• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

دروازه‌ای برای ورود قطری‌ها به کیش/ جایگزینی مناسب در خط پروازی قطر به امارات

  • کد خبر : 12925
  • 31 شهریور 1397 - 8:06
دروازه‌ای برای ورود قطری‌ها به کیش/ جایگزینی مناسب در خط پروازی قطر به امارات

مشاور نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی چشم‌انداز شرکت کیش دوحه گیت را اجرای پروژه‌های مشترک و حضور قطری‌ها به جزیره کیش در آینده‌ای نزدیک می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری کیشوند نیوز، بابک حق‌شناس مشاور نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی که این‌روزها به‌شدت پیگیر حضور و سرمایه‌گذاری قطری‌ها در جزیره کیش است، گفت: برای سرمایه‌گذاری قطری‌ها و بررسی وضعیت و زیرساخت‌های صنعت گردشگری و تفریحی در جزیره کیش سال گذشته توانستیم ارتباطاتی را بین سرمایه‌گذاران قطری‌ و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برقرار کنیم، خوشبختانه این امر با حمایت‌های دکتر انصاری لاری مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش مواجه شد.

وی افزود: در نهایت مقرر شد برای این امور یک شرکت ایرانی قطری مشترک ثبت شود. در حال حاضر شرکت “کیش دوحه گیت” با سهامداری مشترک ایرانی‌ها و قطری‌ها در شرف تأسیس است و شماره ثبت آن اخذ شده و در حال طی مراحل اداری خود است. توان سرمایه گذاری قطری‌های حاضر در این شرکت توسط سفارت ایران در دوحه تایید شده است و آنها ارتباطات نزدیکی با مقامات قطری دارند.

حق شناس در ادامه از برگزاری جلسه مشترک با مدیرعامل و برخی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در تاریخ ۱۹ شهریور خبر داد و افزود: در این جلسه پروژه‌ای گردشگری سیاحتی ارائه شد، حدود یک سال است با مشاوران خبره و قطری‌ها آن را مورد مطالعه قرار داده‌ایم، این پروژه یک کار جامع و کامل و مناسب با اقلیم کیش است، یک پروژه منحصر به‌فرد که تا به‌حال در کشور اجرا نشده و ان‌شالله با اجرای آن جذب گردشگر بسیار بالایی در کیش رخ خواهد داد.

وی پرداختن به جزئیات این پروژه را به تأیید نهایی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش موکول کرد و گفت: اجازه دهید فعلاً وارد جزئیات آن نشوم و بعد از تأیید نهایی به‌طور کامل در رابطه با آن صحبت خواهم کرد، در حال برطرف کردن مسائل جزئی مطرح شده هستیم.

وی با اشاره به حمایت‌های بسیار خوب سازمان منطقه آزاد کیش، تصریح کرد: هم‌زمان چند هدف دیگر را نیز دنبال می‌کنیم، پیگیر بحث توریسم درمانی هستیم و برنامه داریم که اشخاص حقیقی و حقوقی قطری بتوانند در کیش سرمایه‌گذاری کنند.

حق شناس معتقد است با توجه به مناسبات رفتاری بین دو کشور امارات و قطر، و قرار گرفتن کیش در راس جغرافیایی با این دو کشور، فرصت مناسبی برای جزیره کیش است تا به‌عنوان کشور واسط پروازی در بین دو کشور قطر و امارات باشد و جایگاه عمان را در این زمینه بگیرد، چون هم هزینه پایین‌تری دارد و هم مسیر آن کوتاه‌تر است.

او به خبرنگار کیشوند نیوز می‌گوید: باید از این شرایط جغرافیایی و سیاسی بهره مناسب را برد، در حال حاضر پرواز کیش به عمان برقرار است، بر این امر مستمر شدیم که با کمک کیش ایر خط پروازی کیش قطر را راه اندازی کنیم و الان در دست بررسی است و مکاتبات در حال پیگیری است. راه‌اندازی این خط پروازی یکی از دغدغه‌های اصلی امروز آقای دکتر انصاری لاری نیز هست که بدون این امر ما پل ارتباطی با قطر نخواهیم داشت.

این مشاور و سرمایه‌گذار اقتصادی از برنامه‌ریزی برای جذب توریستی و گردشگری قطری‌ها خبر داد و افزود: معمولاً قطری‌ها برای تفریح تعطیلات آخر هفته به امارات می‌رفتند که با توجه به مناسبات سیاسی که اخیراً بین قطر و امارات رخ داده، الان از طریق پروازهای بلند به کشورهایی مثل ترکیه، آذربایجان و ایران(تهران و شیراز) می‌روند، با توجه به فاصله کوتاه قطر با جزیره کیش اگر بتوانیم برای تعطیلات قطری‌ها نیز فرصتی را ایجاد کنیم، می‌شود پذیرای جمع زیادی از گردشگران قطری در جزیره کیش باشیم، برای این کار هم برنامه‌هایی داریم.

او در پایان افزود: با توجه به اینکه قطری‌ها علاقه زیادی به مسافرت با ماشین خود دارند، صحبت‌های اولیه برای برقراری خط کشتیرانی با کشتی‌های رو رو با توانایی حمل خودرو نیز انجام شده است، که البته صحبت از آن یک مقدار زود است ولی برای آن هم تدابیری اندیشیده شده است.

انتهای پیام*/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12925
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.