• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

مانور آمادگی مقابله با حوادث و بلایا در بیمارستان کیش برگزار شد

  • کد خبر : 14462
  • 30 دی 1397 - 23:40
مانور آمادگی مقابله با حوادث و بلایا در بیمارستان کیش برگزار شد

مدرس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تهران، برگزاری این مانور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز به‌جای اینکه مدیریت بحران کنیم، قبل از آن باید مدیریت خطر حوادث و بلایا را انجام دهیم.

به گزارش کیشوند نیوز، دکتر امیر سالاری مدرس اورژانس و مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص سلامت در حوادث و بلایا گفت: با مساعدت و حضور پرسنل و مسؤولان بیمارستان تخصصی و فوق تخصی کیش و در راستای تمرین آمادگی در مقابل حوادث و بلایا، مانوری را طراحی کردیم، هدف از اجرای مانور آمادگی هرچه بیشتر بیمارستان در برابر حوادث و بلایای احتمالی ناشی از طوفان، زلزله یا موارد دیگر در ساحل جزیره بود. 

وی افزود: بدین ترتیب حادثه‌ای فرضی در قسمتی از ساحل در منطقه حریره ایجاد شد و این حادثه مصدومانی بر جا گذاشته بود.

مسؤول برگزاری مانور تصریح کرد: طبق تماس مردمی و بعد از فرآیند تأیید از طریق ستاد هدایت درمان بندرلنگه و استان هرمزگان، ابتدا آمبولانس‌ها تریاژ کردند و یک‌سری کارهای درمانی در محل انجام شد، یکسری از مصدومان نیز به‌صورت شخصی به بیمارستان مراجعه کردند.

سالاری ادامه داد: بعد از آن مصدومان وارد بخش اورژانس شدند، در اورژانس یک‌سری کارهای اولیه انجام شد، در این حادثه مصدومان فوتی داشتیم، افرادی بودند که بی‌قرار بودند و فرزندشان را گم کرده بودند، یک‌سری بحث‌های انتظامی فرضی نیز ترتیب داده شد.

مدرس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: همه این کارکردهای درمانی و مراقبتی و مدیریتی به بیمارستان کمک می‌کند که اگر خدای نکرده حادثه‌ای پیش آمد، بیمارستان با آمادگی بیشتری وارد عمل شود.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر چنین مانوری در بیمارستان انجام نشده بود، گفت: قرار است با هماهنگی امیرکیانی سرپرست بیمارستان این مانور در مرحله‌های بعدی نیز انجام شود، سری بعد برنامه داریم که با کمک هلال احمر و بهداری ناجا، سازمان منطقه آزاد کیش و شبکه بهداشت و درمان این کار در سطح گسترده‌تر و جزیره زیبای کیش انجام بگیرد.

این متخصص سلامت در حوادث و بلایا تصریح کرد: به‌جای اینکه مدیریت بحران کنیم قبل از آن باید مدیریت خطر حوادث و بلایا کنیم، یعنی به‌جای اینکه پاسخ دهیم، قبل از آن فکر کنیم که حادثه‌ای اتفاق نیافتاده و قرار است به حادثه‌های احتمالی پاسخ دهیم و ببینیم چه مخاطراتی داریم و چقدر نسبت به آن آماده هستیم و برای نقاط ضعفمان برنامه‌ریزی کنیم.

سالاری ادامه داد: ماهیت برگزاری هر تمرین یا مانور این است که بیمارستان یا هر نهاد دیگری برای پاسخ بهتر آماده شود، تعداد تلفات، مصدومان و مجروحان کمتر شود.

وی در پایان در خصوص وضعیت بیمارستان کیش در مواجه با حوادث و بلایای احتمالی گفت: در ارزیابی صورت گرفته شده همکاری پرسنل عالی بود و آمادگی‌های خیلی خوبی داشتند، در یکسری مسائل ضعف‌هایی وجود داشت و نقاط قوت و ضعف به مسؤولان و پرسنل بیمارستان گوش‌زد شد، ولی در کل وضعیت خوب بود و عملکرد بیمارستان را مثبت ارزیابی می‌کنم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14462
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.