• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

اعتیاد سرمنشاء بروز مشکلات اقتصادی و فروپاشی خانواده ها

  • کد خبر : 12790
  • 19 شهریور 1397 - 13:29
اعتیاد سرمنشاء بروز مشکلات اقتصادی و فروپاشی خانواده ها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه کیش تاکید کرد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی در یک گردونه و چرخه قرار داشته و همواره بریکدیگر تاثیر گذارند، به گونه ای که افزایش مشکلات اقتصادی، ظهور بزه های اجتماعی را در بردارد و مشکلات اجتماعی نیز با فروپاشی خانواده علاوه بر گسترش معضلات اخلاقی و اجتماعی، اقتصاد خانواده را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش کیشوند نیوز، سروان محمد زنگانه در پاسخ به اینکه فشار اقتصادی زمینه ساز بسیاری از آسیب ها و بزه های اجتماعی است اظهار کرد: شاید بسیاری از مشکلاتی که در سرزمین اصلی بروز و ظهور دارد در جزیره کیش کمتر مشاهده شود مانند اعتیاد.

وی افزود: با وجود اینکه در جزیره کیش معتاد متجاهر دیده نمی شود و حضور معتادین و گسترش اعتیاد در کیش از خطوط قرمز نیروی انتظامی است اما فشارهای اقتصادی که این روزها به طور کلی جامعه را در برگرفته یکی از دغدغه های مردم است که جزیره کیش نیز از آن بی نصیب نیست؛ دغدغه و نگرانی که می تواند زمینه ساز بروز بزه های اجتماعی به ویژه اعتیاد باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه کیش با تاکید براینکه اعتیاد، فشارهای اقتصادی و بزه های اجتماعی همواره در یک چرخه در حرکت بوده و هر یک می تواند زمینه ظهور دیگری را فراهم سازد تاکید کرد: اعتیاد زمینه ساز اختلافات خانوادگی، بی توجهی به فرزندان و افزایش مشکلات اقتصادی و به نوعی طلاق عاطفی و در نهای فروپاشی خانواده ها می شود که این مسئله در بروز بزه های اجتماعی بالاترین تاثیر را دارد.

وی تاکید کرد: از دیگر مواردی که بسیاری از زندگی ها را تحت تاثیر قرار داده است عدم پایبندی و رعایت برخی اصول اخلاقی است که نشات گرفته از تبلیغات رسانه های غربی است.

زنگانه ادامه داد: برخی با زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی گمان می کنند مرزهای فرهنگ را درنوردیده و به رشد اجتماعی بالایی رسیده اند درحالیکه اینچنین نیست و از یاد بردن و فراموشی اصول اساسی اخلاقی که سال هاست جامعه ایرانی و اسلامی به آن پایبند است می تواند خانواده ها را از فروپاشی و گرایش به اعتیاد و بزه های اجتماعی در امان نگاه دارد.

سروان زنگانه با تاکید براینکه افزایش اعتیاد در جامعه نشان از افزایش مشکلات خانوادگی که در حال حاضر یکی از عمده ترین دلایل آن فشارهای اقتصادی است موجب شده که سرقت های خرد افزایش یابد افزود: با توجه به هشیاری و رصد شبانه روزی نیروی انتظامی و همکاری دیگر نهادها و مردم، جزیره کیش دارای امنیت بالایی است و کمترین مورد سرقت مشاهده می شود اما با این وجود افزایش مشکلات اقتصادی می تواند زمینه ساز افزایش همین سرقت های کوچک شود.

معاون اجتماعی انتظامی کیش با درخواست از مردم در توجه بیشتر به نگهداری و حفاظت از اموال و دارایی های خود افزود: شاخصه امنیت و احساس امنیت در جزیره کیش بسیار بالاست و همین امر موجب شده تا ساکنان و گردشگران جزیره نسبت به حفاظت از اموال خود کمتر توجه کرده و این اموال به سادگی در محیط های بدون حفاظ و در دسترس قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم بدون توجه به مسائل امنیتی پول نقد و طلا را در منزل نگهداری می کنند و از موارد حفاظتی غفلت می ورزند افزود: مردم در کیش به دلیل احساس امنیت کمتر از قفل و حفاظ در منازل استفاده می کنند که می تواند موجب دسترسی به اموال آنان را فراهم سازد.

زنگانه با بیان اینکه جمعیت جزیره کیش نسبت به دهه ۸۰ و اویل دهه نود به دلیل افزایش ساخت و ساز و ورود افراد متقاضی کار که گاه برخی از این افراد معتاد بودند افزایش یافته و به تبع آن سرقت های خرد نیز بیشتر شده است افزود: افزایش جمعیت بیکار می تواند منجر به بروز سرقت های بیشتر و مشکلات اجتماعی و بزه های بیشتر شود.

وی در رابطه با وجود اتباع بیگانه در میان بزهکاران افزود: اتباع بیگانه فاقد مجوز در میان کسانی که به دلیل سرقت دستگیر می شوند دیده می شود اما بیشترین مشکل مربوط به کارفرمایانی است که برای استفاده از نیروی کار ارزان و مقاوم در برابر سختی با توجه به شرایط جزیره از این افراد سوء استفاده کرده و پس از یک بازه زمانی چند ماهه و هنگام پرداخت حق و حقوق این افراد اقدام به معرفی آنان می کنند.

سروان محمد زنگانه تصریح کرد: این نوع از کارفرمایان به نوعی مرتکب تخلف و کار غیرقانونی می شوند که با آنان طبق قانون برخورد می شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اهمیت همراهی و همکاری مردم و نهادهای مختلف اجتماعی و اداری در پیشگیری از افزایش بزه های اجتماعی به ویژه اعتیاد خاطرنشان کرد: اعتیاد سرمنشاء تمامی بزه های اجتماعی و مشکلات اقتصادی و فروپاشی خانوادگی است که برای از میان بردن این معضل نیاز به یک همت همگانی و عزم جدی است.

منبع: روزنامه اخبار کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12790
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به قول دکتر نوربخش:کیش شهره کوچیکه شکال نداره معتاد داشته باشه.