• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

نجات جوان ۲۵ ساله ایست قلبی در بیمارستان کیش

  • کد خبر : 15992
  • 19 تیر 1398 - 11:58
نجات جوان ۲۵ ساله ایست قلبی در بیمارستان کیش

جوان ۲۵ ساله اهل افغانستان که به علت برق گرفتگی در جزیره کیش دچار ایست قلبی شده بود پس از عملیات احیاء قلبی در بیمارستان نجات یافت.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، جوان ۲۵ ساله اهل افغانستان که به علت برق گرفتگی در جزیره کیش دچار ایست قلبی شده بود پس از عملیات احیاء قلبی و نگهداری در  بخش مراقبت های ویژه امروز راهی  بخش بستری مردان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش شد.

دکتر شهرام مظاهری متخصص قلب و عروق بیمارستان کیش گفت: بیمارانی که به علت برق گرفتگی دچار ایست قلبی یا آریتمی قلب می شوند به احتمال زیاد به زندگی باز می گردند و اگر اقدامات اولیه مانند ماساژ قلبی صورت بگیرد و عملیات احیاء هم به موقع انجام شود از مرگ نجات می یابند.

وی افزود: فرصت طلایی برای نجات بیمار ۴ تا ۶ دقیقه پس از ایست قلبی است و اگر بیش از این زمان بگذرد به علت توقف خون رسانی ، سلول های مغز آسیب می بینند .

دکتر مظاهری گفت: فراموشی ، به تدریج فلج اندامها  و اشکالات تنفسی از عوارض اختلال در خون رسانی به سلول های مغزی است.

مهناز کاظمی مطلق مدیر پرستاری بیمارستان کیش نیز تلاش تیم پزشکی و پرستاری را در احیاء این جوان ۲۵ ساله قابل تقدیر برشمرد و گفت: لوله گذاری ریه ، ماساژ قلبی و شوک های پی درپی سر انجام منجر به بازگشت این فرد به زندگی شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15992
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. افرین به گروه پزشکی
    مخصوصا اقای دکتر شهرام مظاهری