• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

توجیه ایجاد تسامح و تساهل فرهنگی از دیدگاه انصاری لاری

  • کد خبر : 10327
  • 23 فروردین 1397 - 14:06
توجیه ایجاد تسامح و تساهل فرهنگی از دیدگاه انصاری لاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در توئیتی بحث برانگیز؛ از تسامح و تساهل فرهنگی و اجتماعی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز، دکتر انصاری لاری در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اداری کیش با اعلام اینکه باید با مدیران و فعالان اقتصادی کیش به جمع بندی روشنی برسیم که حوزه رقابت جزیره کیش در گردشگری کجاست، گفت: اگر بتوانیم سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد از کسانی که مقاصد سفرشان کشورهای اطراف است را به کیش جذب کنیم به کالای ایرانی و کشور خدمت کرده ایم.

وی در بخش دیگری افزود: حوزه رقابت ما اینجاست ۱۲ میلیون نفر در سال ۹۶ به سفر خارجی رفتند که ۹۵ درصد برای تفریح سفرکردند و از این آمار ۹۰ درصد به کشورهای امارات و ترکیه رفتند. اگر ما بتوانیم ۲۰ درصد از این آمار را جذب بکنیم کاری کرده ایم. اگر در رقابت با دیگر شهرهای کشور خودمان گردشگر مقاصد داخلی را جذب کنیم کاری نکرده ایم بلکه یک رقابت داخلی روی داده که کمکی به اقتصاد کشور و حمایت از کالای ایرانی نکرده ایم.

وی تاکید کرد: در همه حوزه ها نیازمند یک نوع تسامح و تساهل هستیم اگر در حوزه اقتصاد سرمایه گذاران ما از پرداخت مالیات معاف هستند باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم ضمن حفظ اصول اسلام و موازین شرعی قائل به نوعی تسامح و تساهل باشیم. اگر قرار است همین برخوردی که در همه جا هست درکیش هم داشته باشیم چطور می توانیم مردم کشورمان را از سفر به امارات و ترکیه منصرف بکنیم و به کیش بیاوریم. آیا رفتن این مردم به کشورهای همسایه آسیب اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیشتری در پی دارد یا سفر آنها به کیش حتی با پذیرفتن نوعی تسامح و تساهل که باید در رفتارهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر ما کیش را به این سمت ببریم می توانیم این رقابت را هدایت کنیم و نقش موثری در اقتصاد ملی داشته باشیم. این موضوع یکی از برنامه های ما در سال جدید است و در این جلسه از امام جمعه کیش، روحانیون و همه مسئولان و فعالان عرصه های مختلف درخواست می کنم در این مسیر به ما کمک کنند تا از آموزه های دینی و شرعی نلغزیم. این موضوع را به عنوان راهبرد داشته باشیم و با مراقبت روحانیون معزز و اصحاب فکر، فرهنگ، اقتصاد و فعالان گردشگری پیش ببریم تا این سیاست سایه خود را برعملکرد نیروی انتظامی، نیروهای نظامی و همه بخش ها بیفکند و در کنار این تسامح و تساهل پایبندی به ارزش ها و اصول را هم مراقبت کنیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10327
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. این که میگفت زیرساختها آماده هست. چی شد؟ برو بابا

    • خوب این که در خصوص زیر ساخت صحبت نکرده اینجا … این گفته بابا انقدر گیر الکی ندین …تازه نگفته هم ازاد کنند … گفته تسامح …والا سخت گیری هایی که اینجا میشه تهران نمیشه

      • نکته اینجاست حالا که نتونسته تحول ایجاد کنه داره نکته انحرافی میده…
        گیر به چی میدن؟ هر کی هر کاری دلش میخواد میکنه… اصلا گیر ندن گردشگرا میان کیش.. ساده اید شما

        • نه بابا کجاش نکته انحرافی داده … این که نگفته حتما با تسامح و تساهل میشه تحول ایجاد کرد … این گفته یکی از نکاتی که می تونه کمک کنه به جذب گردشکر می تونه عدم سخت گیری های بی مورد باشه ضمنا ایشون کارهای موثری کرده و در راه تحول قدم برداشته ان شالله خدا کمک کنه موفق بشن البته نظر شخصی من اینه که تحول صرفا کار یک نفر نیست و همه باید دست به دست هم بدن و دولت هم کمک کنه

  2. حرف دل خیلی از ایرانی ها را زدی … دورد بر شرفت و دینت .. ان شالله در سایر فعالیت هاتون هم موفق باشید