• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

ساخت تصفیه خانه های غیر متمرکز در مناطق فاقد شبکه فاضلاب

  • کد خبر : 11900
  • 31 تیر 1397 - 15:19
ساخت تصفیه خانه های غیر متمرکز در مناطق فاقد شبکه فاضلاب

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از ساخت اولین تصفیه خانه های غیر متمرکز در مناطق فاقد شبکه فاضلاب در کیش خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، دکتر محمدی با بیان اینکه طی سالیان گذشته در بیش از ۹۰ درصد سطح جزیره، شبکه جمع آوری فاضلاب احداث و به بهره برداری رسیده است، افزود: با احداث تصفیه خانه فاضلاب شمال کیش که مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری روز دنیا است، فاضلاب جزیره با بالاترین استاندارد های کیفی تصفیه و پساب حاصل از آن، صرف آبیاری فضای سبز جزیره می شود.
وی ضمن اشاره به مناطقی که فاقد شبکه فاضلاب هستند ، عنوان کرد: فاضلاب در مناطق پراکنده خارج از محدوده شهری از جمله کلبه هور، روستای باغو، غروب کیش و نظایر آن تاکنون در سپتیک تانک ها ذخیره و توسط تانکر ها حمل فاضلاب به تصفیه خانه منتقل می شده است.
دکتر محمدی عواملی از جمله فاصله زیاد ، عدم وجود جمعیت ساکن و فراهم نشدن فاکتورهای اقتصادی لازم را از جمله علت های عدم احداث شبکه های جمع آوری فاضلاب در این مناطق خواند.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه با هدف حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌های حمل تانکری فاضلاب و همچنین حمل آب فضای سبز ، مطالعات و تحقیقات فراوانی توسط کارشناسان اداره فاضلاب شرکت در خصوص روش های تصفیه در محل صورت گرفته، اعلام کرد: برای اولین بار در محل روستای باغو از روش راکتور بافل دار بی هوازی و پس از آن در کلبه هور برای افزایش بازدهی، راکتور بافل دار بی هوازی همراه با مدیا‌ی بستر ثابت FBABR ، با بازگشت سرمایه کمتر از ۲ ماه اجرا شد.
وی یادآور شد: این طرح در بیش از ۱۰ نقطه دیگر جزیره اجرا می شود.
رئیس هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در خصوص این سیستم اظهار داشت: راکتور بافل دار بی هوازی ABR از یک سری مخازن متوالی تشکیل شده است که هر مخزن به وسیله تیغه یا لوله به دو بخش جریان بالارونده و پایین رونده تقسیم می شود. بدلیل تقسیم این راکتور به مخازن مجزا، سامانه توانایی زیادی در مقابله با شوک های آلی و هیدرولیکی دارد. عدم وجود بخش های متحرک، عدم نیاز به تجهیزات برقی و مکانیکی و صرف هزینه های پرسنلی ، عدم مصرف انرژی ، نگهداری و راهبری کمتر نسبت به دیگر سیستم ها ، تولید لجن کمتر، طراحی ساده و کم هزینه تر نسبت به سایر روش های متداول از دیگر مزایای این روش است.
گفتنی است ۱۰۰ درصد پسآب تصفیه شده در تصفیه خانه های مرکزی، شمال، میر مهنا و جنوب کیش صرف آبیاری فضای سبز کیش می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11900
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.