• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

نشست صمیمانه سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با هنرمندان کیشوند

  • کد خبر : 13108
  • 18 مهر 1397 - 11:19
نشست صمیمانه سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با هنرمندان کیشوند

طی نشستی صمیمانه سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با نقطه نظرات اعضای موسس انجمن های هنری و هنرمندان در حوزه زیبا سازی شهری آشنا شد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، این نشست صبح روز دوشنبه ۱۶ مهر با حضور مهندس علی عرب سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، مسعود رهبری مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از هنرمندان کیشوند برگزار شد.
مهندس عرب با بیان اینکه این شرکت وظایف مشابه شهرداری ها را بر عهده دارد، افزود: زیبا سازی و افزایش جذابیت های بصری شهری یکی از مهمترین وظایف این شرکت در معاونت امور شهری و محیط زیست است.
وی ضمن اشاره به دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر بازنگری و ساماندهی زیبا سازی شهری جزیره ، افزود: در این راستا شرکت عمران، آب و خدمات کیش اقدام به برگزاری چهار مسابقه طراحی خلاقانه مبلمان شهری، پل رو گذر تقاطع بلوار دریا و خیابان سنایی، المان های شهری و نورپردازی خیابان فردوسی در جزیره کیش را کرده است تا بتوانیم از طرح ها و ایده های خلاقانه هنرمندان ساکن کیش هم بهره برداری کنیم.
مهندس عرب در ادامه گفت: شرکت کنندگان این مسابقات می توانند طرح های خود را تا تاریخ ۱۰ آبان به دبیر خانه این مسابقات ارائه دهند و پس از داوری توسط داوران مطرح حوزه های هنری و شهری، نفرات برتر نیز روز ۲۰ آبان مصادف با روز کیش، معرفی خواهند شد.
وی تاکید کرد: طرح های منتخب هنرمندان پس از تصویب کمیته زیبا سازی شرکت توسط خودشان اجرا می شود و در مکان های مختلف جزیره، جانمایی و نصب خواهد شد.
در این نشست ، مسعود رهبری با بیان اینکه بحث زیبا سازی شهری ماهیت هنری دارد، افزود: این مقوله از جمله عناصری است که تاثیر مثبتی بر گردشگران و ساکنان جزیره می گذارد.
وی ضمن اشاره به اینکه آثار هنری در گالری ها و نمایشگاه های هنری برای طیف خاصی از مردم به نمایش گذاشته می شود، گفت: نحوه آرایش و پیرایش شهری نیز توسط اقشار مختلف مردم رویت می شود .
مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش وجود مشاور هنری قوی همراه با سیاست هنری منسجم و تدوین شده در هدایت جلوه های بصری به منظور ایجاد فضای مناسب و زیبای شهری را ضروری خواند.
رهبری ضمن اشاره به جلسات متعدد مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در راستای شهرآرایی و زیبا سازی شهری، این نشست را فرصتی مناسب در راه استفاده از نقطه نظرات و استفاده از طرح ها و ایده های خلاقانه هنرمندان ساکن در کیش دانست.
شایان ذکر است ، در این نشست هنرمندان به ارائه پیشنهاداتی از جمله برگزاری جشنواره ها و سمپوزیوم های مختلف هنری، اجرای نقاشی دیواری، اصلاح بیلبورد ها، رعایت هارمونی در المان های شهری، نصب تابلوهای اطلاع رسانی فرهنگی در نقاط مختلف مسکونی جزیره، حذف المان های قدیمی و ناموزون ، استفاده از طرح های سه بعدی، طراحی بدنه مینی بوس ها و ایجاد خانه هنرمندان، پرداختند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13108
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.