• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

اولویت اول ما استفاده از قطعات تولید داخل است/ در حال بهره‌برداری آزمایشی از مخزن هوایی توزیع آب هستیم

  • کد خبر : 15357
  • 02 اردیبهشت 1398 - 7:10
اولویت اول ما استفاده از قطعات تولید داخل است/ در حال بهره‌برداری آزمایشی از مخزن هوایی توزیع آب هستیم

یدالله سلطانی در رابطه با میزان حمایت و استفاده این شرکت از تولیدات داخلی، گفت: اولویت ما استفاده از قطعات و تجهیزات تولید داخل است تا جاییکه ساخت آن مطابق با استانداردهای مورد نیاز باشد.

مهندس یدالله سلطانی مدیرعامل شرکت آب و برق کیش به تشریح برخی فعالیت‌های این شرکت پرداخت و گفت: در حال حاضر تقریباً می‌توان گفت که شرکت آب و برق کیش تنها تأمین کننده آب و برق در این جزیره است، این شرکت دارای ۸ واحد نیروگاه گازی و ۴ واحد نیروگاه دیزل است که توان تولید این واحدها حدود ۱۸۰ الی ۱۸۵ مگاوات است.

وی فصل تابستان را زمان اوج مصرف برق عنوان کرد و افزود: در سال گذشته میزان اوج مصرف حدود ۱۵۷ مگاوات بود، پیک بار در این ایام سال که هوای جزیره مناسب است حدود ۸۰ مگاوات است و معمولاً در ساعت یک بعدازظهر اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش افزود: در شرکت آب و برق کیش دو روش تقطیری(MED) و غشایی(RO) برای تولید آب به‌کار برده می‌شود، توان تولید ۲۲ الی ۲۳ هزار متر مکعب را در طول روز داریم.  

وی گفت: در طول روز هرچه که مازاد بر تولید آب است را می‌توانیم در مخازن ذخیره کنیم، اما در مورد برق این‌طور نیست و باتوجه به میزان مصرف در شبکه سطح تولید را کم و زیاد می‌کنیم.

بررسی مشکلات شرکت آب و برق توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش

سلطانی به بازدید اخیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از این شرکت پرداخت و تصریح کرد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و هیئت همراه به‌عنوان نماینده دولت و سهامدار شرکت آب و برق کیش روند تولید آب و برق را مورد بازدید قرار دادند، در طول بازدید برخی مشکلات شرکت از نظرمالی، تأمین مایحتاج روزانه، بحث مالیات شرکت، نحوه تأمین سوخت و … با دکتر مظفری در میان گذاشته شد.

وی بالا بودن هزینه حمل سوخت گازوئیل را یکی از مشکلات شرکت عنوان کرد و گفت: مطابق با ماده ۵۶ قانون اصلاح الگوی مصرف، دولت در سراسر کشور سوخت نیروگاه‌ها را در ورودی نیروگاه تحویل می‌دهد، اما در جزیره کیش از دهه هفتاد به بعد گازوئیل را خود شرکت حمل می‌کند، این هزینه حمل باعث افزایش هزینه‌های شرکت و در نتیجه بالا رفتن قیمت تمام شده آب و برق می‌شود.

 

سلطانی ادامه داد: دکتر مظفری دستور و قول مساعد داد که این موضوع از طریق هیئت دولت پیگیری شود تا ان‌شالله شرکت آب و برق کیش هم بتواند همچون نیروگاه‌های داخل کشور سوخت را به قیمت دولتی در ورودی نیروگاه دریافت کند.

وی تأمین گاز مورد نیاز را یکی دیگر از مشکلات شرکت عنوان کرد و گفت: از طرف دیگر بحث پیگیری تأمین گاز در مقیاس مورد نیاز تولید آب و برق مطرح شد، دیدگاه دکتر مظفری هم همین بود که حتماً این کار انجام شود و در این خصوص مکاتبات و پیگیری‌هایی را انجام داده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم سوخت مورد نیاز شرکت را از گازوئیل به گاز منتقل کنیم و گازوئیل را برای موارد اضطراری و زمان قطع گاز به‌عنوان ذخیره و سوخت دوم داشته باشیم، چون استفاده از سوخت گاز هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت بهره‌برداری به‌صرفه تر است و خسارت کمتری را برای دستگاه های نیروگاهی دارد.

