• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

آتش سوزی کتابخانه فرهنگسرای سنایی

  • کد خبر : 12510
  • 31 مرداد 1397 - 12:11

انباری کتابخانه سنایی کیش به علت اتصالی برق اسپلیت دچار حریق شد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، اسدی زنوز رییس اداره آتش نشانی و ایمنی کیش در خصوص این حریق گفت: این حریق راس ساعت بیست و دو و شش دقیقه سه شنبه ۳۰ مرداد به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و کمتر از ۳ دقیقه ، نیروهای ایستگاه شماره یک آتش نشانی به محل حریق حاضر شدند ولی به دلیل احتمال گسترده شدن آتش سوزی، تعدادی از نیروهای ایستگاه شماره سه نیز به آنها ملحق شدند.
وی با بیان اینکه این آتش سوزی به علت اتصالی برق اسپلیت رخ داده، افزود: به محض رسیدن نیروها به این کتابخانه که به شدت دچار دود گرفتگی شده بود، پس از جستجو به یک انباری کوچک کنار کتابخانه روبرو شدیم که کابل اسپلیت از میان تجهیزات و وسایل آتش زا عبور کرده بود و متاسفانه دچار اتصالی و حریق شده بود که پس از اصفاء حریق، به وسیله ۸ فن عملیات تخلیه دود انجام شد.
اسدی زنوز اتصالی اسپلیت ها را بیشترین عامل آتش سوزی ها در کیش خواند و اظهار داشت: استاندارد نبودن و ۲ تکه بودن کابل‌ها موقع نصب اسپلیت‌ها، بزرگ ترین عامل ایجاد اتصالی برق است. به خاطر نوسان برق اختلاف بار در کمپرسور اسپلیت‌ها ایجاد می‌شود و چون در این لحظه فیوز نمی‌پرد، از هر نقطه ای که کابل ۲ تکه باشد، شروع به جرقه زدن می‌کند و به سرعت حریق ایجاد می‌شود.
رئیس آتش نشانی کیش مدت زمان اطفاء و تخلیه دود این حریق را یک ساعت و نیم اعلام کرد.
در این عملیات ۹ مامور همراه با تجهیزات، در محل آتش سوزی حضور داشتند.
شایان ذکر است، هفته گذشته نیز یکی از بانک های جزیره و یک واحد مسکونی نیز در جزیره به علت اتصالات کابل اسپلیت دچار حریق شده بودند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12510
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.