• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مظفری: افزایش قیمت مسکن مطابق افزایش قیمت در کشور است/ گرانی کلاس‌های ورزشی را بررسی می‌کنم

  • کد خبر : 15411
  • 07 اردیبهشت 1398 - 8:30
مظفری: افزایش قیمت مسکن مطابق افزایش قیمت در کشور است/ گرانی کلاس‌های ورزشی را بررسی می‌کنم

دکتر مظفری گفت: در بحث مسکن همیشه چند سالی رکود داریم و یکدفعه با جهش قیمت مواجه می‌شود، در کیش هم اتفاق خاصی رخ نداده و تقریباً منطبق با افزایش قیمت‌ها در کشور بود.

به گزارش کیشوند نیوز، دکتر غلامحسین مظفری در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه کارت کیشوندی در بین خبرنگاران حاضر شد و به سوالات در رابطه با گرانی‌های اخیر پاسخ داد.

از چند هفته گذشته قیمت مسکن در جزیره کیش جهش بسیار زیادی داشته و گفته می‌شود یکی از دلایل گرانی مسکن قیمت‌گذاری بالای سازمان منطقه آزاد کیش بر روی زمین‌هایی در یک مزایده بود، مظفری در پاسخ به سوالی در رابطه با این گرانی گفت: مسکن عموماً به‌طور پلکانی افزایش می‌یابد، همیشه چند سالی رکود داریم و یکدفعه با جهش قیمت مواجه می‌شود، در کیش هم اتفاق خاصی رخ نداده و تقریباً منطبق با افزایش قیمت‌ها در کشور بود.

وی افزود: در کیش به‌دلیل اینکه به عدالت و انصاف نزدیک باشد، نباید امتیاز به افراد خاص داده شود و هر کاری را بخواهیم انجام دهیم در کمال شفافیت انجام بگیرد، به‌همین دلیل مزایده‌ای که اسفند ماه برگزار شد به اقرار خیلی از کسانی که در جزیره بودند در کمال شفافیت و در حضور همه افراد متقاضی این مزایده برگزار شد و قیمت گذاری پایه‌ای هم که انجام شد بسیار بسیار منطقی و منصفانه بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تخصصی در این حوزه نگاه کنیم معمولاً قیمت آپارتمان و زمین در همه کشور برابر است، این قیمت در کیش اختلاف بسیاری دارد، و قیمت زمین مناسب‌تر از قیمت آپارتمان است، و این فاصله سود آن را سازندگان می‌برند.

وی گفت: اینطور نیست که اگر سازمان قیمت پایین بدهد تاثیری در قیمت نهایی آپارتمان داشته باشد، بحث ما این است که این اختلاف قیمت‌ها باید منطقی باشد. افزایش قیمت هم در مزایده وقتی گذاشته می‌شود یعنی بازار کشش دارد.

گرانی کلاس‌های ورزشی را بررسی می‌کنم

یکی دیگر از گرانی‌هایی که در جزیره کیش اخیراً رخ داده، افزایش بی‌سابقه و تا حدود چندین برابری نرخ کلاس‌ها و سالن‌های ورزشی است و گلایه‌هایی را به‌همراه داشته است، موضوعی که می‌تواند آسیب جدی به وضعیت ورزش و سلامت روحی و روانی جوانان و نوجوانان جزیره وارد کند. مسئولان ورزش هم بی‌پولی را عامل این گرانی‌ها می‌دانند.

دکتر مظفری در رابطه با گرانی‌ها در بخش ورزشی‌ گفت: اگر افزایش قیمتی در خدمات در حوزه‌های مختلف وجود دارد، باید برای کیشوندان امتیازات و تخفیفاتی لحاظ شود و نرخ خدمات برای کیشوندان باید به‌گونه‌ای باشد که تشویق و ترقیب شوند، مخصوصا در حوزه ورزش نه‌تنها هزینه‌ای به آن معنی نگیریم بلکه باید کمک کنیم.

وی ادامه داد: جزئیات را در این مورد می‌گیرم و اگر لازم باشد اصلاحیه‌ای می‌زنیم که حداقل برای کیشوندان این افزایش قیمت طوری نباشد که برای آنها باعث سختی باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15411
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.