• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

تأخیر ۱۲ ساعته پرواز شیراز به کیش/ هوا گرم و هواپیما سنگین، تیم پرواز رفتند!

  • کد خبر : 16168
  • 17 مرداد 1398 - 17:49
تأخیر ۱۲ ساعته پرواز شیراز به کیش/ هوا گرم و هواپیما سنگین، تیم پرواز رفتند!

پرواز شماره ۳۳۷۶ هواپیمایی ایران ایر که قرار بود ساعت ۰۹:۵۵ مسافران را از شیراز به کیش برساند، با ۱۲ ساعت تأخیر حرکت خود را آغاز کرد.

به‌گزارش کیشوند نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کیش، شاید تا به امروز شما هم فکر می‌کردید برف و باران و یا مه غلیظ و خرابی هواپیما علت تأخیر یا کنسلی پروازهای داخل کشور است.

اما پرواز ۳۳۷۶ ایران ایر شیراز به کیش روز چهارشنبه ۱۶ مرداد دلیلی غیر از این داشت و چند عامل متفاوت ساعت به ساعت به تأخیر هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰ اضافه کرد.

ماجرا از این قرار است که بعد از ورود مسافران به فرودگاه شیراز به آنها اعلام می‌شود که پرواز با دو ساعت تأخیر در ساعت ۱۱:۵۵ دقیقه انجام می‌گیرد، بعد از طی مدت زمان دو ساعت مجدداً زمان پرواز به ۱۲:۵۵ تغییر و بعد از آن اعلام می‌شود تا اطلاع ثانوی پرواز کنسل است.

وقتی مسافران علت را جویا می‌شوند گفته می‌شود که هواپیما باید از اصفهان به کیش بیاید که به‌دلیل بالا بودن دمای هوا نمی‌پرد، در این شرایط باید چند مسافر پیاده شوند تا پرواز انجام بگیرد.

در نهایت پرواز اصفهان به شیراز بدون حمل بار مسافران انجام می‌شود و هواپیما حدود ساعت ۱۴ بعد ازظهر به شیراز می‌رسد.

اما این پایان ماجرا نبود، ساعت ۱۶ به مسافران کیش اعلام می‌شود که خلبان گفته دمای هوا بالای ۴۲ درجه است و استاندارد پروازی را ندارد، برای پرواز هم باید ۶ نفر یا معادل ۴۰۰ کیلوگرم از هواپیما پیاده شود، تقریباً مثل همان شرایطی که برای پرواز اصفهان اعلام شد.

همچنین گفته شد که اگر افراد پیاده نشوند باید تا ساعت ۱۹ صبر کرد تا دمای هوا مساعد شود و برای تشویق افراد به آنها یک بلیت سفر رایگان در همین مسیر داده می‌شود.

این هم پایان ماجرا نبود، با انصراف ۴ نفر از پرواز اما همچنان هواپیما نیاز به انصراف یک نفر دیگر داشت، تا اینکه به یک‌باره و در یک اتفاق عجیب ساعت ۱۸ به مسافران اعلام می‌شود که “طبق قوانین” زمان کاری اکیپ پرواز به پایان رسیده و آنها هواپیما را ترک کردند.

صحبتی که اعتراض مسافران را به‌همراه داشت، بعد از دنباله‌دار شدن اعتراض‌ها پرسنل ایران ایر به مسافران گفتند که اکیپ پروازی از تهران در حال جمع شدن است و طبق برنامه‌ریزی پرواز ساعت ۲۲:۱۰ انجام می‌گیرد.

در نهایت با آمدن کادر پروازی از تهران، هواپیمای ای تی آر پسابرجامی در ساعت ۲۲:۱۰ و با حدود ۱۲ ساعت تأخیر پرواز خود را به مقصد جزیره کیش آغاز کرد و تا به یک روز سخت و طاقت فرسا برای گردشگران و کیشوندان پایان دهد و جای این سوال را در ذهن باقی بگذارد که طبق قوانین چگونه این ضعف مدیریتی و اذیت شدن مسافران جبران می‌شود؟

لازم به ذکر است که این صحبت‌ها در حالی انجام می‌شد که تا ظهر پروازها انجام می‌گرفت و حتی ای تی آر هواپیمایی آسمان نیز پرواز خود را حدود ساعت ۱۱ به مقصد کیش انجام داد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16168
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.