• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

افزایش روز افزون تخلفات رانندگی کیشوندان/ احتمال نصب چراغ راهنمایی/ موتورهای بنزینی جمع آوری می‌شوند

  • کد خبر : 15760
  • 17 خرداد 1398 - 11:44
افزایش روز افزون تخلفات رانندگی کیشوندان/ احتمال نصب چراغ راهنمایی/ موتورهای بنزینی جمع آوری می‌شوند

رئیس پلیس راهور کیش گفت: از سال گذشته تخلفات رانندگی از سوی کیشوندان رشد روز افزون داشته و بیش از ۹۵ درصد تخلفات رانندگی در کیش توسط ساکنان صورت می پذیرد، بارها این مسئله عنوان شده اما اثری در مخاطبان مشاهده نشده است.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از فیدار، سرگرد بهرام ایمانی نسب رئیس پلیس راهور کیش در جمع خبرنگاران با تاکید بر افزایش تخلفات رانندگی توسط کیشوندان، با اظهار تاسف از بی توجهی به قوانین و فرهنگ رانندگی که در کیش به عنوان یک الگو در سال های گذشته مطرح بوده است اظهار کرد: از ماه های گذشته روند تخلفات در کیش افزایش یافته که با بررسی یک ساله گذشته حدود ۹۵ درصد تخلفات توسط کیشوندان صورت گرفته و نسبت دادن آن به مسافران صحیح نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته رعایت قوانین از سوی کیشوندان به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی از جاذبه های کیش محسوب می شد امروزه شاهد بی توجهی به قوانین توسط تاکسی و مینی بوس بیش از خودروهای شخصی هستیم.

رئیس پلیس راهور کیش افزود: عدم رعایت حق تقدم در تقاطع، میادین و حق تقدم عابران پیاده، استفاده نکردن از چراغ راهنما (که امری بسیارضروری است زیرا چراغ راهنما به نوعی زبان بدن خودروهاست که دیگر رانندگان را از تصمیم راننده خودرو آگاه می کند)؛ استفاده از تلفن همراه (که به عنوان یک امر عادی تلقی می شود و متخلفان با بیان اینکه جریمه آن را پرداخت می کنند دیگر ابائی از دیده شدن توسط پلیس و جریمه شدن ندارند که بسیار اتفاق تاسف برانگیزی است)؛ بوق زدن (که این روزها رو به افزایش است)، دور دور کردن با خودرو و ایجاد مزاحمت برای مردم، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و مواردی از این دست که رو به افزایش است در جزیره مرجانی با مردم فرهنگ مداری که با سال ها تلاش این جاذبه زیبا و فرهنگ درخشان را به وجود آورده اند بسیار مایه تاسف و نگرانی است.

وی افزود: بسیاری از مسافران که آوازه قانونمداری در کیش را از گذشته شنیده اند تلاش می کنند که نهایت احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی را در کیش داشته باشند اما خودروهای کیش به خصوص تاکسی ها به جای رشد و توسعه این فرهنگ خوب امروز خود ناقض قانون و از بین برنده این فرهنگ محبوب و زیبا شده اند.

ایمانی نسب با تاکید براینکه متاسفانه در کیش هر تاکسی دارای دو راننده است که هر یک برای تامین معاش تلاش می کنند تا با استفاده از سرعت و عدم رعایت برخی قوانین کارکرد بیشتری داشته باشند اضافه کرد: باید شورای ترافیک و سازمان منطقه آزاد در این خصوص ورود کرده و از واگذاری تاکسی به دو راننده خودداری کنند.

وی ادامه داد: حتی گاهی مشاهده می شود که راننده تاکسی به دلیل ساعت کار بالا و خستگی مفرط خودرو را در اختیار فرد ثالثی که  فاقد صلاحیت رانندگی با تاکسی است قرار داده و علاوه بر درگیر شدن در روند قانونی توقیف خودرو با مشکلات عدیده دیگری روبرو می شود.

رئیس پلیس راهور کیش بی توجهی شرکت های اجاره خودرو (رنت کار) به قوانین و نحوه اجاره خودرو بدون راننده را از دیگر مشکلاتی برشمرد که این روزها موجب افزایش تخلفات رانندگی در کیش شده است و افزود: دیده می شود که این شرکت ها بدون توجه به اهمیت اطلاع رسانی دقیق خودرو را به افراد اجاره می دهند که گاه این افراد حتی فاقد گواهینامه هستند.

وی اضافه کرد: مدیران رنت کار باید هنگام تحویل خودرو قوانین را به افراد متذکر شده و به طور کامل شرح دهند و از سلامت و کامل بودن مدارک خودرویی که در اختیار متقاضی قرار می دهند همچنین کامل بودن مدارک اجاره کننده خودرو مطمئن شوند.

این مقام مسئول در راهنمایی و رانندگی کیش افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی که در کیش در طول سال های گذشته با تلاش مردم و مسئولان به یک فرهنگ تبدیل و در جزیره نهادینه شده بود امروز با بی توجهی عده ای در حال از بین رفتن است و باید همه کیشوندان و مسئولان پای کار حاضر شده و در یک اقدام هماهنگ و تعامل همگانی در راستای احیاء این فرهنگ زیبا و جذاب تلاش کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان قرار دادن نیروی ناظر برای هر خودرو وجود ندارد باید هر کدام از ما پلیس خود بوده و از فرهنگ زیبای رانندگی در کیش حراست و صیانت کنیم زیرا این فرهنگ ناب به سختی به دست آمده و باید به نسل های بعد و فرزندان کیش منتقل شود.

سرگرد ایمانی نسب از تمامی کیشوندانی که امکان همکاری با پلیس راهور به عنوان پلیس افتخاری را دارند دعوت کرد تا با مراجعه به ستاد نیروی انتظامی در این امر مهم مشارکت کرده و از زیبایی ها و جاذبه های کیش حمایت و حراست شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که تخلفات همچنان روند افزایشی داشته باشند متاسفانه با توجه به تصادفاتی که در ماه های اخیر صورت گرفته در راستای حفاظت از جان و مال شهروندان نو جلوگیری از بروز تصادفات و حوادث بیشتر چاره ای جز نصب چراغ قرمز در برخی از مسیرها و میادین برای پلیس باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه به مسئله افزایش تعداد موتورهای بنزینی اشاره کرد و افزود: موتورهای بنزینی که به صورت قاچاقی در جزیره تردد می کنند شناسایی شده اند و به زودی حمع آوری خواهند شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15760
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.