• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

استارت آزمایشی نیروگاه شماره ۲ (جنوب) کیش

  • کد خبر : 1016
  • 17 مهر 1395 - 13:06

نیروگاه شماره ۲ کیش بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت که در صورت مثبت بودن نتایج بزودی برق مورد نیاز جنوب جزیره تامین می شود. به گزارش کیشوند نیوز، نیروگاه شماره دو کیش که با هدف تامین انرژی مورد نیاز پروژه های جنوب جزیره و توسعه متوازن همه بخش های کیش ساخته و در […]

نیروگاه شماره ۲ کیش بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت که در صورت مثبت بودن نتایج بزودی برق مورد نیاز جنوب جزیره تامین می شود.

به گزارش کیشوند نیوز، نیروگاه شماره دو کیش که با هدف تامین انرژی مورد نیاز پروژه های جنوب جزیره و توسعه متوازن همه بخش های کیش ساخته و در شرایط کنونی وارد فاز آزمایشی تولید شده است.
سال ۹۴ با پایان یافتن عملیات زیر سازی نیروگاه شماره ۲ آب و برق کیش یک دستگاه توربین گازی مدلF6 با ظرفیت نامی ۳۷ مگاوات و ظرفیت عملی ۳۰ مگاوات خریداری و به جزیره کیش منتقل شد و با تامین سوخت مورد نیاز ، این نیروگاه در مرحله آزمایشی تولید قرار گرفته است .
نیروگاه شماره ۲ کیش به مدت یک ماه در مرحله آزمایشی فعالیت می کند تا نسبت به رفع نواقص احتمالی آن اقدام شود و درصورت آمادگی وارد مرحله تولید می شود.
سوخت این نیروگاه تا زمان تامین گاز مورد نیاز با گازوئیل است .
همچنین با تولید انرژی توسط توربین شماره یک و تامین برق مورد نیاز تجهیزات شیرین کننده آب، نخستین دستگاه ۲ هزار و پانصد مترمکعبی آب شیرین کن که خریداری شده نیز وارد چرخه تولید می شود.
امکانات و زیر ساخت های مورد نیاز برای افزایش میزان تولید آب و برق نیز در این نیروگاه پیش بینی شده است تا در صورت زیاد شدن متقاضی این نیروگاه قابلیت افزایش ظرفیت تولید معادل نیاز مصرف کنندگان را داشته باشد.
عملیات ساخت نیروگاه شماره ۲ آب و برق کیش در زمینی به وسعت ۵۰ هزار متر مربع تیر ماه سال ۹۳ آغاز شده است و تامین آب و برق کیش تا پایان سال ۹۷ در برنامه عملکرد این نیروگاه پیش بینی شده است.

این نیروگاه در مجموع با تولید عملی ۵۵ مگاوات برق و ۶ هزارمتر مکعب آب شیرین علاوه بر تامین انرژی برق و آب مورد نیاز بخش های جنوبی کیش، پشتیبان نیروگاه شماره یک نیز محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1016
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام در رابطه با گزارش نیروگاه شماره ۲ ، به استحضار میرساند این نیروگاه زیرمجموعه آب و برق کیش نیست. در ضمن واحد مساحت متر مربع می باشد نه متر مکعب. با تشکر