• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

آینده‌ای روشن را برای جزیره کیش می‌بینم

  • کد خبر : 16133
  • 04 مرداد 1398 - 17:33
آینده‌ای روشن را برای جزیره کیش می‌بینم

امام جمعه کیش با اشاره به اقدامات اخیر در منطقه آزاد کیش گفت: حرکت‌های خوبی آغاز شده و آینده‌ای روشن را برای جزیره کیش می‌بینم.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته با اشاره به چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه به تشریح اهمیت این فریضه الهی پرداخت و گفت: نماز جمعه دارای فضیلت‌های بسیاری است و یکی از مسائل معنوی است که انسان را به یاد خدا می‌اندازد، نیاز مردم به اجتماع سالم را برطرف می‌کند و در برخی روایات آن را هم وزن برگزاری حج برشمرده‌اند.

وی به اهمیت حضور در این فریضه الهی اشاره کرد و افزود: باید تسهیلاتی فراهم شود تا افرادی که زندانی مالی هستند بتوانند در نماز جمعه شرکت کنند، مسئله‌ای که در سالیان گذشته در نماز جمعه تهران اجرا می‌شد و امیدواریم این سنت حسنه احیا شود.

امام جمعه کیش ادامه داد: قبل از انقلاب مردم خواب چنین اجتماعات برگزاری نماز جمعه را هم نمی‌دیدند، اما امروز در ۹۰۰ شهر و بخش کشور نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در کیش هم هرچند برگزاری نماز جمعه دیرتر از دیگر شهرها بعد از انقلاب آغاز شد، اما شروع آن بسیار خوب و محکم بود، از ائمه پیشین جزیره به‌ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی تشکر می‌کنم.

خطیب نماز جمعه کیش در ادامه انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده را به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تبریک گفت و عنوان کرد: امیدواریم که در سایه رهنودهای ایشان این استان از وضعیت کم برخوردار به برخوردار تبدیل شود، از حسن انتخاب مقام معظم رهبری در این انتصاب تشکر می‌کنم، همچنین خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم آبادی را ارج می‌نهیم.

حسن زاده در ادامه به ذکر یک نکته امیدوار کننده پرداخت و گفت: در دوره مدیریت جدید در منطقه آزاد کیش احساس می‌کنم حرکت‌های خوبی آغاز شده که نوید بخش آینده‌ای روشن برای کیش است، مردم در انتظار رونق سال‌های قبل هستند، امیدوارم مسئولان بتوانند به این مهم دست یابند و ما هم با تمام وجود حمایت می‌کنیم.

لازم به ذکر است که نماز جمعه این هفته با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای کیش برگزار شد و در پایان از دست‌اندرکاران برگزاری نماز جمعه تقدیر به‌عمل آمد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16133
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. حاج آقا طالب نماز جمعه را در کیش برای اولین بار برگزار کردند.
    کاش از ایشان دعوت میشد.