• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

جابجایی ۴ و نیم میلیون مسافر با حمل و نقل عمومی در نوروز ۹۸/ فعالیت بیش از ۷۰۰ تاکسی و مینی بوس در سطح جزیره

  • کد خبر : 15416
  • 07 اردیبهشت 1398 - 9:23
جابجایی ۴ و نیم میلیون مسافر با حمل و نقل عمومی در نوروز ۹۸/ فعالیت بیش از ۷۰۰ تاکسی و مینی بوس در سطح جزیره

در ایام نوروز ۹۸ ، تعداد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی کیش جابجا شدند.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، با توجه به افزایش تعداد گردشگران در ایام نوروز و با هدف خدمات رسانی شایسته تر، علاوه بر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی کیش از تعداد ۴۰ دستگاه مینی بوس استیجاری و ۵۰ دستگاه هایس شخصی استفاده شد.
بنابر این گزارش، در این مدت به تعداد ۱۵۱مورد شکایات مردمی در خصوص استنکاف، اخذ کرایه اضافی و برخورد نامناسب رسیدگی شد . در همین راستا با همکاری پلیس راهور تعداد ۳۵ دستگاه خودروی عمومی توقیف و ۸۲ مورد برگ تاوان ( جریمه حمل و نقل عمومی) صادر شد.
پرسنل مدیریت حمل و نقل عمومی کیش نیز با ۵ دستگاه گشت از ساعت ۸ صبح تا ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد در مناطق پر تردد نوروز از جمله فرودگاه، بندرگاه، مراکز سیاحتی، مسکونی، کشتی یونانی، کلبه هور، کمپینگ های نوروزی، پارک دلفین، پلاژ بانوان و شهر حریره، بر نحوه سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت داشتند.
همچنین ، از سوی این مدیریت خدمات رسانی گسترده ای در طول سال ۱۳۹۷ در جزیره کیش انجام شده است.
حمل و نقل عمومی کیش در قالب ۸ شرکت تاکسیرانی و مینی بوسرانی با بیش از ۷۰۰ دستگاه تاکسی و مینی بوس، به ساکنان و گردشگران جزیره خدمات رسانی می کنند.
یکی از وظایف مهم این مدیریت، بررسی صلاحیت رانندگان به منظور صدور کارت تردد رانندگی وسایل نقلیه عمومی و شخصی اعم از تاکسی، کامیونت و مینی بوس تور هتل ها است. به همین منظور در سال گذشته ، تعداد ۴ هزار و ۴۹۳ دفترچه تردد، ۳ هزار و ۵۵۵ معرفی نامه برای استعلام در حوزه های اماکن، راهور و بهداشت صادر و ۵۷ مجوز فعالیت اقتصادی تمدید شده است.
همچنین، در بخش کنترل و نظارت بر عملکرد کلیه خودروهای عمومی از طریق سیستم کنترل هوشمند یا مونیتورینگ تاکسیمتر، GPS و دستگاه کارتخوان، تعداد ۸ هزار و ۴۸۵ مورد از این تجهیزات بررسی شدند.
در خصوص پیگیری و تحویل لوازم به جا مانده در وسایل نقلیه عمومی به مسافران نیز تعداد ۲ هزار و ۸۳۱ مورد مفقودی، ۷۶۲ مورد مکشوفه، ۳۳۴ مورد تحویلی در این مدیریت اعلام و تعداد ۱۰ هزار و ۶۱۲ تماس با سامانه ۱۴۱ نیز بررسی و اعلام نتیجه شده است.
لازم به ذکر است، برگزاری کلاس های آموزشی از جمله تشریفات، آداب معاشرت ، اعمال قانون خودروی رانندگان متخلف و تشویق رفتارهای مثبت رانندگان، ساماندهی ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی، تعیین خط سیر و صدور عوارض خودرویی برای کلیه خودرو های موجود در جزیره از دیگر اقدامات و وظایف مدیریت حمل و نقل معاونت امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15416
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.