• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مرتضی بانک: بورس بین الملل در کیش مستقر می شود

  • کد خبر : 14338
  • 18 دی 1397 - 11:34
مرتضی بانک: بورس بین الملل در کیش مستقر می شود

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: نهاد بورس بین الملل در صورت موافقت کمیسیون اقتصادی و تصویب نهایی هیات دولت به عنوان پنجمین بورس کشور در جزیره کیش مستقر می شود.

به گزارش کیشوند نیوز، «مرتضی بانک» به تشریح فرآیند طی شده برای راه اندازی بورس بین الملل پرداخت و گفت: آئین نامه این بورس با هماهنگی سازمان بورس تدوین و به تصویب شورایعالی بورس رسید و پس از تصویب بانک مرکزی تقدیم دولت شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد: بورس بین الملل، در کنار بورس تهران، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا – پنجمین بورس کشور خواهد و نهاد آن در جزیره کیش مستقر خواهد شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، بورس بین الملل را ظرفیتی جدید برای جذب منابع غیرریالی – بویژه سرمایه های خارجی – در چارچوب بورس ذکر کرد و گفت: بورس بین الملل بسیاری از پروژه ها و فعالیت های اقتصادی را از طریق عرضه سهام تامین منابع می کند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در این بورس هم داخلی و هم خارجی است و زبان آن بین المللی است؛ بانک تسویه حساب این بورس یک بانک معتبر بین المللی خواهد بود و نهاد بازرسی آن نیز نهادی بین المللی است؛ همه این موارد در آئین نامه راه اندازی بورس بین الملل مشخص شده است./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14338
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.