• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

برگزاری آیین های عزاداری در مساجد و حسینیه های کیش

  • کد خبر : 11129
  • 13 خرداد 1397 - 2:06

آیین های عزاداری با حضور ساکنان و گردشگران مومن و خدا جو در مساجد و حسینیه های جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش کیشوندنیوز از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به مناسبت فرا رسیدن شبهای پر فضیلت و متبرک قدر، مردم مسلمان جزیره کیش شبهای ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان با حضور در مساجد و حسینیه های جزیره کیش به سوگواری و سینه زنی در غم شهادت نخستین پیشوای شیعیان و قرائت قرآن و دعاهای ویژه این شب ها می پردازند.

در این مراسم که همزمان با سراسر ایران اسلامی در جزیره کیش نیز برگزار می شود ساکنان و گردشگران  همراه و همدل با دهها میلیون نفر از هموطنان نوای ‘الغوث، الغوث …’ سر داده و با چشمانی اشکبار و توسل به ائمه اطهار به ویژه مولی الموحدین حضرت علی (ع)  برای  آمرزش گناهان از خداوند طلب مغفرت کرده و با به سر گرفتن قرآن در این شب نزول کتاب آسمانی، با خدای خود راز و نیازمی کنند.

همچنین در پی تقارن ایام سوگواری مولای متقیان امام علی (ع) با رحلت رهبر کبیر انقلاب و قیام ۱۵ خرداد در تمامی مساجد و حسینیه های کیش آیین های سوگواری برگزار می شود.

سخنرانی در وصف زندگانی امیر مومنان حضرت علی (ع) و جایگاه شب های قدر در تعالی روح انسان، بیان مسائل احکام، قرائت دعای جوشن کبیر،  تواشیح، مداحی و مراسم قرآن به سر گرفتن از جمله برنامه های شبهای قدر در مساجد و حسینیه های جزیره کیش است.

بنابر این گزارش در مسجد خاتم الانبیاء (ص) در نیمه دوم ماه مبارک رمضان حجت الاسلام کافی سخنران مراسم است و در شب های قدر نیز هر شب  از ساعت ۹ و سی دقیقه تا سه بامداد مراسم سوگواری برگزار می شود. همچنین به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد دوشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۱۸ و سی دقیقه در مسجد خاتم الانبیاء(ص) مراسم سخنرانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین کافی برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11129
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.