• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

قربانیان جرائم سایبری آگاهی و دانش لازم را ندارند

  • کد خبر : 12373
  • 24 مرداد 1397 - 20:43
قربانیان جرائم سایبری آگاهی و دانش لازم را ندارند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش گفت: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در زمینه های سواد رسانه ای جرایم سایبری از مهم‌ترین علل کاهش وقوع جرایم سایبری است.

سرهنگ دوم ” محمدرضا رضایی” با حضور در جمع نمازگزاران مسجد نور اهل سنت کیش بیان داشت: فضای سایبری به دلیل سهل الوصول بودن و ایجاد فرصت های زیادی که در اختیار کاربران قرار داده است، باعث شده که روز به روز به تعداد کاربران آن افزوده و تمایل استفاده از این فضا برای مردم افزون گردد و به طبع آن حضور مجرمین نیز در این فضا رشد روز افزونی داشته و جرائم هر روز گسترش و از پیچیدگی بیشتری نیز برخوردار می شوند.

سرهنگ رضایی افزود: نکته ضروری برای والدین آگاهی و شناخت بیشتر آنها از فضای سایبری و تهدیدات آن است، چرا که یکی از اصلی ترین وظایف والدین مراقبت از فرزندان است و با عنایت به اینکه در حال حاضر همه فرزندان با فضای مجازی آشنا و به نوعی کاربر این فضا هستند پس لازم است که والدین همانگونه که در دنیای واقعی و فیزیکی از فرزندان خود مراقبت می نمایند در دنیای سایبری نیز حمایت و مراقبت لازم را برای پیشگیری از در دام افتادن فرزندان در فضای سایبر بنمایند.

این مقام مسئول در پلیس فتا کیش به شهروندان توصیه نمود: به منظور جلوگیری از سوء استفاده و برداشت های غیر مجاز تحت هیچ شرایطی اطلاعات کارت های بانکی خود از جمله رمز اول و دوم، تاریخ انقضاء و … در اختیار دیگران قرار نداده و پس از انجام تراکنش های بانکی رسیدهای دریافتی را با دقت امحاء نمایید.

وی همچنین در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی هشدار داد به هرگونه تبلیغات در خصوص فروش نرم افزار در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی توجه نکرده و از تهیه و نصب آن اکیداً خودداری نمایید.
رییس پلیس فتا کیش گفت: در انتها از همشهریان عزیز درخواست داریم در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما با پلیس فتا در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12373
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.