• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پاسخ به جنگ اقتصادی دشمن است/ میز اشتغال برای جوانان ساکن کیش راه‌اندازی شود

  • کد خبر : 14714
  • 19 بهمن 1397 - 15:56
حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پاسخ به جنگ اقتصادی دشمن است/ میز اشتغال برای جوانان ساکن کیش راه‌اندازی شود

امام جمعه کیش گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و یکی از اثرات حضور در این راهپیمایی پاسخ به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت به‌مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: بعد از رحلت نبی اکرم(ص) گروهی با نادیده گرفتن توصیه‌های پیامبر درباره جانشینی حضرت علی(ع) و با غصب این حق الهی، مسیر دین را به انحراف کشاندند که امروز نیز شاهد آثار بسیار بد آن هستیم.

وی افزود: در آن زمان تنها کسی که مقابل این انحراف ایستاد، مبارزه کرد و به شهادت رسید، حضرت زهرا(س) بود.

امام جمعه کیش ضمن توصیه به جوانان جهت مطالعه سیره مبارزاتی حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: یکی از روش‌های مبارزاتی حضرت فاطمه زهرا(س) استفاده از رسانه بود، خطابه و منبر نیز قوی‌ترین رسانه‌ای بود که در آن زمان وجود داشت و آن حضرت به‌خوبی از آن استفاده کرد و خطبه فدکیه را بیان فرمودند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از روش‌های مبارزه، استفاده از تاکتیک سکوت بود، ایشان وقتی دید اهالی مدینه با او مخالفت می‌کنند، از این تکنیک استفاده کرد و دست به سکوت طولانی زد، ایشان با این کار می‌خواست جامعه اسلامی را به این فکر وادار کند که چرا دختر عزیز رسول خدا بعد از مدت کوتاهی از وفات پیامبر ساکت است، امروز هم جوامع اسلامی باید پاسخگوی این سوال باشند تا همه حقایق بر مسلمانان روشن شود.

خطیب نماز جمعه کیش در ادامه با گرامیداشت دهه مبارک فجر و رسیدن انقلاب اسلامی به چهلمین سال خود، گفت: حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با انقلاب از تعابیری بسیار بلندی هم‌چون معجزه بزرگ الهی، تجلی حکومت الله بر روی زمین، هدیه از عالم غیب و جلوه‌گر نور خدا بر روی زمین استفاده کرده که برای شناخت عظمت انقلاب بسیار ارزشمند است و نشان می‌دهد انقلاب از دیدگاه امام مقوله‌ای فرا زمینی و معجزه‌‌ای الهی بود.

وی اظهار داشت: همین نگاه را نیز مقام معظم رهبری در رابطه با انقلاب اسلامی دارد که به اعتقاد ایشان سربلند کردن جمهوری اسلامی نشانه‌ای از اعجاز الهی در زمین است، بنابراین هر کاری که باعث تقویت نظام اسلامی بشود، برای حفظ این معجزه الهی تعریف می‌شود.

حسن زاده گفت: اگر می‌گوییم ۲۲ بهمن مردم در راهپیمایی شرکت کنند، این هم در راستای حفظ معجزه الهی است، همان‌طور که خداوند به بشریت قرآن را داده، انقلاب الهی را در ایران به‌عنوان یک معجزه در اختیار ما قرار داده است و موظفیم این معجزه را حفظ کنیم.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور و منطقه تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، این راهپیمایی باعث ناکام گذاشتن برنامه‌های دشمن می‌شود، پاسخی به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن، پشتوانه‌ای برای دولت‌مردان، تجلی وحدت و همبستگی ۴۰ ساله ملت و تجلی مردم‌سالاری دینی است. آغاز با شکوه دهه پنجم انقلاب است که به فضل الهی حضور مردم در راهپیمایی امسال پرشورتر و پررنگ‌تر از هر سال خواهد بود.

وی در ادامه گذری هم به وضعیت اشتغال جوانان جزیره کیش زد و گفت: خانواده‌ها و جوانانی به ما رجوع می‌کنند و دغدغه‌شان این است که چندین دهه است که خانه، زندگی و سرمایه خود را به جزیره کیش آورده‌اند و امروز فرزندانشان بزرگ شده‌اند و نیاز به اشتغال دارند.

خطیب نماز جمعه کیش افزود: این خانواده‌ها می‌گویند چرا تا زمانی‌که ما در جزیره کیش جوان داریم از خارج از جزیره افراد برای کار باید بیاید، ما افتخار می‌کنیم به اینکه دیگران هم باشند اما بچه‌های ما کار ندارند.

وی در پایان عنوان کرد: این شرایط می‌طلبد که مسئولان میز اشتغال برای جوانان بومی و کیشوند راه‌اندازی کنند و برای رفع این مشکل هم برنامه‌ریزی و تلاش کنند تا ان‌شالله برطرف شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14714
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.