• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آیت‌الله شاهرودی امید نظام، انقلاب و حوزه‌های علمیه بود/ اگر همه مدیران دانشگاه اخراج شوند هم این درد التیام نمی‌بخشد

  • کد خبر : 14195
  • 07 دی 1397 - 20:14
آیت‌الله شاهرودی امید نظام، انقلاب و حوزه‌های علمیه بود/ اگر همه مدیران دانشگاه اخراج شوند هم این درد التیام نمی‌بخشد

امام جمعه کیش گفت: ۵ نفر از مدیران را برای حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم و تحقیقات اخراج کردند که کار خوبی بود اما با اخراج همه مدیران هم نمی‌شود زخمی که بر جامعه وارد شده را التیام بخشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به رحلت آیت‌الله شاهرودی، اظهار داشت: رحلت وی باعث تاسف و تألم همه دوست‌داران نظام و انقلاب شد، آیت الله شاهرودی یک دوره ۱۰ ساله رئیس قوه قضائیه بود و در این دوره ابتکارات بسیار خوبی را انجام داد.

وی در ادامه افزود: آیت الله شاهرودی همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از اعضای تأثیرگذار شورای نگهبان بود، سال‌ها در حوزه‌های علمیه نجف و قم به تحصیل و تدریس مشغول بود و در زمانی که در نجف حضور داشت در کنار شهید صدر کارهای سیاسی و اجتماعی انجام می‌داد، متأسفانه بعد از حدود یک سال بیماری سخت و دردآور، در سن ۷۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

حجت الاسلام حسن زاده بیان داشت: مرحوم شاهرودی امید نظام، انقلاب و حوزه‌ها بود و مثل او بسیار کم داریم، از نزدیک در درس وی شرکت کرده بودم و به خصوصیات رفتاری‌شان شناخت دارم، سبک تعاملات مدیریتی اش در بین مسؤولان نظام خاص و منحصر به‌فرد بود، پیرو سیاست دینی بود، هیچ‌وقت دنبال قدرت نبود و هرگز اصرار نمی‌کرد که دیده شود و در طول ۴۰ سال انقلاب اخلاق دینی را زیر پا نگذاشت.

خطیب نماز جمعه کیش، مرحوم آیت‌الله شاهرودی را یک نابغه تمام خطاب کرد و گفت: وی سه استاد بزرگ داشت، از آیت‌الله صدر اجتهاد گرفت، اما آن را مطرح نمی‌کرد و از آن نان نمی‌‌خورد، شخصیتی بود که سه برادرش را در عراق دستگیر و اعدام کردند و اجساد آنها را هم تحویل ندادند، حتی یک‌بار هم از برادران شهیدش نام نبرد و از آنها استفاده نکرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده روز یکشنبه ۹ دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تمجید این حرکت عظیم مردمی فرمودند که مردم در روز ۹ دی آنچنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد و دنیا در برابر این حرکت عظیم حرفی نداشت بزند، حماسه ۹دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرینی در افتخارات مردم بود.

وی ادامه داد: ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای اصول انقلاب ایستادگی کردند و با صدای بلند اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد، آنها تا آخر در برابر دشمن خواهند ایستاد.

حسن زاده، گریزی هم به حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران زد و گفت: در این حادثه ۱۰ نفر از دانشجویان به‌خاطر بی‌توجهی برخی از بین رفتند، دانشجویان سرمایه‌های نظام هستند و باید حفظ شوند، این حادثه را تسلیت می‌گویم و برای ۲۵ نفر دیگر آرزوی سلامتی دارم.

امام جمعه کیش ادامه داد: برای این حادثه ۵ نفر از مدیران را اخراج شدند که کار خوب و لازمی بود، اما این کافی نیست و با اخراج همه مدیران هم نمی‌شود این زخمی که بر جامعه اسلامی وارد شده را التیام بخشید، تقاضا می‌کنم که همه مسؤولان پیشگیری را جدی بگیرند، امروز در دنیا حوادث طبیعی مثل زلزله را هم پیش‌بینی می‌کنند اما از حادثه ساده‌ای که مدت‌ها جلوی چشمان‌مان بوده نتوانستیم پیشگیری کنیم.

وی از راه‌اندازی میز خدمت در نماز جمعه هر هفته جزیره کیش خبر داد و افزود: با همکاری مسؤولان جزیره کیش، این میز خدمت از امروز در نماز جمعه مستقر خواهد شد، کاری که می‌شود در همه نماز جمعه‌ها انجام داد و مسؤولان برای پاسخ‌گویی به سراغ مردم بروند نه اینکه مردم به سراغ مسؤولان بروند، آغاز این حرکت هم به‌دست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خواهد بود و این حرکت ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14195
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.