• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

آخوندی: افزایش قیمت زمین در کیش تحت تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی است

  • کد خبر : 15655
  • 10 خرداد 1398 - 4:54
آخوندی: افزایش قیمت زمین در کیش تحت تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی است

معاون اقتصادی سازمان افزایش قیمت زمین در جزیره را برگرفته از تعدادی پارامترهای کلان اقتصادی دانست و گفت: مردم بر این باورند که افزایش قیمت زمین موجب بالا رفتن قیمت ها شده است که این موضوع صحت ندارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر آخوندی  معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با مشاورین املاک جزیره، در خصوص افزایش قیمت زمین در جزیره کیش گفت: مردم بر این باورند که افزایش قیمت زمین موجب بالا رفتن قیمت ها شده است که این موضوع صحت ندارد و اسناد از ٣ دهه گذشته تا کنون نشان دهنده این است که افزایش قیمت زمین برگرفته از یک تعداد پارامتر های کلان اقتصادی است.

آخوندی افزود طبق گزارشات تحقیقاتی ما، هر زمان که قیمت در سرزمین اصلی افزایش می یابد، با فاصله حداقل ۶ ماه و حداکثر ١ سال بر جزیره کیش نیز تاثیر می گذارد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مزایده برگزار شده از سوی سازمان که نرخ زمین ۵ میلیون اعلام شده بود گفت: طبق مستندات قبل از این مزایده، عرضه و تقاضا بین مردم با قیمت متوسط متری ٨ میلیون تومان انجام شده است.

وی در ادامه گفت: قبل از مزایده این مبلغ به جیب دلالان می رفت و با انجام مزایده، این مبلغ که بیت المال محسوب می شود به سازمان باز می گردد. بنابراین افزایشی صورت نگرفته است.

آخوندی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص چگونگی واگذاری زمین و یا ساخت منازل مسکونی، با بیان اینکه در سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت واگذاری ملک با کاربری مسکونی متوقف شده  افزود: سیاست و مسئولیت اصلی منطقه آزاد کیش در حوزه گردشگری تعریف شده است.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدر دانی از مشاورین املاک افزود: شغل مشاوره املاک شغل حساسی است و باید با انصاف و عدالت به کسانی که به شما مراجعه می کنند مشاوره داده شود. خوشبختانه در جزیره کیش رضایت عمومی از این صنف وجود دارد که نتیجه ارائه مشاوره صحیح به مردم است و هرچه که در جهت ارائه مشاوره تخصصی و دقیق فعالیت کنید به همان نسبت مردم بیشتر اعتماد می کنند و باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15655
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. واقعا این پیش خودش چی فکر میکنه …. اگه به بالا رفتن قیمت زمین ربط نداره پس به بالا رفتن سیب زمینی و پیاز ربط داره …
    اگر اینقدر همه چیز ول نبود ایشون هم چنین نطقی نمیکرد .
    زمین ۲ میلیاردی رو کردن ۹ میلیارد میگه گرانی مسکن به عوامل کلان برمیگرده…. شما این حرفو فقط به یه بچه بزن ببین چی جوابتو میده