کلاس و مدرسه ای بدون معلم و مدیر نباشد.

با شناخت وارد کیش شدم

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش که مدت کوتاهی است سکان هدایت کشتی تعلیم و تربیت جزیره کیش را به دست گرفته است با بیان اینکه تلاش کرده است قبل از ورود به جزیره کیش با اطلاعات و شناخت دقیق این سمت را بپذیرد در این خصوص گفت: پیش از ورود به کیش علاوه بر مطالعه خبرهای مربوط به آموزش و پرورش جزیره از رسانه ها و اخبار و اطلاعات با تعدادی از روسا و مدیران پیشین و همچنین برخی از مدیران و معلمان پیشکسوت و در حال انجام وظیفه آموزش و پرورش در خصوص شرایط، ویژگی‌ها و وضعیت آموزش و پرورش کیش صحبت کردم تا با شناخت بیشتر و دقیق‌تری فعالیت خود را آغاز کنم.

وی افزود: نخستین گام در فعالیت‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی اجرای برنامه‌ها در قالب پروژه مهر و بازگشایی مدارس است که با بررسی شرایط و نیازها در بخش های مختلف نیروی انسانی، تجهیزات و شرایط فیزیکی مدارس و رفع مشکلات در زمینه‌های یاد شده می توان شروع خوبی را برنامه ریزی کرد.

کمبود نیروی انسانی با خرید خدمت جبران می‌شود

قوامی نژاد تکمیل ظرفیت نیروی انسانی مورد نیاز پس از انجام نقل و انتقالات اضطراری از طریق خرید خدمت و راه اندازی مدارس غیر دولتی یا افزایش تراکم کلاس‌ها را از مواردی برشمرد که می‌تواند مشکلات کمبود نیروی انسانی مدارس کیش را تامین کند و افزود: استفاده از نیروی خرید خدمت علاوه بر اشتغالزایی برای کیشوندان به ماندگاری نیروها نیز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط زندگی، هزینه‌های تردد و قیمت بالای مسکن بسیاری از نیروهایی که درخواست تدریس در کیش را می‌دهند پس از ورود به کیش و مشاهده شرایط، اعلام انصراف می‌کنند که تامین نیروی انسانی مورد نیاز را با مشکل مواجه می‌کند به همین دلیل تامین نیروی مورد نیاز از جزیره می‌تواند به تثبیت نیروها کمک کند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش کیش تاکید کرد: شعار ما این است که روز اول مهر هیچ کلاسی خالی نماند و تکلیف مدیر و معلم هر مدرسه و کلاس قبل از آغاز سال تحصیلی مشخص شده باشد.

وی با بیان اینکه ثبت نام های مدارس تقریبا کامل شده و تنها در مقطع متوسط دوم منتظر برخی اعلام نتایج مدارس مانند نمونه دولتی هستیم افزود: بیش از ۵۰ درصد ابلاغ‌های معلمان و مدیران مدارس صادر شده است و با مشخص شدن تعداد کامل دانش آموزان در هر مقطع و پایه تا پایان نیمه اول شهریور تلاش می کنیم تمامی ابلاغ نیروها صادر شود.

قوامی نژاد بیان کرد: به نظر می‌رسد که حداقل به تعداد سال گذشته نیاز به بهره‌گیری از نیروهای خرید خدمت هستیم که در صورت تصویب وزارت آموزش و پرورش و اداره کل استان هرمزگان از این ظرفیت استفاده خواهد شد و در صورت نیاز بیشتر نیروهای جدید جذب می‌شوند.

مجتمع های آموزشی راهکار تامین فضای آموزشی

وی با اشاره به کمبود فضای فیزیکی و برخی تجهیزات آموزشی افزود: در خصوص تجیهزات، فضای فیزیکی مورد نیاز و دیگر چالش های آموزش و پرورش با همکاران اداری بررسی های کارشناسی صورت گرفته و در همین راستا با مسئولان معاونت فرهنگی سازمان نیز برنامه و جلساتی داریم تا قبل از آغاز سال تحصیلی بتوانیم مشکلات موجود را تاحد امکان مرتفع کنیم تا دانش آموزان ابتدای مهر بتوانند با فراغ بال و بهترین شرایط سال تحصیلی جدید را شروع کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در رابطه با وضعیت ساختمان قدیمی مدرسه هاجرافزود: سازمان نوسازی مدارس به همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در حال بررسی ساخت و توسعه فیزیکی مدارس جزیره کیش هستند و هم اکنون ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دیدگاه این است که به سوی ساخت مجتمع‌های آموزشی قدم برداریم که علاوه بر تجهیزات مناسب آموزشی موجب کاهش هزینه‌ها در این حوزه می‌شود.

مشارکت های مردمی از ارکان سند تحول بنیادین

قوامی نژاد همچنین با اشاره به اهمیت حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی در امر تعلیم و تربیت افزود: مشارکت‌های خانواده‌ها در تعلیم و تربیت فرزندان به ویژه افرادی که نگاه عمیقی به حوزه تعلیم و تربیت دارند از ارکان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: مشارکت‌پذیری و مشارکت جویی از مطالب بسیار مهمی است که در کیش به آن توجه شده و از این پس نیز از اولیای بسیار فهیم، منسجم و موثر جزیره کیش در امر تعلیم و تربیت مشاوره و بهره‌گیری خواهد شد.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش کیش خاطر نشان کرد: قانون به صراحت وظایف و اختیارات هر یک از تشکل‌های مرتبط با آموزش و پرورش اعم از شوراها و انجمن‌های آموزش و پرورش را مشخص کرده و بی تردید اگر همه بر مدار قانون حرکت کنیم موجب مداخله و ایجاد مشکل در فرآیند فعالیت‌های یکدیگر نخواهیم شد.

وی از مردم، مسؤولان و تمامی نهادها و تشکل‌های دولتی و غیردولتی درخواست کرد تا در امر تعلیم و تربیت که فرآیندی فرا بخشی است و نیازمند مشارکت همگانی است حضور فعال داشته باشند.

جزیره کیش با جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر و بیش از ۹ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارای جمعیتی جوان و فعال است.

انتهای پیام/ زیبا حسین زاده

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16239
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.