• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

توقیف و طرد موتور شارژی‌های مدل ۹۴ به بعد از جزیره کیش

  • کد خبر : 16005
  • 21 تیر 1398 - 2:13
توقیف و طرد موتور شارژی‌های مدل ۹۴ به بعد از جزیره کیش

رئیس پلیس راهور کیش گفت: موتور‌شارژی‌هایی که بعد از سال ۹۴ برخلاف مصوبه شورای ترافیک وارد جزیره کیش شده اند در صورت توقیف از سوی پلیس به گمرک برای خروج از جزیره تحویل داده خواهند شد.

به گزارش کیشوند نیوز  سرگرد ایمانی نسب در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش با اشاره به طرح ممنوعیت واردات موتورهای شارژی بعد از سال ۹۴ به بعد در جزیره کیش گفت: شیوه نامه ورود و تردد موتورهای شارژی در جزیره کیش در تاریخ ۲۰ آبان ۹۳  اعلام کرده است چه موتورهای با چه مشخصاتی می توانند تردد کنند و براساس این شیوه نامه حداکثر سرعت این موتورها ۵۰ کیلومتر است.

وی افزود: محدوده تردد این موتور شارژی ها را در دو گروه تقسیم شده است: یک گروه تفریحی و یک گروه ترافیکی در حوزه شهرها.

رئیس پلیس راهور کیش گفت: شرایط تردد موتور شارژی ها در مناطق آزاد هم اعلام شده است و راکبان این موتورها باید کلاه ایمنی داشته باشند . 

سرگرد ایمانی نسب گفت: درهمین شیوه نامه که سازمان منطقه آزاد کیش آن را در تاریخ ۲۰ آبان ۹۳ تعیین کرده عمر مفید موتورشارژی را ۵ سال تعیین کرده است و تردد موتورهای شارژی در محدوده های مشخص شده و مسئولیت نظارت بر اجرای این شیوه نامه را نیز مشخص کرده است.

وی گفت: برابر مصوبه  یکصدو شانزدهمین جلسه شورای ترافیک جزیره کیش مورخ ۲ آذر ۹۵ درخصوص ورود موتورشارژی، بند چهار این مصوبه به صراحت اعلام کرده ورود هرگونه موتور به جزیره کیش از تاریخ ۱/۱۰/۹۴ تحت عناوین مختلف ممنوع است.

رئیس پلیس راهور کیش گفت: پلیس براساس دستور العمل و شیوه نامه و مصوبه شورای ترافیک سازمان منطقه آزاد کیش که اعضای آن زمان مصوب کردند مشخص شد عمر مفید این وسیله ۵ سال است و از سال ۹۴ به بعد به طور کلی  ورود موتور شارژی به جزیره ممنوع است.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود چه کسانی در سالهای  ۹۶ تا ۹۸ موتور شارژی وارد کردند، گفت: بحث ساماندهی این موتورها الان در دستور کار قرار گرفته است و همین تعداد موتور موجود باید به نحوی ساماندهی شود.

سرگرد ایمانی نسب گفت: موتورهایی که قبل از سال ۹۴ وارد شده اند مصوب شد که از طریق موسسه ورزش و تفریحات سالم یکسری راهکارهای انجام شود و درخصوص ساماندهی آنها در حوزه های تفریحی و گردشگری و تردد معابر ساماندهی با هماهنگی پلیس ساماندهی شوند که تا الان نتیجه ایی در این خصوص حاصل نشده است.

وی افزود: موتور های توقیف شده از سوی پلیس به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی اکثرا مدل بین سالهای ۹۶ تا ۹۸ هستند.

رئیس پلیس راهور کیش گفت: پلیس اعلام کرده است کسانی که برای ترخیص موتور شارژی به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه می کنند موتور را دریافت می کنند اما اگر مدل موتور شارژی بین سال ۹۶ تا ۹۸ باشد باید از جزیره طرد شود و گمرک نیز تشریفات خروج این وسایل نقلیه را انجام خواهد داد.

سرگرد ایمانی نسب گفت: در جایی که قانون و مصوبه شورای ترافیک وجود دارد و نتایج آنها اطلاع رسانی شده  است چرا یک تعدادی بخواهند سواستفاده و سودجویی بکنند و موتور شارژی وارد بکنند که این موتورها وارد معابر بشود و ناهنجاری اجتماعی به وجود بیاورد.

وی افزود: با ورود این موتورها درمعابر و خیابانها هم نارضایتی مردم و هم ناوگان خودرویی و نیز مشغله کاری پلیس را به دنبال دارد که بیشتر وقت پلیس باید به یکسری از تصادفات ناشی از موتورهای شارژی معطوف شود.

رئیس پلیس راهور کیش گفت: نظر پلیس برای جایگزینی موتور شارژی دوچرخه است چرا که معابر تردد وجود دارد و  راکبان نیز می توانند درمعابر خاص خود دوچرخه سواری کنند. 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16005
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با سلام و با سپاس از پایگاه خبری کیشوندنیوز
    اینروزها که ملت شریف ایران با بدترین شرایط اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند تصمیات اینچنینی بسیار نابخردانه است .
    تعداد زیادی از مردم کیش بدلیل گران شدن بی رویه خودرو و گران بودن تاکسی ناچار به خرید موتورهای برقی شده اند . اگر واقعا قصد ساماندهی وجود دارد قانون سرزمین اصلی در رابطه با موتورسیکلت در کیش اجرا شود . (ضرورت داشتن گواهینامه. پلاک و … )
    از جناب آقای مظفری ریاست محترم سازمان منطقه آزاد کیش که در این مدت کوتاه مسئولیتشان نشان دادند بسیار مدیر با تدبیری هستند خواهشمندیم جلوی اینگونه تصمیات اشتباه را بگیرند و اجازه ندهند این قشر زحمت کش و آسیب پذیر جزیره کیش
    ( کارگران و کارمندان ) بدلیل فشارهای روز افزون اقتصادی ناچار شوند جزیره را ترک کنند . تعداد زیادی از عزیزانی که در جزیره با موتورسیکلت برقی تردد میکنند نه ملکی دارند و نه اتومبیلی و شاید تنها دارائیشان همین وسیله باشد . والسلام
    رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمود: هر که ولایت و مسئولیت کاری از امور مسلمانان به او واگذار شود، روز قیامت او را در حالی که دستان او را به گردنش بسته اند می آورند و چیزی جز عدالت او را از غل و زنجیر آزاد نمی سازد.

  2. واقعا باعث تاسفه هر روز فشار ها رو بیشنر میکنند . آدم احساس میکنه عده ایی از مسئولین عمدا در جهت نارضایتی مردم قدم برمیدارند جناب سرگرد ایمانی نسب عزیز شما که نسخه میدهید مردم بی بضاعت کیش با دوچرخه رفت و آمد کنند آیا تا بحال در این گرمای کیش سر ظهر با دوچرخه تردد کرده اید ؟ از قدیم گفته اند یک سوزن بخودت بزن یک جوال دوز به مردم !!!!

  3. عجب حرف عجیبی میزنید بخاطر جلوگیری از تصادف و جلوگیری از اتلاف وقت پلیس راهنمایی و رانندگی موتور برقی باید جمع بشود لطف کنید به همین دلیل ماشین ها رو هم توقیف کنید تا نه تصادفی بشه نه وقت پلیس گرفته بشه شما راحت میشید عذاب مردم هم که مهم نیست .