• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کشف ۷ تن ماهی غیرمجاز صید شده در آب های کیش

  • کد خبر : 15376
  • 03 اردیبهشت 1398 - 18:04
کشف ۷ تن ماهی غیرمجاز صید شده در آب های کیش

فرمانده انتظامی و دریابانی کیش از کشف ۷ تن ماهی از سه فروند شناور صیادی که به صورت غیرمجاز در آب های کیش اقدام به صید آبزیان با تورهای منوفلامنت کرده بودند خبرداد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از پایگاه خبری فیدار، سرهنگ علی اصغر جمالی با اشاره به اینکه این سه شناور با استفاده از تورهای ترال اقدام به صید آبزیان به صورت غیر مجاز در آب های سرزمینی کیش کرده بودند اظهار کرد: از این شناورها مقدار ۷ تن ماهی و حدود یک هزار و ۶۰۰ متر تور ترال کشف شد.

وی تاکید کرد: دراین رابطه تعداد ۲۱ نفر خدمه شناورها دستگیر و پس از طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

به گفته فرمانده دریابانی کیش استفاده از تورهای ترال (تورهای اسرائیلی) به دلیل منافذ کوچکی که داشته و تا عمق آب فرستاده می شوند تمامی موجودات آبزی خوراکی و غیرخوراکی را در خود گرفتار و نابود می کند .

وی تاکید کرد: این تورها علاوه بر گرفتار کردن آبزیان موجب آسیب رساندن به مرجان ها و تخریب زیست بوم دریایی کیش می شود.

سرهنگ جمالی تصریح کرد: برخی از موجودات ابزی که در این تورها اسیر می شوند در معرض خطر انقراض قرار دارند و باید از آن ها حفاظت کرد مانند کوسه ماهیانی که گاه در تورهای صیادان غیرمجاز اسیر می شوند.

وی با بیان اینکه گشت های دریایی دریابانی به صورت مداوم در حوزه استحفاظی آب های کیش در حال گشت زنی هستند و با هوشیاری تمام در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی شناورهای غیربومی با آن ها برخورد می کنند خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۴ شناور صیادی غیرمجاز که نزدیک به ۹ تن از انواع ماهی را با اداوات غیرمجاز صید کرده اند توقیف شده و در حدود ۹ هزار و ۵۰۰ متر انواع تورهای صیادی غیرمجاز از آنان کشف و ۷۰ صیاد متخلف در این رابطه دستگیر شده اند.

به گفته فرمانده انتظامی و دریابانی ویژه کیش از ابتدای سال تاکنون سه فروند شناور حامل کالای مظنون به قاچاق که عازم بنادر غیر تخصصی استان بوشهر بوند توقیف و کالاهایی به ارزش ریالی ۱۰۰ میلیارد ریال از آنان کشف و ضبط شده است که پس از بررسی مدارک تحویل گمرک بنادر مقصد شده اند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15376
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.