• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

تصمیم‌گیری برای کنوانسیون پالرمو قاطعانه باشد

  • کد خبر : 14815
  • 26 بهمن 1397 - 18:40
تصمیم‌گیری برای کنوانسیون پالرمو قاطعانه باشد

حجت‌الاسلام سیدین خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدوارم تصمیم صحیح و قاطعی برای کنوانسیون پالرمو گرفته شود چون از برجام خاطره خوبی نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی سیدین ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان، بیانیه گام دوم انقلاب منتشر شده از سوی مقام معظم رهبری را یکی از مسائل مهم روز به‌ویژه برای جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: نیاز است که روی تمام واژه‌ها و جملات این بیانیه تمرکز و مطالعه دقیق داشت.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی مهم‌ترین عنصر راه آرمان‌های انقلاب است، افزود: جوانان کشور باید با کارآزمودگی و انگیزه هرچه تمام در راه تحقق آرمان‌های انقلاب قدم بردارند، آنها باید توجه کنند که راهزنان فکر و عقیده در دنیای امروز بسیار است و باید حواسمان جمع باشد که حقیقت را از چه کسی می‌گیریم، دشمن هیچ‌گاه حقیقت را برای ما بیان نمی‌کند.

امام جمعه موقت کیش در ادامه چند مورد از نکات مطرح شده در بیانیه صادر شده از سوی مقام معظم رهبری را عنوان کرد و گفت: امید و خوش‌بینی واقعی به آینده، کلید موفقیت کشور است، دشمن درصدد آن است که این امید را در دل مردم خاموش کند و بذر نا امیدی را بکارد که جوانان باید با هوشیاری این دسیسه را خنثی کنند.

حجت‌الاسلام سیدین، دستیابی به علم و پژوهش را یکی دیگر از توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم خواند و افزود: با پیشرفت علمی است که انسان می‌تواند از زیر باز ابرقدرت‌ها بیرون بیاید و طعم استقلال را بچشد، آن علم و پیشرفتی مورد قبول است که در اختیار جوانان و مردم همین سرزمین باشد.

وی، توجه به معنویات در اخلاق را جهت دهنده صحیح حرکت انقلاب دانست و از اهمیت توجه به اقتصاد نیز سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: اقتصاد به جوامع کمک می‌کند که در برابر هجمه‌ها نفوذ ناپذیر باشد، اقتصادی که تکیه‌گاه آن خود مردم و جوانان باشد.

امام جمعه موقت کیش اظهار داشت: استقلال و آزادی یک موهبت الهی است که از جانب خداوند عطا شده است، کسانی قدر این نعمت را بهتر می‌دانند که برای کسب آن جنگیده باشند.

سیدین، یکی دیگر از توصیه‌های رهبری را توجه به سبک زندگی عنوان کرد و گفت: غربی‌ها تلاش می‌کنند که سبک زندگی‌شان را به کشور تحمیل کنند، این سبک زندگی برای کشور خسارت‌های جبران ناپذیری ایجاد می‌کند، اگر اینچنین شد، به همه تلاش‌هایی که انجام بگیرد هم نمی‌توان راه موفقیت را طی کرد و به همه زمینه‌های اقتصادی، علمی و.. صدمه می‌زند، جوانان باید جلوی نفوذ این سبگ زندگی را در جامعه بگیرند. 

وی در ادامه از حضور حماسی و تماشایی مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن تشکر کرد و گفت: علی‌رقم این‌که شرایط جوی نامساعد بود اما این راهپیمایی باشکوه‌تر از همیشه برگزار شد، از دولت‌مردان و مسئولان می‌خواهیم که قدر این مردم را بدانند و با تمام توان صادقانه به مردم خدمت کنند.

امام جمعه موقت کیش، ضرورت دقت مجمع تشخیص مصلحت نظام در رای‌گیری برای کنوانسیون پالرمو را گوش‌زد کرد و گفت: امیدواریم تصمیم‌گیری صحیح و قاطعی برای این کنوانسیون شکل بگیرد و تصمیم گیری به‌گونه‌ای نباشد که برخی گمان کنند در زیر باز فشار کشورهای آمرکایی و استکباری این تصمیم گرفته شده است.

سیدین ادامه داد: اگر تصمیم قاطعانه نباشد آسیب‌هایی به مملکت و نظام وارد می‌کند، تجربه و خاطره خوبی از مذاکرات چند سال گذشته برای برجام نداریم، از طرف دیگر با عدم تصمیم قاطع، دشمنان به این فکر می‌افتند که اگر ما فشار را بیشتر کنیم، می‌توانیم زانوی این ملت را به‌خاک بنشانیم.

وی به ماجرای کشته شدن کودک ۶ ساله شیعه توسط یک تکفیری در عربستان هم اشاره‌ای کرد و افزود: این کودک قربانی تفکر آل سعود است و جنایات تازه‌ای نیست که امروز رخ می‌دهد، اما افراد و رسانه‌هایی که ادعای حقوق بشری دارند چرا در برابر این فاجعه ساکت‌اند، این نشان می‌دهد که غربی‌ها دستشان در دست این جنایت‌کاران است.

امام جمعه موقت کیش در پایان با اشاره به حادثه تروریستی انفجار اتوبوس کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زاهدان گفت: شهادت این عزیزان را تسلیت و به‌نوعی تبریک می‌گویم و از خداوند متعال آرزوی شفای مجروحان این حادثه را دارم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14815
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.