• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

فعالیت NGO ها در کیش فقط زیر نظر سازمان منطقه آزاد/ به گروه‌های دارای مجوز خدمات ارائه می‌دهیم

  • کد خبر : 15605
  • 02 خرداد 1398 - 14:51
فعالیت NGO ها در کیش فقط زیر نظر سازمان منطقه آزاد/ به گروه‌های دارای مجوز خدمات ارائه می‌دهیم

محمد پازوکی با اشاره به تدوین شیوه نامه فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در این جزیره گفت: منطقه آزاد کیش نخستین منطقه آزادی است که در راستای قانونمند سازی و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد اقدام به تدوین این شیوه نامه کرده است.

محمد پازوکی در نشست خبری از تصویب شیوه نامه تشکل‌های مردم نهاد و نحوه فعالیت آنها خبر داد و گفت: تشکل‌های مردم نهاد به دو صورت غیرانتفاعی و صنفی است که بر اساس قانون ۸۸ نظام صنفی، تشکل‌ها و فعالیت‌های واحدهای صنفی تحت قالب مجامع صنفی بوده و مدیریت امور بازرگانی، معاونت اقتصادی سرمایه گذاری نظارت بر عملکرد آنها را بر عهده دارد .

وی در ادامه افزود: اما نظارت بر عملکرد و نحوه تاسیس تشکل‌های مردم نهاد NGO بر عهده معاونت فرهنگی اجتماعی است، به‌همین منظور شیوه نامه سرزمین اصلی را بومی‌سازی کرده و در تاریخ ۹۸/۲/۲۴ تایید و تصویب شد که هم اکنون در حال اجراست.

مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تفاوت شیوه‌نامه سرزمین اصلی و بومی شده  اظهار داشت: در سرزمین اصلی همه موارد از ثبت، نظارت بر عملکرد و… بر عهده وزارت کشور است، اما در شیوه‌نامه تدوین شده این وظایف بر عهده معاونت اجتماعی گذاشته شده است.

وی افزود: شیوه‌نامه تدوین شده اولین و تنها شیوه نامه‌ای است که در ۷ منطقه آزاد تدوین شده و دیگر مناطق آزاد  نیز می‌توانند از این شیوه‌نامه به عنوان پایه استفاده کرده و برای منطقه خود بومی‌سازی کنند.

به گفته محمد پازوکی در حال حاضر دو انجمن بانوان و موسسه آموزشی نور در جزیره کیش دارای مجوز بوده و فعالیت می‌کنند، افزود: بقیه انجمن‌ها با داشتن اساسنامه قانونی اصل مدارک، می‌توانند به معاونت اجتماعی مراجعه کرده و نسبت به ثبت انجمن خود اقدام کنند .

وی در باب فعالیت‌های کمپین‌ها و گروه‌های فعال در فضای مجازی این چنین گفت: گروه‌هایی که در فضای مجازی تشکیل شده، بیشتر به صنف‌ها مربوط است و از طریق پلیس اماکن عمومی و پلیس فتا باید نظارت صورت گیرد و این گونه شرکت‌ها که درحال عضوگیری هستند حتما باید ثبت شوند و فعالیت آنها بودن مجوز غیرقانونی است.

مدیر اجتماعی منطقه آزاد کیش در ادامه به فعالیت گروه‌های خیریه اشاره کرد و گفت: در یک برهه زمانی چندین صندوق برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در کیش می‌دیدیم، دستور داده شد که همه‌ آنها جمع‌آوری شوند، در حال حاضر فقط صندوق جمع‌آوری کمک‌های مردمی کمیته امداد و بهزیستی در سطح جزیره هستند.

وی تصریح کرد: هر گروهی بخواهد اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کند فقط می‌تواند از اعضای خود کمک بگیرد و حق گذاشتن صندوق جمع‌آوری کمک مردمی را ندارد، در جزیره کیش نیازمندان بسیاری هستند و معتقدیم اولویت اول کمک به آنها است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15605

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.