• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

جولان خودروهای بدون پلاک در نمایشگاه‌های کیش / رئیس پلیس راهور کیش: پلاک‌ها آماده تحویل هستند

  • کد خبر : 10289
  • 20 فروردین 1397 - 7:46
جولان خودروهای بدون پلاک در نمایشگاه‌های کیش / رئیس پلیس راهور کیش: پلاک‌ها آماده تحویل هستند

خودروهایی که تا قبل از عید در بند گمرک بودند امروز در سایه نمایشگاه‌ها منتظر اصلاح مصوبه هیئت دولت‌ هستند تا شماره‌گذاری شوند.

به گزارش کیشوند نیوز، بعد از گذشت حدود ۲ ماه از اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت مبنی بر اسقاط تا ۸ خودروی فرسوده برای واردات خودرو به کشور، مالکان خودرو در جزیره کیش در انتظار محقق شدن وعده‌های مسئولان برای اصلاح این مصوبه هستند تا اقدام به شماره گذاری خودروی خود کنند. این در حالی است که خودروها از گمرک ترخیص شده‌اند و به مالکان تحویل داده شده‌اند. بدین منظور به سراغ رئیس پلیس راهور کیش رفتیم تا ابهامات موجود در عدم شماره گذاری خودرو را از زبان او بشنویم.

سرگرد ایمانی نسب در این رابطه گفت: دستورالعملی در تاریخ ۴ دیماه ۹۶ به پلیس راهور مناطق آزاد سراسر کشور ارسال گردید که از تاریخ ۲۳ بهمن ۹۶ پلاک ملی بر روی خودروها نصب گردد. این دستورالعمل تحت عنوان دستورالعمل طرح پلاک ملی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور ابلاغ شد و از طریق معاونت فنی و مهندسی خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا در اختیار ما قرار گرفت.

وی ادامه داد: هدف از این طرح یکسان سازی پلاک‌های مناطق آزاد و یکپارچه سازی اطلاعات در نظام شماره‌گذاری برای نیل به اهداف انتظامی و امنیتی عنوان شده است که برای آن پلاک‌هایی تعریف شده و برای خودروهای جزیره کیش شماره ۲۲ برای ماشین‌های شخصی، ۲۳ برای ماشین‌های عمومی و ۲۴ برای ماشین‌های دولتی در نظر گرفته شده است.

ایمانی نسب در رابطه با جزئیات این طرح افزود: در این طرح تبصره‌ای وجود دارد که به تصویب هیئت وزیران رسیده است و طبق آن واردات هر خودرو به مناطق آزاد منوط به اسقاط تا ۸ خودروی فرسوده خواهد بود.

رئیس پلیس راهور کیش گفت: با توجه به طرح پلاک ملی و تبصره‌های موجود، به مراجعه کنندگان اعلام شد که برای شماره گذاری خودرو باید دستورالعمل فرآیند اسقاط وسایل نقلیه موتوری فرسوده را اجرا کنند. آنها برای این کار باید به ستاد سوخت کشور در تهران مراجعه کنند، مشخصات خودرو را بدهند و تعداد اسقاط خودرو را تهیه کنند و بعد از از انجام این فرآیند با بخش فنی و مهندسی پلیس راهور مکاتبه می‌شود و آنها تاییدیه‌ای جهت شماره گذاری خودرو ارسال می‌کنند. چیزی که تاکنون توسط مالکان خودرو صورت نگرفته و با توجه به هزینه بردار بودن این طرح، واردکنندگان خودرو آنرا نپذیرفته‌اند. وگرنه پلاک برای شماره کردن خودروها موجود است و هر وقت تاییدیه‌ای برای ما ارسال شود آن خودرو را پلاک می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به وجود شرایط خاص در جزیره کیش، سازمان منطقه آزاد و پلیس کیش مکاتباتی را برای لغو تبصره هیئت دولت داشته‌اند ولی تاکنون نتیجه این مکاتبات ابلاغ نشده است. در هرحال پلیس راهور از همه لحاظ آماده هست که هر لحظه شرایط برای پلاک خودروها فراهم شود، این کار را انجام دهد.

ایمانی نسب در رابطه با بحث عمر مفید خودروها گفت: طبق این اساسنامه و در بخش سن فرسودگی وسایط نقلیه، عمر مفید خودروهای سواری ۲۰ سال، تاکسی ۱۰ سال و مینی بوس ۱۵ سال در نظر گرفته شده است. ملاک پلیس راهور کیش چیزی است که فنی مهندسی ناجا برای ما ابلاغ می کند ولی اگر سازمان منطقه آزاد کیش تصمیمات دیگری اتخاذ کند مکاتبات صورت خواهد گرفت و تغییرات مربوطه را اعمال خواهیم کرد که این مشکل خاصی ندارد.

روز گذشته صادق جلالی مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد کیش از تغییر در عمر مفید خودروهای کیش خبرداد و گفت که همچنان پیگیر لغو مصوبه هیئت دولت هستند. باید دید که این انتظار کی به پایان می رسد و وضعیت خودروهای کیش از بلاتکلیفی بیرون خواهد آمد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10289
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. کیشوندان تا چه زمانی در انتظار حق خود باشند!؟ بیش از دو ماه است که صدها نفر خودروی خود را درب نمایشگاه یا در پارکینگ گمرک در حال خاک خوردن می بینند و هر روز حرف از پیگیری های بی نتیجه است ! رسانه ها نیز به درج مطالب از زبان رئیس پلیس راهور کیش که کمترین اطلاعی درباره موضوع ندارد می پردازند. مدیرعامل منطقه آزاد کیش باید پاسخگوی این ظلم بزرگ دولت در قبال مردم مناطق آزاد و به خصوص کیشوندان باشد