• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

ششمین کنفرانس بین‌المللی نانوساختارها در کیش برگزار خواهد شد

  • کد خبر : 135
  • 05 مهر 1394 - 22:18

ششمین کنفرانس بین المللی نانوساختارها در راستای تعامل محققین و پژوهشگران ایرانی با محققین ‏خارجی، در محل پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف شعبه جزیره کیش از ۱۷ تا ۲۰ اسفند برگزار می‌گردد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه، ششمین کنفرانس بین المللی نانوساختارها (ICNS6) با تلاش دانشگاه صنعتی شریف و با حضور اساتید و دانشمندان برجسته […]

ششمین کنفرانس بین المللی نانوساختارها در راستای تعامل محققین و پژوهشگران ایرانی با محققین ‏خارجی، در محل پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف شعبه جزیره کیش از ۱۷ تا ۲۰ اسفند برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، ششمین کنفرانس بین المللی نانوساختارها (ICNS6) با تلاش دانشگاه صنعتی شریف و با حضور اساتید و دانشمندان برجسته دنیای علم از کشورهایی چون؛ آمریکا، اسپانیا، آلمان، استرالیا، انگلیس در روزهای ۱۷الی۲۰ اسفند سال جاری در جزیره‌ی کیش برگزار می‌گردد.
بنا بر این گزارش؛ کنفرانس بین المللی نانوساختارها با ایجاد فرصت برای مبادله تازه‌ترین دستاوردهای نانو در زمینه‌های مختلفی چون فیزیک، شیمی، فنی و مهندسی و پزشکی محفلی برای رویارویی دانشجویان و پژوهشگران جوان با اساتید برتر این حوزه ایجاد نموده است.
‎گفتنی‌ست، ‎فراهم کردن فرصتی مناسب برای معرفی پیشرفت‌های جدید در حوزه نانوساختارها، ‏بررسی چالش‌های پیشرو در عرصه نانوساختارها و تقویت همکاری بین محققین ایرانی و ‏خارجی در زمینه فناوری نانو از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس بیان شده است‎.‎
از جمله سخنرانان حاضر در این کنفرانس می‌توان به پروفسور پاول ویس؛ سردبیر مجله ACS Nano و استاد دانشگاه UCLA، پروفسور لوییس لیزمارزان؛ سردبیر مجله Langmuir ، پروفسور علی خادم حسینی؛ استاد دانشگاهMIT و Harvard، پروفسور پیتر فرتزل؛ مدیر موسسه تحقیقاتی کلویید و سطح ماکس پلانک، پروفسور هانس یورگن؛ بات مدیر موسسه تحقیقاتی پلیمر ماکس پلانک، ‏پروفسور مارک ولاند؛ سرپرست مرکز علوم نانوی دانشگاه کمبریج و پروفسور ساسلیک؛ استاد دانشگاه ایلینویز اشاره کرد.‏

دکتر مداح حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و دبیر علمی ششمین کنفرانس بین المللی نانوساختارها در خصوص برگزاری این همایش گفت: همگام با رشد سریع علم و فناوری در حوزه میان رشته‌ای نانو، لزوم تعامل، مشارکت و تبادل نظر بین پژوهشگران این شاخه نوظهور علم در سطح ملی و بین المللی احساس می‌شد. با درک درست و به موقع این نیاز، پژوهشکده علوم و فناوری نانوی دانشگاه صنعتی شریف با پشتیبانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از سال ۱۳۸۴ اقدام به برگزاری گردهمایی‌های دوسالانه‌ای در جزیره کیش نموده است. در طی این سال‌ها همیشه سعی بر این بوده که با نگاهی رو به جلو از این فضا برای تقویت ارتباط بین گروه‌های پژوهشی در داخل کشور و نیز شروع یا تحکیم ارتباطات بین‌المللی حداکثر استفاده بشود.
وی افزود: موفقیت این سلسله رویدادها منجر به تثبیت جایگاه این کنفرانس به عنوان یک رویداد دوسالانه مهم بین‌المللی در منطقه شد. در همین راستا، ششمین کنفرانس بین‌المللی نانوساختارها (۶th International Conference on Nanostructures) در تاریخ ۱۷ الی ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ برابر با ۷ الی ۱۰ مارس ۲۰۱۶ در جزیره زیبای کیش برپا خواهد شد.
دبیر ششمین کنفرانس بین المللی نانوساختارها یادآور شد؛ برنامه علمی این دوره از کنفرانس نیز همانند کنفرانس‌های گذشته شامل طیف متنوعی از موضوعات در حوزه‌های مختلف نانوتکنولوژی است که امید می‌رود زمینه ساز مناسبی برای ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشگران، دانشجویان و اساتید فعال در این حوزه‌ها باشد.
دکتر مداح حسینی خاطرنشان کرد؛ نانومواد،‌ نانوبیومواد و نانوکامپوزیت‌ها، مواد نانوساختار در انرژی، آب و محیط زیست، نانوبیوفناوری و نانو پزشکی، خواص مکانیکی نانومواد، روش‌های پیشرفته ساخت و شناسایی، استاندارد‎ ‎و تجاری سازی و ارزیابی ریسک و اخلاق در نانوفناوری عناوین برخی از محورهای مورد بحث در این کنفرانس است.

گفتنی‌ست؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی کنفرانس به آدرس www.nano.sharif.ir/ICNS6 مراجعه و یا با دبیرخانه کنفرانس به آدرس؛ دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشکده علوم و فناوری نانو، اتاق ۳۱۶ و تلفکس ۰۲۱۶۶۱۶۴۱۱۸ تماس حاصل نمایند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=135
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.