• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

ارتقای رتبه کیش در استانداردهای بین‌المللی با راه‌اندازی سامانه ثبت شرکت‌ها

  • کد خبر : 15398
  • 06 اردیبهشت 1398 - 0:50
ارتقای رتبه کیش در استانداردهای بین‌المللی با راه‌اندازی سامانه ثبت شرکت‌ها

معاون وزیر ارتباطات گفت: سامانه الکترونیکی ثبت شرکت‌ها جزو شاخص‌های جهانی در عرصه سهولت کسب و کار در کشورها است و رتبه کیش را در استانداردهای بین‌المللی بالا می‌برد.

به‌گزارش کیشوند نیوز، مراسم رونمایی از دو سامانه الکترونیکی ثبت شرکت‌ها و ثبت کارت کیشوندی عصر امروز در جزیره کیش با حضور مهندس نصراله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و برخی مدیران و اصحاب رسانه برگزار شد.

در حاشیه این مراسم مهندس جهانگرد هر دو سیستم‌ رونمایی شده را برای مدیریت کیش ابزاری بسیار کارآمد و توانمند توصیف کرد و گفت: دو پروژه‌ای که امروز از آن رونمایی شد در حوزه فناوری اطلاعات در سطح ملی و هم در سطح جزیره بسیار کاربردی و زیرساختی است.

وی یکی از گلایه‌های شرکت‌ها را طولانی بودن فرآیند ثبت شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه و آنلاین شدن فرآیند ثبت شرکت‌ها، شیوه کسب و کار و ثبت تغییرات شرکت‌ها در جزیره کیش باعث بالا رفتن سرعت عمل و رونق کسب و کارها می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: سامانه الکترونیکی ثبت شرکت‌ها جزو شاخص‌های جهانی در عرصه سهولت کسب و کار در کشورها است و رتبه کیش را در استانداردهای بین‌المللی بالا می‌برد.

وی افزود: پایه و اساس همه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی شهروندان کیش مبتنی بر یک نظام حقوقی در این جزیره است و با مکانیزه شدن فرآیند صدور کارت کیشوندی ان‌شالله باعث سهولت زندگی مردم شود.

بستر فنی صدور سند مجدد برای ساکنان مناطق سیل‌زده موجود است

جهانگرد در ادامه به سوالی در رابطه با نگرانی برخی ساکنان مناطق سیل زده برای صدور مجدد اسناد پاسخ داد و گفت: خوشبختانه در روزهای گذشته رئیس محترم قوه قضائیه اطمینان داد که افراد نگران نباشند و با اقتدار نظام ثبتی اطلاعات سرزمینی کشور را دارد و کار صدور سندها را انجام می‌دهد.

وی کارهای فنی این موضوع را بر عهده وزارت ارتباطات دانست و اظهار داشت: خوشبختانه بستر فنی و کامپیوتری این کار چند سالی در کشور برپا شده است، صدور سند به‌صورت کاملاً فنی و یکپارچه و متمرکز تحت عنوان سند تک برگ صورت می‌گیرد و اطلاعات در خود سازمان ثبت اسناد کشور است.

این مقام مسئول ادامه داد: این سندها هم در مکان نمایی و هم در ابعاد یک قطعه ملک مبتنی بر نقشه‌های دقیق است و این اجازه را می‌دهد که نظام حقوقی کشور با اطمینان بگوید که صدور سند انجام می‌شود و مردم نگران نباشند./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15398
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.