مرتضی رضائی مدیرمسئول پایگاه خبری کیشوند نیوز
در روزهایی که پیامرسانهای ایرانی در حال تاختن برای ربودن گوی سبقت از رقبایشان جهت جلب رضایت مخاطب هستند و میخواهند انحصار تلگرام را به پایان برسانند، در عصری که در کشورمان پهبادها را با داده های صفر و یک پایین میکشند و در زمانی که با دابل کلیک میتوانید اغلب نیازهای خود را برطرف کرد، نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در جزیره کیش برگزار شد که بیشتر بوی کهنگی عصر دیجیتال را از خود متصاعد میکرد.
در یکی از روزهای برگزاری این نمایشگاه به اتفاق جمعی از دوستان برای بازدید راهی محل برگزاری نمایشگاه شدیم اما بعد از بررسی غرفهها، مسئلهای که بهشدت به چشم میآمد عدم حضور شرکتهای بزرگ و مطرح(بهجز چند مورد محدود) در این حوزه بود، موضوعی که مسئول برگزاری نمایشگاه نیز در نشست خبری پیش از برگزاری، از آن گلهمند بود و از عدم حمایت ارگانهای دولتی، نظامی، دانشگاهی و.. برای حضور در نمایشگاه انتقاد میکرد.
نبود جاذبه کافی برای مراجعه کنندگان و خالی بودن برخی غرفهها را میتوان از دیگر ضعفهای این نمایشگاه عنوان کرد، تا حدی که اگر تعداد غرفههای خالی و غرفههایی که اسم کیش را یدک میکشیدند از کل غرفههای نمایشگاه جدا میکردند، کیفیت پایین نمایشگاه بیشتر نمایان میشد.
اما هرچه بود نمایشگاهی که باید برای قشر جوان جذابیتهای فراوانی داشته باشد را بعد از مدت کوتاهی و بدون دستاوردی ترک کردیم و بعید بهنظر میرسد دستاورد خاصی برای شرکتهای حاضر داشته باشد.
از سوی دیگر با بررسی نمایشگاههای با کیفیتی چون ایرشو که رقص شوالیههای روسی و زنبورهای بالتیک را به معرض نمایش میگذارد و غرش سوخوهای ایرانی شدهاش جزیره مرجانی کیش را به آسمان ایران میبرد، مشاهده میکنیم که نمایشگاهی با چنین کیفیتی نهتنها مزیتی برای جذب گردشگر ندارد بلکه گاهاً آفتی بر آن و برگزاری دیگر نمایشگاهها میشود.
جا دارد مسئولان برگزار کننده و تصمیمگیرنده در این حوزه نظارت بیشتری بر کیفیت این نمایشگاهها داشته و تا حد امکان به شرکتهای برگزار کننده کمک بیشتری در جذب برندهای معتبر برای حضور در نمایشگاهها داشته باشند.
قطع به یقین برگزاری با کیفیت هر یک از نمایشگاههای موجود در تقویم نمایشگاهی جزیره کیش، نهتنها میتواند کمک شایانی به جذب گردشگر مستقیم داشته باشد، بلکه میتواند به تبلیغ برند کیش بهعنوان یک کالای برتر ایرانی کمک بسزایی کند.