• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

تکواندو کیش در مسیر تحول/ برنامه‌ریزی برای تشکیل یک تیم منسجم

  • کد خبر : 15844
  • 26 خرداد 1398 - 8:03
تکواندو کیش در مسیر تحول/ برنامه‌ریزی برای تشکیل یک تیم منسجم

رئیس هیئت تکواندو کیش گفت: هدف ما تشکیل یک تیم منسجم در بخش بانوان و آقایان است که بتواند در مسابقات کشوری حضور چشمگیر داشته باشد.

بعد از انتصاب محمدرضا طالبی به‌عنوان رئیس جدید هیئت تکواندو کیش و پایان یافتن مسابقات تکواندو جام رمضان، در رابطه با آخرین وضعیت تکواندوی کیش و برنامه‌ها و اهداف هیئت این رشته ورزشی پرطرفدار و المپیکی به گفتگو پرداختیم.

محمدرضا طالبی در گفت و گو با ما به تشریح آخرین تغییرات و برنامه‌های هیئت تکواندو پرداخت و اظهار داشت: تکواندو را جزو بدنه اصلی ورزش خود می‌دانم و با تمام وجود دوست دارم، چند سالی از این رشته ورزشی به‌ دور بودم اما همواره اخبار و برنامه‌های هیئت‌های شهرهای مختلف و فدراسیون را پیگیری می‌کردم.

وی افزود: بعد از برگزاری مسابقات بین‌المللی جام دهه مبارک فجر در جزیره کیش، اعضای کادر فدراسیون تکواندو و مسؤولان ورزش کیش، مسؤولیت هیئت تکواندو جزیره زیبای کیش را بر عهده بنده گذاشتند.

رئیس هیئت تکواندو کیش ابراز داشت: برای جذب اسپانسر و آغاز یک حرکت خوب در تکواندوی جزیره نیاز به وجود یک کادر اجرایی قوی هست، به‌همین دلیل سعی کردیم ترکیب هیئت مدیره را قوی انتخاب کنیم.

طالبی ادامه داد: بدین منظور علیرضا شمشادیان نایب رئیس، مریم قهاری نایب رئیس بانوان، مصطفی نادعلی‌نژاد عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته پزشکی، علی صبور عضو هیئت رئیسه، مجتبی دلجو و نظیر احمدبصیری عضو هیئت رئیسه و کمیته بازاریابی، محمدرضا قهاری مشاور و عضوهیئت رئیسه، مجید خوبیاری دبیر هیئت و سیاوش سبحانی به‌عنوان خزانه‌دار هیئت تکواندوی کیش را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر هیئت تکواندو همچون یک مخزن خالی است، همان‌طور که می‌دانید امروزه سیستم امتیازدهی الکترونیکی شده است، اما در جزیره کیش ابتدایی‌ترین تجهیزات یعنی هوگو و کلاه الکترونیکی وجود ندارد، بررسی‌های اولیه برای تهیه این وسایل صورت گرفته و در اولین فرصت تجهیزات خریداری می‌شود.

رئیس جدید هیئت تکواندو کیش بیان کرد: برنامه‌ریزی ما این است که چه در بخش بانوان و چه آقایان، حتماً باید یک تیم قوی از جوانان مستعد جزیره داشته باشیم تا بتوانیم در مسابقات مختلف قدرتمندانه حاضر شویم.

طالبی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید تجهیزات ما به‌روز و کامل باشد، مربیان هم باید خود را به‌روز و کارها را حرفه‌ای‌تر دنبال کنند، برای تحقق این هدف اگر هم لازم باشد از مربیان تراز اول کشور کمک می‌گیریم.

وی به استقبال بسیار خوب بانوان در مسابقات تکواندو جام رمضان اشاره کرد و افزود: امروز دختران تکواندو کار کشور در عرصه‌های بین‌المللی و ملی در حال درخشیدن هستند، در جزیره کیش نیز باید به‌طور جدی‌تر به بخش بانوان بپردازیم، استقبال خوبی صورت گرفته شده که برای ارتقا کیفیت برنامه‌های خوبی داریم و پیگیر برگزاری دوره‌های مربی‌گری و فنی هستیم.

رئیس جدید هیئت تکواندو کیش در ادامه به‌ برنامه‌های آموزشی این ورزش در جزیره اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری را در دستور کار داریم، برای ارتقای کیفیت تکواندوکاران قصد داریم در آینده از ورزشکاران برتر کشور دعوت می‌کنیم تا به کیش بیایند و چند روزی با ورزشکاران ما تمرین کنند، این کار در تقویم ورزش تکواندو کیش گنجانده شده است.

طالبی در پایان اظهار داشت: تکواندو یک ورزش المپیکی و دیر بازده است و باید حداقل دو سال طول بکشد تا یک ورزشکار بتواند به شرایط مسابقات دست پیدا کند، ان‌شالله با کمک تمامی مسئولان جزیره کیش و افرادی که در مجموعه تکواندو حضور دارند بتوانیم به اهداف و وظایفی که فدراسیون بر عهده ما گذاشته دست پیدا کنیم و با تربیت ورزشکاران برای جزیره کیش و کشور افتخار آفرینی کرد.

گفتنی است، محمدرضا طالبی از سال ۶۳ تکواندو را زیر نظر استاد رزاقی در شهرستان قائمشهر استان مازندران شروع کرد.

وی دارای کمربند مشکی دان ۴ و مربیگری درجه ۳ از فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران است و سابقه حضور در مسابقات مختلف قهرمان کشوری و چندین دوره قهرمانی تکواندو استان مازندران را در کارنامه خود دارد.

طالبی در دوران رقابتی خود هم‌دوره‌ای تکواندوکاران نام‌آشنایی چون بیژن مقانلو، فریبرز عسگری، مجید افلاکی بود.

رئیس جدید هیئت تکواندو کیش در رشته ووشو نیز فعالیت دارد و دارای کمربند دان۵ فدراسیون ووشو است، مربی بین‌المللی، داور و مدرس فدراسیون ووشو و قهرمان جام جهانی ایتالیا ۲۰۰۸ در رشته ووشو از عمده فعالیت‌های او در این رشته ورزشی است.

وی سابقه مربیگری و کمک مربی تیم ملی شائولین ووشو را دارد و تعدادی از شاگردانش در این رشته ورزشی چندین بار به تیم ملی راه‌ یافته‌اند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15844
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۱