• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

خانه مطبوعات کیش می‌تواند متولی برگزاری جشنواره مطبوعات مناطق آزاد باشد/ نگاه اصحاب رسانه در کیش جامع و همراه است

  • کد خبر : 14192
  • 06 دی 1397 - 18:17
خانه مطبوعات کیش می‌تواند متولی برگزاری جشنواره مطبوعات مناطق آزاد باشد/ نگاه اصحاب رسانه در کیش جامع و همراه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به توانمندی و ظرفیت خبرنگاران جزیره و تاکید بر تسریع در تشکیل خانه مطبوعات گفت: خانه مطبوعات کیش می‌تواند متولی برگزاری جشنواره مطبوعات مناطق آزاد کشوردر سال ۹۸ باشد.

غلامحسین مظفری شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه کیش با اظهار خرسندی از حضور در جزیره مرجانی کیش اظهار داشت امید است این حضور زمینه تحولات مثبت و توفیق خدمت برای کسانی که دل در گروه این جزیره دارند در این خطه از ایران اسلامی باشد.

وی با تاکید براهمیت همراهی با رسانه‌ها به‌عنوان بازوی مشورتی در جهت رشد و توسعه جزیره کیش، این نشست را زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر با مسائل و مشکلاتی عنوان کرد که اصحاب رسانه  نسبت به آن‌ها اطلاعات کامل‌تر و اشراف داشته و می‌توانند در تدوین نقشه راه میان مدت سه ساله برای حل مسائل و مشکلات جزیره کیش این مدیریت را یاری دهند.

در ادامه این نشست، اصحاب رسانه کیش با اشاره به مسائل و معضلاتی که امروزه نیازمند بازنگری، اصلاح و نگاه ویژه مدیریتی، و شفاف سازی  است نکاتی را بازگو کردند.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از تجربیات فعالان عرصه‌های مختلف جزیره کیش، توجه در انتصاب مدیران میانی، توجه به پروژه‌های نیمه تمام، ایجاد معاونت طرح و برنامه در راستای برنامه‌ریزی‌های راهبردی و کاربردی، نگاه ویژه به بهبود زیرساخت‌های ورزش در جزیره کیش، مشکلات گردشگری، بازار و ثبت سفارش، حضور واسطه‌ها و دلالان در حوزه گردشگری، جذب سرمایه‌گذاران خارجی و رونق اقتصادی جزیره، کاهش هزینه‌های سفر به کیش و بهره‌گیری از ظرفیت کیش‌ایر در این رابطه، توجه به جایگاه خبرنگاران در جزیره کیش و ایجاد شرایط و تسهیلات در راستای ارتقاء وضعیت مسکن و معیشت، ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌های خبری، و بازگویی برخی از مشکلات صنفی خبرنگاران از مواردی بود که توسط اصحاب رسانه کیش در این نشست مطرح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پس از استماع سخنان خبرنگاران در این نشست با بیان اینکه یکی از پنج محور مهم فعالیت‌های مدیریتی وی، شفاف‌سازی است اظهار داشت: با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته اطلاع‌رسانی، به نظر می‌رسد این رویکرد هم اکنون نیز در حال انجام است و در دنیا به نوعی حل شده اما با اجرای برخی برنامه‌های فعال و اپلیکیشن‌هایی که هم اکنون در حال اجرایی شدن است بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در کیش استفاده از توانمندی و فرهنگ و آداب سنتی بومیان کیش به‌عنوان یک مزیت مورد تاکید قرار داد و افزود: هم اکنون با وجود انواع غذاها، شیرینی‌ها، دسرها و سوغاتی‌های بومی در کیش از این ظرفیت در هیچ یک از هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه ‌ها استفاده نمی‌شود در حالی‌که کیش باید به‌عنوان یک مکان گردشگری از این ظرفیت‌ها برای معرفی خود استفاده کند.

مظفری با بیان اینکه از حضور در این جمع انرژی مثبت بسیاری دریافت کردم، اضافه کرد: نوع نگاه اصحاب رسانه در کیش نگاهی جامع و همراه است؛ نگاهی واحد در راستای توسعه و رونق جزیره کیش که نگاه خوبی است و خوشحالم که در این جمع قرار گرفتم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران این جمع می‌توانند نخبگان عرصه اطلاع‌رسانی و خبر باشند، افزود: جمعیت کیش علیرغم کم بودن، جمعیتی با کیفیت است که توقعات آن‌ها نیز بالاتر از دیگر نقاط کشور است و جمعی که امروز در این نشست حضور دارند به لحاظ ظرفیت و نخبگی از متوسط کشور بالاتر است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، برگزاری جشنواره مطبوعات به محوریت خانه مطبوعات کیش را نخستین قدم در فعالیت خانه مطبوعات کیش عنوان کرد و افزود: اعتفاد ما براین است که خود را ملزم به انجام کارهای بزرگ کنیم و این کارها را با یک برنامه‌ریزی میان مدت سه ساله انجام دهید.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره مطبوعات مناطق آزاد کیش همزمان با ۱۷ مرداد ۹۸ توسط اصحاب رسانه و خانه مطبوعات کیش اضافه کرد: برای چنین برنامه‌ای باید از هم اکنون برنامه‌ریزی کرده و از شخصیت‌های مهم ملی و بین‌المللی برای حضور در این رویداد مهم دعوت کنید و در این مسیر هر کمکی که نیاز به حضور سازمان داشته باشد حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه با وجود فعالیت‌هایی که در گذشته انجام شده به خصوص در بخش زیرساخت‌ها اما با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و کارهای بسیار زیادی برزمین مانده که باید انجام شود خاطرنشان کرد: برای انجام هر کاری نیاز به منابع است و مهم‌ترین مسئله نیز تامین منابع برای حل مشکلات و اتمام پروژه‌هاست که با این وجود تمام تلاش خود را برای به سرانجام رسیدن آن‌ها به کار خواهیم بست.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14192
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.