• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

ممانعت امارات از خروج بارهای ایرانیان، از واقعیت تا تکذیب!

  • کد خبر : 13515
  • 24 آبان 1397 - 13:39

برخلاف اعلام برخی از مسؤولان مربوطه در مرکز کشور، فعالان اقتصادی جزیره قشم می‌گویند که، دولت امارات اجازه خروج برخی اقلام از بنادر این کشور به مقصد ایران را نمی‌دهد.

در روزهای اخیر خبری مبنی بر ممنوعیت خروج برخی اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پی تحریم‌های ظالمانه جدید آمریکا در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده، که این خبر از سوی مسؤولان سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران تکذیب شده است.

مدیرکل امور بندرى سازمان بنادر و دریانوردى در واکنش به خبری مبنی بر ممنوعیت خروج برخی اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پی تحریم‌های آمریکایی‌ها، اظهار کرد: چنین خبری مربوط به سایت رسمی گمرک نیست و پس از صحبتی که ما با مسؤولان گمرک جمهوری اسلامی ایران داشتیم این خبر تایید نشد.

روان بخش بهزادیان ادامه داد: بنابراین خبر خروج برخی اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پی تحریم‌های آمریکایی‌ها ممنوع و محدود شده است صحت ندارد و هیچ منبع رسمی نیز آن را تایید نمی‌کند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مبادلات بازرگانی بین ایران و امارات در حال حاضر برقرار است، بیان کرد: در مورد این خبر که شاید شخص خاصی آن را مطرح کرده ممکن است، مشکل خاصی مربوط به خود شناور و یا صاحبان کالای آن وجود داشته که عاملی برای ممنوعیت خروج کالا از امارات و ورود آن به ایران گردیده است.

این تکذیب از سوی مسؤولان سازمان بنادر و دریانوردی ایران در شرایطی است که فعالان اقتصادی قشم در گفت و گو با خبرنگار فارس در این جزیره می‌گویند: هم اکنون مسؤولان دولت امارات اجازه خروج برخی اقلام از جمله اشیاء فلزی، لوازم خانگی، خودرو و قطعات آن را به مقصد ایران نمی‌دهند.

یکی از فعالان اقتصادی جزیره قشم در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهارداشت: مسؤولان ایرانی می‌گویند، ممنوعیت خروج برخی اقلام از بنادر امارات صحت ندارد، در صورتی که لنج‌های ما که اشیاء فلزی همانند قاشق و چنگال تا بزرگترین لوازم صنعتی بارگیری نموده‌اند، در بنادر این کشور اجازه خروج را ندارند.

این فعال اقتصادی بیان داشت: مسؤولان گمرک امارات به صاحبان کالا گفته‎اند، باید اقلام را به فروشگاه‎ها بازگردانند.

یکی از تجار قشم نیز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: فروشگاه‎های امارات از پذیرش این کالاها تا به این لحظه اجتناب کرده‎اند، اما ظاهرا مسؤولان گمرک رایزنی‌هایی با مدیران فروشگاه‌ها مبنی بر پس گرفتن این کالاها انجام داده‌اند و این در حالی است که برخی از کالاها از دیگر کشورها خریداری شده است.  

این تاجر قشمی تصریح‌کرد: شرایط بسیار بدی برای ما به وجود آمده و هم اکنون تحت فشار برای کسب اجازه خروج بار از بنادر امارات هستیم که امیدواریم مسؤولان رده بالای کشور به جای تکذیب این مساله، موضوع را پیگیری و از طریق وزارت خارجه رفع کنند.

به دنبال تحریم‌های ظالمانه جدید آمریکا، برخی از کشورها به دلیل ترس از جرایم سنگین در نظر گرفته شده از سوی آمریکا برای نقض کنندگان این تحریم‌ها، روابط تجاری خود را با جمهوری اسلامی ایران کاهش داده‌اند که ظاهرا” امارات یکی از این کشورها است./ فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13515
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.