• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

برگزاری نشست تخصصی یک روزه ایمنی شهری در کیش

  • کد خبر : 11815
  • 26 تیر 1397 - 23:01
برگزاری نشست تخصصی یک روزه ایمنی شهری در کیش

نشست تخصصی یک روزه ایمنی شهری با عنوان بررسی ضوابط و تاسیسات ایمنی در برابر آتش در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، این نشست با حضور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت عمران ،آب و خدمات منطقه آزاد کیش، جمعی از مدیران و معاونان این شرکت و همچنین مدیران فنی سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های تهران، مشهد، اصفهان و بندر عباس با هدف نظارت بر ایمنی در برابر آتش و سایر حوادث احتمالی و لزوم بهره گیری از تجارب موفق کشور در کیش برگزار شد.

دکتر محمدرضا محمدی مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به جایگاه برجسته مدیریت شهری در ایجاد آسایش و آرامش شهروندان ، افزود: با توجه که این شرکت متولی مدیریت شهری در جزیره کیش است، باید پیش بینی های لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و مقابله با آنها در راستای تامین امنیت روانی و ایمنی شهروندان انجام شود.

رئیس هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش مناسب ترین مکان برای پایلوت سازی است، عنوان کرد: جزیره کیش در بحث تولید پسآب و استفاده صد درصدی آن برای آبیاری فضای سبز موفق عمل کرده و این تهدید زیست محیطی را تبدیل به فرصتی برای آبیاری و نگهداری فضای سبز تبدیل کرده است و این ظرفیت وجود دارد که الگوهای متعددی را بتواند تولید کند.

دکتر محمدی از آتش نشانی به عنوان یکی از مهمترین عرصه ها در مدیریت شهری یاد کرد و افزود: باید به سه محور عمده آموزش، تجهیزات و فرایندسازی در مدیریت بحران به معنای اعم و آتش نشانی به معنای اخص توجه ویژه ای شود. هر سه محور یاد شده دارای ابعاد درون و برون سازمانی است که توجه به آنها می تواند مهار بحران ها و مقابله با حوادث را تسهیل کند.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: در جزیره کیش به دلیل بالا بودن ضریب فرهیختگی اجتماعی نسبت به متوسط کشور، فرصت های خوبی در خصوص آموزش های عمومی وجود دارد و همراهی مردم در موضوع تفکیک پسماند در مبداء نمونه ای از این واقعیت است.

دکتر محمدی ، سازمان منطقه آزاد کیش را دارای اختیارات مناسب در ایجاد فرایند سازی و مقررات دانست و افزود: ما می توانیم با کار علمی و کارشناسی مشابه این نشست، شرایط را برای تدوین و اجرای ضوابط مورد نیاز جزیره کیش فراهم کنیم.

در این نشست با بررسی های کارشناسی بعمل آمده، استاندارد های ملی و بین المللی مناسب جهت اجرای سامانه اطفاء حریق در ساخت و سازهای جزیره کیش و مشخصات لوله و اتصالات مناسب شناسایی و معرفی شد.

تدوین فرایند کارشناسی جهت نظارت بر رعایت استانداردهای معرفی شده و بررسی و تدوین اولیه مجموعه ضوابط ایمنی و آتش نشانی جزیره کیش از دیگر دستاوردهای این نشست تخصصی بود.

شایان ذکر است، در حاشیه این نشست شرکت کنندگان از یکی از پروژه های بزرگ در حال احداث در جزیره کیش بازدید و در جریان وضعیت اجرای ضوابط و مقررات ایمنی این پروژه قرار گرفتند و نظرات سازنده ای در خصوص اجرای هرچه بهتر این ضوابط به کارشناسان فنی پروژ مذکور ارایه کردند.

همچنین، در ادامه از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه همکار اداره استاندارد جزیره کیش نیز بازدید به عمل آمد. در این بازدید سعید صومعه رییس اداره استاندارد و مسئولان آزمایشگاه مذکور به معرفی توانمندی های آزمایشگاه در خصوص بررسی کیفیت و استاندارد تجهیزات و لوله و اتصالات مورد نیاز جهت استفاده در سیستم های اطفاء حریق پرداخت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11815
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.