تولید آب در ایام نوروز به بیشترین میزان می‌رسد

مهندس سلطانی در ادامه به نحوه خدمات رسانی در ایام نوروز پرداخت و گفت: در ایام نوروز حجم مسافر و گردشگر ورودی به کیش به‌صورت تراکمی و یک جا اتفاق می‌افتد و باید از قبل آمادگی لازم را داشته باشیم، امسال هم همچون سال‌های قبل، پیش از تعطیلات نوروز کارهای اورهال را انجام دادیم.

وی افزود: معمولاً با توجه به شرایط آب و هوایی ایام نوروز از نظر تولید برق با مشکلی مواجه نمی‌شویم، به‌جز اینکه حادثه‌ای رخ بدهد که خدا را شکر در چند سال گذشته تاکنون حادثه‌ای رخ نداده است، اما در مورد تولید آب بحث فرق می‌کند و با توجه به ظرفیتی که داریم باید آنرا را مدیریت می‌کردیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: هر سال در ماه‌های دی و بهمن نسبت به تعمیرات دوره‌ای و اورهال واحدهای تولید برق و آب اقداماتی صورت می‌گیرد که البته این تعمیرات برای آب اولویت دارد، آن‌هم به‌خاطر حضور تراکمی گردشگران و اوج مصرف آب در ایام نوروز است.

وی گفت: ذخیره سازی آب در مخازن موجود را پیش از ایام نوروز در برنامه خود قرار دادیم و با ۴۵‌هزار متر مکعب وارد ایام نوروز شدیم، خوشبختانه امسال بدون هیچ‌گونه قطعی آب توانستیم خدمات رسانی را به‌نحو احسن انجام دهیم.

بهره‌برداری آزمایشی از مخزن هوایی توزیع آب

وی گذری هم به آخرین وضعیت مخزن هوایی زد و گفت: تفاوت نوروز ۹۸ با نوروز سال گذشته بهره‌برداری از مخزن هوایی بود، همانطور که می‌دانید این مخزن در جاده فرودگاه قرار دارد، مخزن هوایی توزیع آب از اول اسفند ۹۷ به شرکت آب و برق کیش تحویل داده شده است، در حال حاضر سه خط فرودگاه، فاز ۶ و ۳ صنعتی از طریق این مخزن در حال آبگیری هستند و در حال گذراندن تست‌های عملیاتی است.

سلطانی تصریح کرد: یکسری کارهای دیگر از جمله نصب شیرهای فشارشکن در طول شبکه وجود دارد که توسط شرکت تجهیزات خریداری شده و به‌زودی در نقاط مورد نیاز نصب خواهد شد، بعد از آن خطوط دیگر نیز از طریق مخزن آب گیری می‌شوند.

مخزن هوایی

اولویت اول ما استفاده از قطعات تولید داخل است

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش در پاسخ به سوال خبرنگار در رابطه با میزان حمایت و استفاده این شرکت از تولیدات داخلی، گفت: اولویت ما استفاده از قطعات و تجهیزات تولید داخل است تا جاییکه ساخت آن مطابق با استانداردهای مورد نیاز باشد.

وی افزود: در بخش توزیع آب و توزیع برق تقریباً می‌توانیم بگوییم که تجهیزات مورد استفاده همه تولید داخل کشور است.

سلطانی ادامه داد: در زمینه تأمین قطعات در بخش تولید آب و تولید برق تا آنجا که امکان داشته توانستیم تولید کنندگان و سازندگان داخلی را شناسایی کنیم و همراهی لازم را با آنها داشته باشیم.

وی استفاده از تجهیزات تولید داخل را باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور دانست و گفت: با این کار هم صنعت داخلی راه می‌افتد و هم به اقتصاد داخل کشور کمک می‌کند، سعی ما بر این است که تجهیزات‌مان را از شرکت‌های تولید کننده داخلی تهیه کنیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15357
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.