• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

چهل سالگی انقلاب در شبکه کیش/ همه مدیران ادوار گذشته سازمان منطقه آزاد کیش به تلویزیون می‌آیند

  • کد خبر : 13612
  • 30 آبان 1397 - 15:03
چهل سالگی انقلاب در شبکه کیش/ همه مدیران ادوار گذشته سازمان منطقه آزاد کیش به تلویزیون می‌آیند

مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش برنامه‌های این مرکز برای ۴۰ سالگی انقلاب را تشریح کرد که یکی از آن‌ها حضور مدیران ادوار گذشته سازمان منطقه آزاد کیش در قاب تلویزیون است.

علیرضا نجابت‌اصل ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تشریح برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کیش برای به تصویر کشیدن دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی، ۴۰ سالگی را مرز پختگی و انسجام برای یک فرد یا مجموعه با مشخص‌تر شدن نقاط ضعف و قوت دانست و اظهارداشت: نظام استکباری همواره تلاش‌های بسیاری برای سرنگون کردن نظام جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال‌ داشته است، به‌ویژه در یک سال اخیر با تشدید تحریم‌های اقتصادی و راه‌اندازی عملیات جنگ روانی برای ایجاد تغییر نظام برنامه‌ریزی کردند، علی‌رغم همه برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روز به روز اجماع جهانی از رفتارهای تحریمی آمریکا فاصله می‌گیرد. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال در بسیاری از حوزه‌ها توسعه یافته‌ است، متاسفانه تبلیغات منفی بسیار زیاد بوده و دستاوردها به‌خوبی نشان داده نشده است، وظیفه ما این است که آن چیزی که در این چهل سال علی‌رغم همه تحریم‌ها اتفاق افتاده را به‌صورت شفاف در اختیار مخاطبان قرار دهیم، قطعاً نقاط ضعفی هم وجود دارد که اغلب آن به‌خاطر سوءمدیریت است، چهل سالگی فرصت مناسبی است که نقاط ضعف و قوت را بررسی و شناسایی کنیم و بر روی آنها کار کنیم. 

مدیرکل صداوسیمای کیش تصریح‌کرد: شبکه کیش به‌عنوان یکی از ۳۳ مرکز صداوسیمای کشور برنامه‌هایی ویژه چهل سالگی انقلاب تدارک دیده و از ۶ ماه قبل فعالیت خود را برای تهیه این برنامه‌ها آغاز کرده است، با توجه به این‌که روند مسیر تحول انقلاب در جزیره کیش نسبت به دیگر استان‌ها و شهرهای کشور متفاوت است، با دو نگاه برنامه‌های چهل سالگی انقلاب را به‌تصویر کشیده‌ایم، یک بخش مربوط به دوران قبل از انقلاب و حضور خاندان سلطنتی پهلوی در جزیره کیش است و دیگری به دوران بعد از انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است.

وی از حضور همه مدیران و مسؤولان ارشد ادوار گذشته سازمان منطقه آزاد کیش در این شبکه خبر داد و افزود: برنامه کارنامه با هدف ارائه خدمات مدیران ادوار گذشته سازمان منطقه آزاد کیش در دولت‌های مختلف از اول انقلاب تا الان بر روی آنتن خواهد رفت و آنها فرصت دارند بدون هیچ محدودیتی دیدگاه و نظرات خود را بیان ‌کنند، قضاوت در رابطه با خوب یا بد بودن این افراد برعهده ما نیست، بالاخره هر کدام از این افراد به نوبه خود تلاش‌هایی برای توسعه جزیره کیش انجام داده است، اما در کنار آن برنامه ۳۶۰ درجه با دعوت از مسؤولان به‌صورت چالشی‌تر و انتقادی‌تر پخش خواهد شد.  

نجابت‌اصل در ادامه به مستندهای ساخته شده در این مرکز اشاره‌کرد و افزود: مجموعه مستندهایی از توسعه جزیره کیش در زمینه‌های بهداشت و درمان، جمع‌آوری سیستم فاضلاب و آبیاری فضای سبز، توسعه آب و برق و مهندسی معکوس تجهیزات تولید آب و… آماده شده است. 

وی از ساخت مستندی در رابطه با وضعیت زندگی بومیان قبل و بعد از انقلاب خبرداد و افزود: در دوران گذشته بومیان در روستای ماشه زندگی می‌کردند که بعد از اینکه نظام شاهنشاهی تصمیم می‌گیرد جزیره کیش را به‌عنوان مکانی برای تفریحات خاص و افراد محدود تبدیل کند، آن‌ها را بنابه‌دلایلی به منطقه سفین انتقال می‌دهد، در این مستند وضعیت بومیان مورد بررسی قرار گرفته شده است.

این مقام مسؤول افزود: مستند «کیش دیروز، کیش امروز» و «کیش+۴۰» و ساخت مستند ۲۶ دقیقه‌ای از شهید حقانی به‌عنوان یکی از اولین افرادی که به دستور امام خمینی‌(ره) برای ساماندهی وضعیت به جزیره کیش آمد، از دیگر تولیدات صداوسیمای مرکز کیش است. 

وی با عنوان این‌که امروز رادیو کیش یکی از رادیوهای فراگیر در کشور است، تصریح‌کرد: مستند رادیویی «کوچ و کاخ» و مستند دیگری با عنوان «هنگامه‌ای در هنگام» در ارتباط با سرنگون شدن هواپیمای مسافربری در آب‌های خلیج‌فارس توسط ناو آمریکایی از تولیدات رادیو است، در این معاونت مجموعه برنامه‌ای با عنوان «سی‌نما در صدا» متشکل از دیالوگ‌های ماندگار فیلم‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به‌صورت پادکست در حال تولید است.

مدیرکل صداوسیمای کیش ادامه داد: در حوزه خبر بیش از ۶۰ گزارش از دستاوردهای به‌وجود آمده بعد از انقلاب در جزیره کیش تهیه شده است که همه آنها از اخبار و شبکه‌های کشور پخش شده است، بررسی «اقتصاد و گردشگری در کیش»، «توسعه ورزش کیش» و «توسعه پزشکی و بهداشتی» از دیگر برنامه‌های بخش خبر برای چهل سالگی انقلاب است.

نجابت‌اصل از تولید ۲۳ عنوان برنامه در معاونت فضای مجازی صدا و سیمای کیش خبر داد و افزود: ساخت موشن گرافیک‌هایی با عنوان «چرا انقلاب کردیم» و «دستاوردهای انقلاب»، فتوکلیپ‌های در «مسیر پیشرفت» و «پهلوی‌ها»، فتورمان «روزی روزگار کیش» در ۱۱ قسمت و پادکست‌های «یاران عاشق»، «جای خالی» و «نشانه‌ها» از تولیدات این معاونت است. 

وی در پایان به تشریح برخی دیگر از برنامه‌های این مرکز پرداخت و عنوان‌کرد: سه نماهنگ ویژه انقلاب با عناوین «شور رهایی»، «چهار فصل بیداری» و «انفجار نور»، برنامه ترکیبی با عنوان «سرو» کاری مشترک از معاونت فضای مجازی و معاونت سیما و تولید دو تله فیلم و یک سریال برای این ایام تدارک دیده شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13612
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام، ای کاش شبکه کیش را روی مجموعه کانالهای دیجیتال تهران هم بارگذاری می کردند. برنامه های خوبی دارد. بخصوص برای کیشوندان دوتابعیتی! (تهرانی – کیشی) باعث افزایش علقه و ارتباط می شود و همچنینی تبلیغی است برای کیش